تبیان، دستیار زندگی
پرونده پادگان شوم و تروریستی اشرف پس از سال‌ها انتظار به طور کامل بسته شد تا برگی دیگر از صفحات سیاه تاریخ منافقین نیز بسته شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین تصاویر از داخل پادگان منافقین


پرونده پادگان شوم و تروریستی اشرف پس از سال‌ها انتظار به طور کامل بسته شد تا برگی دیگر از صفحات سیاه تاریخ منافقین نیز بسته شود.

یک‏ ‏مقام‏ ‏مسئول‏ ‏در‏ ‏سفارت‏ ‏ایران‏ ‏در‏ ‏بغداد‏ ‏از‏ ‏تخلیه‏ ‏کامل‏ ‏پادگان‏ ‏اشرف‏ ‏توسط‏ ‏ارتش‏ ‏عراق‏ ‏خبر‏ ‏داد.

این‏ ‏مقام‏ ‏مسئول‏ ‏‏با‏ ‏اعلام‏ ‏این‏ ‏خبر‏ ‏به‏ ‏ایسنا‏ ‏گفت:‏ ‏حدود‏ ‏ساعت‏ ‏10‏ ‏شب‏ چهارشنبه ‏به‏ ‏وقت‏ ‏بغداد‏‏ ‏ارتش‏ ‏عراق‏ ‏پادگان‏ ‏اشرف‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏وجود‏ باقی‏‏ماندگان‏ ‏این‏ ‏گروهک‏ ‏تروریستی‏ ‏پاک‏ ‏کرد.

پادگان اشرف

وی‏ ‏اضافه کرد:‏ مقامات‏ ‏عراقی‏ ‏اعلام‏ ‏کردند‏ ‏که‏ ‏42‏ ‏تن‏ ‏از‏ ‏اعضای‏ ‏این‏ ‏گروهک‏ ‏در‏ ‏این‏ ‏پادگان‏ ‏باقی‏ ‏مانده‏ ‏بودند‏ ‏که‏ ‏دیشب‏ ‏از‏ ‏این‏ ‏پادگان‏ ‏تخلیه‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏پایگاه‏ ‏لیبرتی‏ ‏منتقل‏ ‏شدند.

این‏ ‏مقام‏ مسئول‏ در‏ ‏سفارت‏ ‏ایران‏ ‏در‏ ‏بغداد‏ ‏افزود‏: ‏این‏ ‏پادگان‏ ‏اکنون‏ ‏در‏ ‏اختیار‏ ‏ارتش‏ ‏عراق‏ ‏است.

به گزارش ایسنا، در دسامبر 2011 سازمان ملل متحد و دولت عراق با امضای تفاهم‌نامه‌ای موافقت کردند که گروهک تروریستی منافقین از پادگان اشرف خارج و به کمپ ترانزیتی در نزدیکی فرودگاه بغداد منتقل شوندتا از آنجا مکانی دیگر برای زندگی در اروپا یا کشورهای دیگر بیابند.

پس از تخلیه این پادگان حدود 80 نفر از این افراد به بهانه فروش تجهیزات در پادگان باقی مانده بودند که از این تعداد پس از درگیری دو هفته قبل حدود چهل تن باقی مانده بود.

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران پایگاه خبری «اشرف‌نیوز» به نقل از «عدی الخدران» فرماندار خالص نوشت: با خروج بیش از 40 نفر باقی‌مانده از اعضای سازمان مجاهدین خلق (گروهک منافقین) در اشرف، این اردوگاه کاملا تخلیه شده است و این افراد نیز عازم اردوگاه لیبرتی شده‌اند.

در بدو ورود به بخش‌های تخلیه شده اشرف، اولین سوژه جذاب انبار اجناس منافقین بود که در آن اجناس مستعمل خود را به فروش می‌رساندند. در این انبار بزرگ همه چیز پیدا می‌شد، از کامپیوترهای کهنه و مستعمل گرفته که فقط سران سازمان حق استفاده از آن را داشتند تا مشروبات الکلی و صفحه گرامافون‌های دهه‌های 60 میلادی با تصاویر خوانندگان رپ آمریکایی

وی افزود: پس از 3 دهه، سرانجام اردوگاه اشرف کاملا از وجود عناصر سازمان مجاهدین خلق پاک شده است. این درحالی است که ساکنان خالص به شدت از حضور این افراد در رنج بودند زیرا این افراد از گروه‌های تروریستی و خشونت‌های آن‌ها حمایت می‌کردند و در زمان رژیم سابق عراق نیز آلت دست صدام برای کشتار عراقی‌ها بودند.

