تبیان، دستیار زندگی
رفته رفته اسمارت‌فون‌ها جای خود را در سبد خانوار ایرانی باز کرده اند و به اعتقاد فعالان بازار به طور متوسط هر خانوار ایرانی حداقل یک گوشی هوشمند دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گرانترین و ارزانترین پرفروش‌های بازار موبایل ایران


رفته رفته اسمارت‌فون‌ها جای خود را در سبد خانوار ایرانی باز کرده اند و به اعتقاد فعالان بازار به طور متوسط هر خانوار ایرانی حداقل یک گوشی هوشمند دارد.

با وجودی که تا پیش از این گوشی های ارزان قیمت بازار پررونق تری را نسبت به اسمارت فونها و گوشی های گرانقیمت به خود اختصاص داده بود اما طی دو هفته اخیر، گوشی های گرانقیمت نیز در رده پرفروش های بازار جای گرفتند.

گرانترین و ارزانترین پرفروش‌های بازار موبایل ایران

پرفروش ها در بازار ایران طی هفته گذشته

کاهش قیمت 250 هزار تومانی آیفون 5 در ایران

در میان گوشی های هوشمند، آیفون طرفداران خاصی را به خود اختصاص داده و در بین مدلهای این گوشی پرمخاطب آیفون 5 به دلیل تکنولوژی ساخت، صفحه نمایش و ابعاد بزرگتر نسبت به 4S  و سبک‌تر و باریک‌تر بودن توانسته نظر کاربران دنیا و ایران به سمت خود جلب کند.

آیفون 5 حدود 2 میلیون تومان در بازار قیمت دارد که طی یک هفته اخیر و با رونمایی مدل 5S  حدود 250 هزار تومان از قیمت آن در ایران کاسته شده است. قطر این گوشی تنها 7.6 میلی‌متر و وزن آن 112 گرم بوده و جنس بدنه آن نیز مانند تمامی محصولات ساخت اپل از شیشه و آلومینیوم ساخته شده است.

گرانترین و ارزانترین پرفروش‌های بازار موبایل ایران

نرم افزار این گوشی نسخه جدید سیستم عامل iOS یعنی iOS 6 است و صفحه نمایش 4 اینچی با رزولوشن 1136*640 پیکسل، دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و با قدرت پردازش بالاتر و کیفیت فیلم برداری با عملکرد بهتر از دیگر ویژگی های این گوشی است.

گلکسی S4 پابه‌پای آیفون

گوشی های گلکسی سامسونگ در ایران بازار خوبی را در اختیار دارند و در میان اسمارت فونها مدل گلکسی S4 این کمپانی پا به پای آیفون اپل می فروشد.

با وجود فعالیت چندین اپراتور موبایل در کشور، گوشی های دو سیم کارته همچنان مورد توجه کاربران موبایل قرار دارد و در این میان برند نوکیا با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده است

فعالان بازار موبایل Galaxy S4 را یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند ساخته شده تا به امروز می دانند که با وجود تغییراتی که نسبت به Galaxy S3 در آن رخ داده از جمله صفحه نمایش با کیفیت‌تر، پردازنده قوی‌تر و دوربین بهتر، توانسته نظر بسیاری از خریداران ایرانی را جلب کند و در جدول پرفروشهای اسمارت فون قرار گیرد؛ این گوشی در دو مدل با پردازنده 8 و 4 هسته ای تولید شده و طراحی هوشمندانه آن کار را برای رقبای جدی خود مثل آیفون سخت کرده است.

گرانترین و ارزانترین پرفروش‌های بازار موبایل ایران

دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه دوربین مکالمات تصویری، صفحه نمایش 5 اینچی Super AMOLED ، سیستم عامل Android 4.2 Jelly Bean و امکان اتصال به اینترنت از طریق فناوریهای 4G، 3G، Wi-Fi، Edge و GPRS از جمله امکانات این گوشی هوشمند است که حدود 2 میلیون و 150 هزار تومان در بازار ایران قیمت دارد.

اقبال اچ تی سی One در میان کاربران ایرانی

HTC در میان گوشی های هوشمند از ابتدا طرفداران خاص خود را داشته و دارد و هم اکنون نیز با عرضه گوشی هایی مانند آیفون و گلکسی، اقبال خود را در میان کاربران ایرانی از دست نداده است.

مدل پرفروش اچ تی سی که One نام دارد در معنای واقعی یک گوشی سطح بالا است که در بازار ایران حدود 2 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد و می توان آن را برترین گوشی اندرویدی ساخته شده تا به این زمان دانست.

HTC One از یک صفحه نمایش 4.7 اینچی Super LCD 3 با دقت Full HD یعنی1920*1080  بهره می‌برد که تراکم پیکسلی بی رقیب 470ppi  را ارائه می‌دهد. پردازنده این گوشی ابرقدرت یک پردازنده چهار هسته ای از نوع Krait 300 است که دارای فرکانس 1.7 گیگاهرتز نیز است.

