تبیان، دستیار زندگی
قطر میزبان جام جهانی 2022 كه از چهار سو مورد هجوم قرار گرفته ، در معرض خطر از دست دادن میزبانی این رقابتهاست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قطر میزبانی جام جهانی را از دست می دهد


قطر میزبان جام جهانی 2022 كه از چهار سو مورد هجوم قرار گرفته ، در معرض خطر از دست دادن میزبانی این رقابتهاست.

قطر

فشار از ناحیه لیگ های برتر فوتبال اروپا از جمله لیگ انگلیس، نگرانی های از بابت سود تلویزیونی آمریكا ، رقبای قطر در كسب میزبانی جام جهانی 2022 و بازرسان مبازره با فساد می تواند طرح برگزاری بزرگترین رویداد فوتبال جهان در این كشور بیابانی كوچك و نفت خیز قطر را به مخاطره بیندازد.

تقریبا به طور حتم فیفا نهاد حاكم بر فوتبال جهان همان گونه كه سه سال پیش هنگام اعطای میزبانی به قطر تصور می شد، ماه آینده اعلام خواهد كرد كه امكان برگزاری تورنمنت 2022 در فصل تابستان در این كشور به علت گرمای شدید هوا وجود ندارد.

فیفا در حالی پیشنهاد تغییر زمان این تورنمنت به زمستان را مطرح می كند، كه غول تلویزیونی فاكس روز یكشنبه اعلام كرد با پرداخت 630 میلیارد پوند بابت حق پخش تلویزیونی جام جهانی در تابستان 2018 و 2022 و نه در فصل زمستان به توافق رسیده است. به گفته منابع صنعت رسانه ، پذیرش تغییر زمان برگزاری و به این قیمت غیرقابل تصور است.

برخلاف ادعای سپ بلاتر رییس فیفا كه هفته گذشته گفت، داوطلبان میزبانی جام جهانی 2022 در كل با برگزاری یك رویداد تابستانی موافقت كردند، واژه در كل در اسناد درخواست میزبانی نیامده است.

تقریبا به طور حتم فیفا نهاد حاكم بر فوتبال جهان همان گونه كه سه سال پیش هنگام اعطای میزبانی به قطر تصور می شد، ماه آینده اعلام خواهد كرد كه امكان برگزاری تورنمنت 2022 در فصل تابستان در این كشور به علت گرمای شدید هوا وجود ندارد

این موضوع نمایانگر پیچیدگی های حقوقی عظیمی است كه در این رابطه وجود دارد. قطر از نظر قانونی و قراردادی متعهد به برگزاری یك رویداد تابستانی است كه اكنون بسیاری برای این عقیده اند امكان آن نیست. اما آنها حق قانونی یا قراردادی برگزاری جام جهانی زمستانی در سال 2022 را ندارند.

هرچند حسن الثوادی رییس كمیته برگزاری جام جهانی قطر طی روزهای اخیر اظهار داشته هیچ دلیلی برای عدم برگزاری این تورنمنت در این كشور وجود ندارد، اما قطر نمی تواند بدون مبارزه و تلاش جام جهانی 2022 را برگزار كند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: دیلی میل