فرماندار خالص تصریح کرد: خروج کامل عناصر این سازمان از اشرف یک مناسبت فرخنده برای تمام ساکنان خالص به طور خاص و ساکنان استان «دیالی» به طور کلی به شمار می‌رود.

به گزارش هابیلیان، خبر کامل و گویا بود، بدون هیچ توضیح اضافه ای، آخرین بازماندگان از گروهک تروریستی منافقین از پادگان اشرف اخراج و این قرارگاه به طور کامل در اختیار ارتش عراق قرار گرفت.

پادگان اشرف

به این ترتیب پرونده حضور 27 ساله منافقین در داخل این پادگان برای همیشه بسته و به تاریخ سپرده شد.

پادگان اشرف که به گفته خود منافقین سمبل و نشان اقتدار و صلابت آنان و کشته شده هایشان شده بود، دیشب و بدون هیچ سروصدایی به صاحبان اصلی خود بازگشت. البته روند تعطیلی این پادگان منحوس، بیش از ده سال به طول انجامید و کشمکش ها و حوادث و وقایع فراوانی نیز در این پرونده به وجود آمد.

اظهارنظرهای رسمی و غیر رسمی مقامات عراقی که بارها خواستار خروج منافقین از این پادگان شده بودند تا لجاجت و سرکشی منافقین و تحصن مستمر مردم عراق و خانواده های ایرانی قربانی جنایات این گروه در مقابل ورودی های این پادگان و چندین مرحله درگیری شدید عناصر این گروهک با نیروهای نظامی و امنیتی عراق که منجر به کشته شدن تعدادی از دو طرف شد و جلسات مخالفان دولت عراق و عناصر مخرب در داخل آن تا اخراج مرحله به مرحله این عناصر پایان یافته به اردوگاهی در بغداد، از جمله حوادث کش و قوس داری بود که وجود نامبارک این سازمان تروریستی را در این مکان رقم زد.

پادگان اشرف که سرکردگان منافقین آن را خط قرمز خود می دانستند و بر حضور خود در آن اصرار می ورزیدند اکنون دیگر خالی شده است. اما در و دیوارهای آن هنوز رنگ و خاطره جلسات برنامه ریزی رجوی برای بمب گذاری در ایران، همراهی با ارتش بعث صدام در یورش به خاک میهن و کشتار هم میهنان، تا اعزام نیرو و ارسال سلاح سنگین برای سرکوب انقلابیون عراقی در انتفاضه شعبانیه 1991 ، برگزاری جشن شادمانی پس از شهادت شهید صیاد شیرازی، تا جلسات آموزشی تروریست های القاعده برای ترکاندن بمب های دست ساز و آموزش دخترکان عراقی برای انفجار انتحاری در عتبات مقدسه را هنوز به خاطر دارد.

در نهایت این کوه پرصلابت ملت ایران بود که ثابت قدم ایستاد و این کوه پوشالی منافقین بود که فروریخت تا مقوله تاریخی سرکردگان منافقین که "کوه اگر بجنبد اشرف زجا نجنبد" را نیز همچون دیگر اوهام آنان مضحکه همگان کند

پادگان اشرف که روزگاری برای گروهی تبه کار و مزدور سمبل صلابت و اقتدار و برای ملتی، تا ابد سمبل خیانت و وطن فروشی و جنایت بوده و خواهد بود اکنون دیگر خالی شده است. اما آیا جنایات بی شمار منافقین نیز از یاد و ذهن مردم پاک خواهد شد؟ آیا خانواده های 17000 شهید ترور در ایران و صدها هزار معلول و جانباز ترور و بازماندگان هزاران شهید عراقی در کردستان و جنوب می توانند با سپرده شدن اشرف بدنام به تاریخ، فرزندان و خاطرات خونین و زخمی خود را نیز به تاریخ بسپارند؟

