تبیان، دستیار زندگی
انگار کلید دولت تدبیر و امید برای قفل درهای گرانی و تورم دارد کارساز می شود اگر چه برخی ارزانی ها جهانی است اما در داخل هم شاهد ارزانی برخی اجناس بوده ایم .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبر ارزونی ها!


انگار کلید دولت تدبیر و امید برای قفل درهای گرانی و تورم  دارد کارساز می شود اگر چه برخی ارزانی ها جهانی است اما در داخل هم شاهد ارزانی برخی اجناس بوده ایم . در زیر اخبار کاهش قیمت ها را با هم می خوانیم:

قیمت دلار

سکه سکته کرد

نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز شنبه در بازار یک میلیون و 9 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون تومان، نیم سکه 517 هزار تومان، ربع سکه 322 هزار تومان و گرمی 215 هزار تومان اعلام شد.

همچنین نرخ هر گرم طلای زرد 18 عیار در بازار داخلی 101 هزارتومان و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1328 دلار است.

در همین حال، صرافان بازار ارز نرخ هر دلار آزاد را برای فروش 3 هزار و 170 تومان، هر یورو را 4 هزار و 230 تومان، هر پوند را 5 هزار تومان و هر درهم امارات را 865 تومان اعلام کردند.

جدول قیمت سکه و ارز

نوع سکه

شنبه - قیمت (تومان)

سکه‌تمام‌طرح‌جدید

1009000

سکه‌تمام‌طرح‌قدیم

1000000

نیم سکه

517000

ربع سکه

322000

1 گرمی

215000

هرگرم‌طلای18عیار

101000

نوع ارز

دلار آمریکا

3170

یورو

4230

پوند انگلیس

5000

درهم امارات

865

قیمت نفت در بازار جهانی کاهش یافت

قیمت نفت در معاملات دیروز بازار جهانی با 48 سنت کاهش نسبت به روز گذشته به 112.15 دلار در هر اونس رسید.

در حالی که آمریکا و روسیه دیروز، مذاکراتی را در ژنو در زمینه تحویل سلاح های شیمیایی سوریه برگزار کردند، قیمت نفت دیروز کاهش یافت.

هرچند ظاهرا گفت‌وگوها بین جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگی لاوروف، همتای روس اش در روز پنجشنبه منجر به دستیابی به راه حلی فوری نشده است، اما نشان می دهد که اوباما قصد دارد برای حل بحران سوریه به دیپلماسی فرصت بدهد. این مذاکرات روز جمعه ادامه خواهد یافت.

سوریه از تولیدکنندگان عمده نفت نیست، اما تجار نفتی می گویند، وقوع یک درگیری نظامی گسترده تر به دنبال تهاجم نظامی به سوریه می تواند منجر به اختلال در عرضه نفت خاورمیانه و متعاقبا بالا رفتن قیمت نفت شود.

دیروز نیز همانند روزهای گذشته قیمت‌های نهایی در معاملات میان خریدار و فروشنده تعیین می شود و همچنان پویایی لازم برای افزایش حجم معاملات در بازار وجود ندارد. البته با تغییرات مدیریتی شرکت های خودروساز مردم به بازار و کاهش قیمت ها امیدوار بوده و همین امر باعث شده تا تمایل چندانی به خرید خودرو آن هم در شرایط فعلی نداشته باشند

در روز های اخیر، قیمت نفت بر اساس گمانه زنی ها در مورد تهاجم نظامی آمریکا به سوریه، فراز و فرود داشته است.

بر اساس این گزارش، دیروز قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر، با 96 سنت کاهش به 107 دلار و 64 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا دیروز در بازار نیویورک، یک دلار و 4 سنت افزایش یافته بود.

کاهش تنش ها در مورد سوریه در حالی است که آمارها حکایت از کند شدن رشد بخش صنعتی اروپا در ماه جولای دارد. یورو استات روز پنجشنبه گزارش داد، میزان تولیدات صنعتی اروپا در ماه جولای 1.5 درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشته است. کاهش رشد اقتصادی در حوزه یورو می تواند زمینه ساز کاهش تقاضا برای نفت در ماه های آینده باشد.

تحلیلگران بانک دی بی اس در سنگاپور در یادداشتی نوشتند: حوزه یورو از نظر فنی از حالت رکود خارج شده است. اما انتظار می رود که حرکت رو به رشد آن کم رمق باشد و به همین جهت ضعف ساختاری در این منطقه بعید است که در آینده نزدیک برطرف شود.قیمت نفت برنت نیز دیروز در بازار نفت لندن با 48 سنت کاهش به 112 دلار و 15 سنت در هر بشکه رسید.

خودروهای خارجی

دیروز قیمت انواع خودروهای خارجی همانند روزهای اخیر با کاهش قابل توجهی روبه رو بود که این امر با وجود عدم تمایل مردم به خرید خودروهای داخلی تأثیرات را در بازار گذاشته است.

تحلیلگران بانک دی بی اس در سنگاپور در یادداشتی نوشتند: حوزه یورو از نظر فنی از حالت رکود خارج شده است. اما انتظار می رود که حرکت رو به رشد آن کم رمق باشد و به همین جهت ضعف ساختاری در این منطقه بعید است که در آینده نزدیک برطرف شود.قیمت نفت برنت نیز دیروز در بازار نفت لندن با 48 سنت کاهش به 112 دلار و 15 سنت در هر بشکه رسید

بازار خرید و فروش خودرو در اولین روز هفته جاری همچنان با رکود معاملات خرید مواجهه است و هنوز تصمیمات مۆثری برای رفع بلاتکلیفی قیمت گذاری‌ها صورت نگرفته است.

دیروز نیز همانند روزهای گذشته قیمت‌های نهایی در معاملات میان خریدار و فروشنده تعیین می شود و همچنان پویایی لازم برای افزایش حجم معاملات در بازار وجود ندارد. البته با تغییرات مدیریتی شرکت های خودروساز مردم به بازار و کاهش قیمت ها امیدوار بوده و همین امر باعث شده تا تمایل چندانی به خرید خودرو آن هم در شرایط فعلی نداشته باشند.

در این میان قیمت خودروهای خارجی نیز با کاهش قیمت روبه روبوده است که همین امر تأثیرات زیادی را بر خرید و فروش خودروهای خارجی گذاشته است.

قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار دیروز به شرح زیر است:

نوع خودرو

قیمت بازار

پژو 206 تیپ 5

35 میلیون و 500هزار تومان

پژو 206 تیپ 2

35 میلیون تومان

پژو 405 دوگانه سوز

27 میلیون تومان

پژو 207 دنده ای

47 مییلیون تومان

پراید 111

17 میلیون و 500 هزار تومان

پراید131

16 میلیون و 700 هزار تومان

تندر90 E1

32 میلیون و 800 هزار تومان

پژو 405

27 میلیون و 500 هزار تومان

تیبا

20 میلیون تومان

سمندLxدو گانه سوز

27 میلیون و 800 هزار تومان

پژو 206 اس.دی V9

52 میلیون تومان

پژو 206 اس.دی V8

38 میلیون تومانن

پژو پارس سال

35 میلیون تومان

رانا دنده ای

32 میلیون تومان

فرآوری: محسن جندقی

بخش اقتصاد تبیان


منابع : مهر، تسنیم و ایسنا