گرانترین و ارزانترین پرفروش‌های بازار موبایل ایران

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات و نوآوری‌های ایجاد شده در HTC One، مربوط به دوربین آن است. HTC به جنگ مگاپیکسل دوربین گوشی‌های هوشمند پایان داده و با معرفی تکنولوژی Ultrapixels، یک جهش بزرگ در کیفیت دوربین گوشی‌ها ایجاد کرده است.

سونی ایکسپریای Z رقیب HTC

Xperia Z را می‌توان رقیب آخرین HTC دانست. صفحه نمایش 5 اینچی از نوعLED-backlit  که رزولوشن 1080*1920 پیکسل را داراست و مجهز به نسل دوم تکنولوژی Mobile Bravia است از جمله ویژگی های این گوشی است.

همراه پردازنده چهار هسته ای از نوع Krait با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno 320 به همراه 2 گیگابایت حافظه رم، دوربین 13 مگا پیکسلی با سنسور Exmor RS و همچنین فیلم برداری FullHD راز دیگر ویژگیهایXperia Z  است.

گرانترین و ارزانترین پرفروش‌های بازار موبایل ایران

Xperia Z دارای گواهی نامه IP57 است که تضمین می‌ کند این گوشی تا 30 دقیقه در عمق 1 متری آب در مقابل نفوذ آب مقاومت می‌ کند.

این گوشی در بازار ایران حدود یک میلیون و 610 هزار تومان قیمت دارد.

اپتیموس G ال جی به جمع پرفروش ها راه یافت

کمپانی کره ای ال جی با تولید مدل LG Optimus G E975 خود را در جمع خوش اقبال ترین برندهای بازار جهان و ایران قرار داده است و این گوشی که در ایران حدود یک میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد در جدول پرفروش های بازار ایران قرار گرفته است.

به اعتقاد فعالان بازار موبایل LG Optimus G E975 قوی‌ترین گوشی کمپانی LG و یکی از گوشی‌های برتر دنیا محسوب می شود که صفحه نمایش 4.7 اینچی True HD-IPS با تراکم پیکسلی بسیار خوب 318ppi و سیستم عامل آندروئید 4.1.2 دارد.

گرانترین و ارزانترین پرفروش‌های بازار موبایل ایران

پردازنده چهار هسته ای و 1.5 گیگاهرتزی به کار رفته بر روی این گوشی از نوع Krait به همراه یک پردازشگر گرافیکی Adreno 320 و البته 2 گیگابایت رم، دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه دوربین دوم 1.3 مگاپیکسلی و در نهایت نیز یک باتری 2100 میلی آمپری جهت تامین انرژی برای این گوشی از دیگر قابلیتهای آن است.

نوکیاهای ارزان قیمت در صدر پرفروش ها

در میان ارزان قیمتهای بازار موبایل، مدلهای ساده و بدون امکانات نوکیا همچنان خوب می فروشند؛ به نحوی که براساس بررسی های سطح بازار موبایل، کاربران ایرانی همچنان طرفدار مدلهای 1208 ، 101 ، 100 و 105 نوکیا هستند که این گوشی ها در میان گوشی های با قیمت حدود 100 هزار تومان از استقبال خوبی برخوردار است.

در بازار ارزان قیمتهای پرفروش نوکیا قیمت 1208 حدود 85 هزار تومان است؛ نوکیا 101 حدود 105 تومان، نوکیا 100 حدود 100 تومان و نوکیا 105 حدود 87 تومان قیمت داده می شود.

گرانترین و ارزانترین پرفروش‌های بازار موبایل ایران

در میان مدلهای پرطرفدار برند سامسونگ نیز سامسونگ 1200 با قیمت حدود 75 هزار تومان در جدول پرفروشهای ارزان قیمت جای دارد.

دو سیم کارته های نوکیا همچنان مشتری دارند

با وجود فعالیت چندین اپراتور موبایل در کشور، گوشی های دو سیم کارته همچنان مورد توجه کاربران موبایل قرار دارد و در این میان برند نوکیا با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده است. به نحوی که هم اکنون نوکیا 206 که قابلیت جای دادن دو سیم کارت را دارد و دارای دوربین 1.3 مگاپیکسلی است در جدول پرفروش های گوشی قرار دارد و قیمت آن حدود 220 هزار تومان است.

گرانترین و ارزانترین پرفروش‌های بازار موبایل ایران

بعد از این مدل، دو مدل گوشی نوکیا c2-03 و c2-01 نیز که حدود 230 هزار تومان قیمت دارد در جمع پرفروشهای این رنج قیمت قرار دارند.

در میان گوشی های بالاتر از قیمت 250 هزار تومان نیز مدل سامسونگ Galaxy Star S5280 مقبول خریداران گوشی های ارزان قیمت قرار گرفته است و 275 هزار تومان قیمت دارد.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: مهر