به هرجهت پرونده پادگان شوم و تروریستی اشرف پس از سال ها انتظار به طور کامل بسته شد تا برگی دیگر از صفحات سیاه تاریخ منافقین نیز بسته شود، برگی که به اعتراف و اذعان سرکرده این گروهک، هیچ کس نمی توانست آن را از آنان بگیرد و به مثابه ناموس منافقان خودفروخته بود. این ناموس منافقین سقوط کرد تا بار دیگر کلمه حق بر نفاق و کفر پیروز شود حتی اگر تحقق این وعده الهی بیش از ربع قرن به طول انجامید اما در نهایت این کوه پرصلابت ملت ایران بود که ثابت قدم ایستاد و این کوه پوشالی منافقین بود که فروریخت تا مقوله تاریخی سرکردگان منافقین که "کوه اگر بجنبد اشرف زجا نجنبد" را نیز همچون دیگر اوهام آنان مضحکه همگان کند.

در انبار منافقین چه خبر؟!

منافقین پس از 25 سال فعالیت در اشرف مجبور به ترک این پادگان و انتقال به کمپ لیبرتی (آزادی) در نزدیکی فرودگاه بغداد شدند تا از آنجا نیز به کشوری ثالث منتقل شوند.

پادگان اشرف

با تخلیه بخشی از اشرف توسط گروهک تروریستی منافقین فرصتی پیش آمد تا در این پادگان حضور داشته و از نزدیک با آنچه طی 25 سال گذشته در اشرف گذشت آشنا شویم؛ البته هنوز بخشی از ساختمان‌های این اردوگاه در دست حدود 80 عضو رده بالای سازمان است که به زودی آنها نیز باید راهی لیبرتی شوند.

* صفحه گرامافون‌های خوانندگان رپ آمریکایی

در بدو ورود به بخش‌های تخلیه شده اشرف، اولین سوژه جذاب انبار اجناس منافقین بود که در آن اجناس مستعمل خود را به فروش می‌رساندند. در این انبار بزرگ همه چیز پیدا می‌شد، از کامپیوترهای کهنه و مستعمل گرفته که فقط سران سازمان حق استفاده از آن را داشتند تا مشروبات الکلی و صفحه گرامافون‌های دهه‌های 60 میلادی با تصاویر خوانندگان رپ آمریکایی.

*ستون‌‌های ساخته شده از پوکه‌های خمپاره

ستون‌های سوله‌های این انبار از پوکه گلوله‌های تانک و توپ 106 میلیمتری ساخته شده که به یکدیگر جوش داده شده و نقش یک ستون فلزی را ایفا می‌کنند.

*بطری‌های مشروبات الکلی در پادگان «مجاهدین»

کیسه‌های تصفیه آب، چکمه‌های مخصوص حملات شیمیایی (ش م ر)، شیشه‌های بزرگ مشروبات الکلی، خمپاره‌های بدون چاشنی، ماشین‌های بستنی ساز، وسایل آشپزخانه و تجهیزات مخصوص پخت کیک و ... از دیگر وسایل مستعمل در این انبار بود.

پادگان اشرف

نکته جالب این بود که کمی آنطرف‌تر گلدسته‌های مسجدی با شکوه جلب توجه می‌کرد که چند سال پیش و همزمان با حضور آمریکایی‌ها ساخته شده است.

یکی از اعضای خانواده منافقین که حدود 4 سال است در پشت دیوارهای بتنی و حصارهای اردوگاه اشرف حضور دارد و در این بازدید ما را همراهی می‌کرد با نشان دادن لنگه کفشی بچه‌گانه که در جابه‌جایی منافقین به جا مانده بود، عنوان می‌کند علی‌رغم تلاش سران سازمان برای سرکوب عواطف انسانی و احساسات اعضا، در دستیابی به اهداف خود ناکام مانده‌اند.

به گفته وی سران منافقین تلاش دارند تا با سرکوب احساسات اعضا، آنها را به ماشین‌هایی بدل کنند که فقط مطیع رجوی‌ها باشند.

در قسمت‌های مختلف انبار، پوتین‌های مستعمل زیادی به چشم می‌خورد. یکی از مادرانی که او نیز چندی است در پشت این حصارها روز و شب‌هایش را در حسرت دیدار مجدد فرزندش سپری می‌کند، در این باره گفت: به اعضای رده پایین دستور داده‌اند که پوتین‌های خود را حتی هنگام خواب در نیاورند که این کار باعث عفونت انگشتان پای برخی از آنها شده بود.

فرآوری : یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: هابیلیان، فارس، ایسنا،شبکه ایران