تبیان، دستیار زندگی
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: برنامه و تقاضامحوری باید در راس برنامه‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه‌های اوقات فراغت باید مبتنی بر تقاضای نوجوانان و جوانان باشد

برنامه‌های اوقات فراغت باید مبتنی بر تقاضای نوجوانان و جوانان باشد


معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: برنامه و تقاضامحوری باید در راس برنامه‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان باشد.


محمدعلی نصرتی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، افزود: بحث اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در آذربایجان شرقی از حالت عرضه‌محور و ارائه برنامه از سوی کارشناسان و مسئولان در حال تبدیل شدن به برنامه و تقاضامحوری از سوی جوانان و نوجوانان بوده و در این راستا گام‌های خوبی نیز برداشته شده است.

وی تصریح کرد: برای تحقق برنامه و تقاضامحوری در برنامه‌ریزی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استان در سال‌های آتی، باید تقسیم کار استانی بهتر و پررنگ‌تر انجام گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه مهم‌ترین بخش توجه به جوانان را آموزش و پژوهش و افزایش توان علمی آنها عنوان کرد و افزود: بخش تربیتی و اخلاقی، سلامت جسمانی و ورزش، نشاط اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی، گفتمان دینی و سیاسی و حرفه‌آموزی و اشتغال از مهم‌ترین نیازها و برنامه‌های محوری استان برای جوانان است.

بخش تربیتی و اخلاقی، سلامت جسمانی و ورزش، نشاط اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی، گفتمان دینی و سیاسی و حرفه‌آموزی و اشتغال از مهم‌ترین نیازها و برنامه‌های محوری استان برای جوانان است.

وی با بیان این که جوانان باارزش‌ترین سرمایه ایران اسلامی هستند، گفت: به همان اندازه که به برخی مسایل اهتمام و توجه داریم بایستی به مقوله جوانان نیز توجه ویژه‌ای صورت گیرد تا این سرمایه گرانبها و باارزش در راه اعتلای کشور عزیزمان به کار گرفته شود.

نصرتی در ادامه تصریح کرد: از نظام اسلامی ما جوانان باغیرتی تربیت یافته‌اند که شاهد درخشش آنها در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی هستیم و همان اندازه که به جوانان قدر و منزلت و اعتماد داشته باشیم به همان اندازه پیشرفت و شکوفایی را در ایران اسلامی خواهیم دید.

وی با اشاره به این که در بحث مشارکت جوانان حتما باید روی آموزش تاکید بیشتری شود، افزود: ما باید به جوانان آموزش بدهیم که چه کاری شایسته است و در این زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی کنیم؛ البته قبل از مشارکت باید اعتماد ایجاد شده و از یک‌سری کارهای ایجابی و سلبی اجتناب شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که دشمن از فضای خالی استفاده کرده وتفکر خود را قالب می‌کند، افزود: در این برهه، جوانان مورد طمع و حمله دشمنان هستند و مهم‌ترین سرمایه نظام را نباید رها کنیم و باید جوانان را باایمان و باانگیزه تربیت کنیم.

در این نشست همچنین مدیر کل اموراجتماعی استانداری آذربایجان شرقی بحث اوقات فراغت را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های پیش روی دستگاه‌های اجرایی دانست و تاکید کرد: در بخش طراحی و اجرای این برنامه‌ها باید از نظرات و تفکرات جوانان استفاده بهینه شده و اجرای آن را بر عهده جوانان بگذاریم.

مهدی اسماعیلی افزود: ورزش و جوانان به عنوان یک قرارگاه و مرکز جهت برنامه‌ریزی در حوزه جوانان می‌باشد و همه دستگاه‌های متولی امور جوانان باید هماهنگ با برنامه‌های حوزه جوانان باشند.

در این جلسه که در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، شاخص‌های ساماندهی امور جوانان ابلاغی وزارت ورزش و جوانان به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ و از 14 دستگاه اجرایی و دولتی در بخش اوقات فراغت جوانان تجلیل شد.


منبع :خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان