تبیان، دستیار زندگی
حسین فرکی پس از تساوی 2 بر 2 فولاد برابر مس کرمان اظهار داشت: این نتیجه نشان می‌دهد که بازی حساب‌ شده‌ و دیدنی بوده است. اگر از فرصت‌هایی که در نیمه اول از دست دادیم به خوبی استفاده می‌کردیم در نیمه دوم به مشکل بر نمی‌خوردیم.گل‌هایی که دریافت کردیم روی اش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مربیان لیگ برتر چه گفتند؟


هفته نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال با برگزاری هشت دیدار برگزار شد و تنها پرسپولیس و سپاهان توانستند از نتایج رقم خورده نهایت استفاده را ببرند و خودشان را به بالای جدول برسانند. صحبت های مربیان پس از پایان هفته نهم را اینجا بخوانید.


فوتبال ، لیگ برتر

دایی؛ پیروزی سخت در بازی سخت

علی دایی پس از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل گسترش فولاد تبریز در نشست خبری اظهار داشت: فکر می‌کنم امروز بازی خیلی سختی را بردیم و با تیم سختی بازی داشتیم. آنها در ورزشگاه آزادی خیلی خوب کار کردند و فکر می‌کنم سرعت بازی خیلی بالا بود و هر دو تیم برای برد به میدان آمده بودند. گسترش فولاد هم پا پس نکشید اما باید از تمامی بازیکنان پرسپولیس و هواداران تشکر کنم و امیدوارم دست به دست هم بدهیم تا تیم به موفقیت‌های بیشتری برسد.

وی در مورد اظهار نظر رسول خطیبی در مورد نگرفتن پنالتی روی ایمان موسوی از سوی داور، گفت: از صحنه خیلی دور بودم و چنین چیزی را ندیدم و نمی‌توانم در مورد این صحنه نظر بدهم.

دایی در مورد از دست دادن موقعیت‌های گلزنی مهاجمان پرسپولیس، گفت: بازیکنانم آنقدر با تجربه شده‌اند و از بازی‌های گذشته درس گرفته‌اند. همین که تیم موقعیت سازی می‌کند و خیلی راحت روی دروازه‌ حریفان حمله می‌کنیم نشانه پیشرفت است و در بازی‌های آینده بیشتر گل می‌زنیم و امشب به دنبال سه امتیاز بودیم و خدا را شکر می‌کنم که در یک بازی خیلی سخت به برد رسیدیم. باید بیشتر کار کنیم و جا برای پیشرفت بیشتر تمام شد.

خطیبی: امیدوارم ترکی برای تبریز قضاوت نکند

رسول خطیبی پس از شکست یک بر صفر گسترش فولاد برابر پرسپولیس در نشست خبری اظهار داشت: به پرسپولیس و علی دایی و هواداران این تیم این برد را تبریک می‌گویم و به بازیکنان خودم هم تبریک می‌گویم که فوتبال جوانمردانه و قابل قبولی انجام دادند. از دقیقه 30 تا 40 تیم ما کمی عقب کشید و از آنجا ضربه خوردیم اما از بازیکنانم راضی هستم چون آنها اولین بار بود که در ورزشگاه آزادی بازی می‌کردند و از همه آنها تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: در این مدت زمان که لیگ شروع شده پنالتی‌های تیم ما را نگرفته‌اند و هیچ اعتراضی هم به داور نکرده‌ایم امامحسن ترکی در نیمه اول از 4 کارت زرد سه کارت بی‌مورد به بازیکنان ما داد و همین مسئله بازیکنان ما را دچار استرس کرد. ترکی از بهترین داوران است اما از کمیته داوران می‌خواهم که او را برای قضاوت بازی‌ تیم‌های تبریزی انتخاب نکنند و احترام او را هم نگه‌ می‌داریم و این فقط یک خواهش است و اگر چنین کاری بکنند مردم آذربایجان راضی خواهند شد. در نیمه اول هم یک صحنه مشکوک پنالتی روی ایمان موسوی رخ داد که کارشناسان نظر بدهند.

فرکی: روی اشتباهات گل دریافت کردیم

حسین فرکی پس از تساوی 2 بر 2 فولاد برابر مس کرمان اظهار داشت: این نتیجه نشان می‌دهد که بازی حساب‌ شده‌ و دیدنی بوده است. اگر از فرصت‌هایی که در نیمه اول از دست دادیم به خوبی استفاده می‌کردیم در نیمه دوم به مشکل بر نمی‌خوردیم.گل‌هایی که دریافت کردیم روی اشتباهات فردی و از همان نقاطی بود که به بازیکنان تذکر داده بودیم.

وی با بیان اینکه اگر در ادامه به بازی مسلط نمی‌شدیم نتیجه را واگذار می‌کردیم در خصوص داوری دیدار مس کرمان - فولاد خوزستان گفت: داور این بازی با نوع داوری و کارت‌هایی که می‌داد باعث شد اعصاب بازیکنان ما به هم بریزد. بهتر است که داوران در نوع رفتارشان با بازیکنان تجدیدنظر کنند.

فرکی همچنین به تاثیر زمین بازی روی عملکرد 2 تیم هم اشاره کرد و گفت: این موضوع روی کار ما تاثیرگذار بود. به دلیل اینکه ما روی زمین بازی می‌کنیم چمن با کیفیت کارمان را بهتر می‌کند.

وی در مورد اینکه آیا فولاد در آسیا حضور خواهد داشت یا خیر گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم. مسئولان باشگاه و فدراسیون باید پیگیر آن باشند.

یاوری: استرس مانع پیروزی شد

محمود یاوری پس از تساوی 2 بر 2 مس کرمان در بازی خانگی برابر فولاد خوزستان اظهار داشت: بازیکنان ما می‌توانستند بازی غیورانه‌شان را با برد به پایان برسانند ولی در آخر بازی استرس بر آنها حاکم شد و نتوانستند از پیروزی 2 بر یک حفاظت کنند.

مربی مس کرمان با اشاره به داوری بازی مس کرمان - فولاد خوزستان گفت: دارو بازی تاثیر مستقیمی در نتیجه نداشت ولی می‌توانست اشراف بیشتری داشته باشد تا اعصاب بازیکنان خراب نشود.

یاوری که هفته گذشته از سمت خود در مس کرمان استعفا کرد و در این بازی به صورت موقت روی نیمکت این تیم نشست در مورد وضعیت همکاری‌اش با نارنجی‌پوشان گفت: با تمام وجود در کرمان کار کردم ولی وقتی که به تیم اضافه شدم زمان کافی نداشتم. ساعت 4 بعدازظهر قرارداد بستم و 5 روی نیمکت این تیم نشستم. این مسئله نشان می‌دهد که دست من برای اجرای تفکراتم خیلی بسته بود. ضمن اینکه مدیریت قبلی باشگاه در فصل نقل و انتقالات تیم را به شکل فنی نبسته و از این لحاظ مس کرمان دچار مشکل بوده است.

کرانچار در مورد برنامه‌های کارلوس کی روش و اختلاف نظرش با سازمان لیگ گفت: کی روش باید از روزهای فیفا استفاده می‌کرد اما من اعتقادی به برگزاری اردوهای درازمدت ندارم. لیگ نباید دچار وقفه شود. به سازمان لیگ تبریک می‌گویم که لیگ را منظم و مرتب برگزار می‌کند. کی‌روش هم بداند هر چه لیگ منظم برگزار شود بازیکنان تیم ملی از نظر فنی و قدرت بدنی آماده‌تر خواهند شد. وقت برای اردو رفتن زیاد است

او در مورد آینده کاری‌اش گفت: فعلاً روزنامه‌ها مرا به تیم‌های مختلف می‌برند ای کاش این بار مرا به خواب ببرند تا بتوانم استراحت کنم!

ویسی: سپاهان لیاقت پیروزی را داشت

عبدالله ویسی پس از شکست خانگی دو بر صفر استقلال خوزستان مقابل سپاهان در نشست خبری اظهار داشت: ضعیف بازی کردیم و سپاهان برتر مطلق میدان بود. لیاقت برد را داشت و ما خوش‌شانس بودیم که بیشتر گل نخوردیم. امروز استقلال خوزستان ثابت کرد تا تیم شدن خیلی کار دارد. مقابل سپاهان خوب عمل نکردیم و قرار نیست مقابل همه تیم‌های بزرگ پیروز باشیم. تکرار می‌کنم در تمام نقاط زمین ضعیف عمل کردیم.

سرمربی استقلال خوزستان در مورد شعارهای تماشاگران علیه خودش که خواستار جدایی‌اش از این تیم بودند، ‌گفت: هواداران حق دارند ناراحت باشند اما من به خاط یک شکست حیا نمی‌کنم و تیم را رها نمی‌کنم. تلاش می‌کنم این باخت را جبران کنیم و تیم را از سرازیر شدن در مسیر بحران نجات بدهم.

قنبری: فجرسپاسی دنبال یک امتیاز بود

کریم قنبری مربی راه‌آهن در نشست خبری پس از دیدار این تیم مقابل فجرسپاسی شیراز در جمع خبرنگاران گفت: سرمربی تیم وظیفه پاسخگویی به خبرنگاران را به من سپرد. ما بازی را خوب شروع کردیم و در همان 10 دقیقه اول می‌توانستیم یک یا دو گل بزنیم اما ضربات آخرمان از دقت لازم برخوردا نبود و به گل تبدیل نشد.

وی ادامه داد: وقتی دروازه‌بان حریف روی زمین افتاد و مهاجم ما نتوانست دروازه خالی را باز کند معلوم است که مشکل روحی وجود دارد. ما باید پیروز می‌شدیم تا از این شرایط خارج شویم اما متاسفانه اینطور نشد. در این بازی حاکم مطلق میدان بچه‌های ما بودند ولی نتوانستیم ضربات آخر را هدفمند بزنیم. ترس از خراب کردن موقعیت‌ها مشکلی است که در خط حمله داریم و امیدواریم هر چه زودتر آن را برطرف کنیم.

مربی تیم فوتبال راه‌آهن سورینت، تاکید کرد: خط دفاعی ما در پنج بازی گلی دریافت نکرده اما خط حمله فقط شش گل به ثمر رسانده است. این موضوع هم به استرس مهاجمان‌ ما در ضربات آخر برمی‌گردد که باید دقت لازم را داشته باشند. ما به یک پیروزی نیاز داریم که مشکلات‌مان را حل کنیم.

وی ادامه داد: فجر سپاسی به دنبال یک امتیاز بود که به آن دست یافت و به آنها تبریک می‌گویم.

قنبری همچنین در خصوص تغییرات احتمالی در کادر فنی این تیم اظهار داشت: تغییرات به مدیریت باشگاه مربوط است و کادر فنی نمی‌تواند نظری در این مورد بدهد. ابراهیم‌زاده از من خواست که در خدمت شما باشم و به سوالات پاسخ دهم.

لیگ برتر فوتبال

کرانچار: می خواهیم مقابل پرسپولیس هم پیروز شویم

زلاتکو کرانچار پس از پیروزی دو بر صفر سپاهان برابر استقلال خوزستان گفت: مصمم به اهواز آمدیم، سازمان یافته بازی کردیم و کاملا بر بازی مسلط بودیم و به نتیجه دلخواه خود رسیدیم. امروز همان سپاهان معروف بودیم و استقلال خوزستان را هم تیمی سازنده و با انگیزه دیدیم.

وی در مورد آرش افشین و یعقوب کریمی گفت: افشین دچار بیماری شده و بدنش ضعیف شده بود. افشین و کریمی را برای لیگ قهرمانان آسیا می‌خواهم و مطمئنم آنها برای این مسابقات جواب می‌دهند.

سرمربی سپاهان در مورد وضعیت مجتبی جباری گفت: بارها گفته‌ام که مدیریت و خود جباری باید در این مورد تصمیم بگیرند و نظر هر دوی آنها برای من محترم است. اعتقاد دارم جباری باید حرفه‌ای فکر کند.

کرانچار در مورد جدول لیگ برتر گفت: 5 تیم اول جدول حاشیه امنیت ندارند و همین مسئله کیفیت لیگ ما را بالا برده است.

سرمربی سپاهان در مورد پنالتی که امید ابراهیمی از دست داد، گفت: پنالتی زن تیم ما هادی عقیلی است اما او پنالتی را به ابراهیمی تعارف کرد که گل نشد با این حال فرصت زیاد داریم و مسئله‌ای نیست.

کرانچار در مورد برنامه‌های کارلوس کی روش و اختلاف نظرش با سازمان لیگ گفت: کی روش باید از روزهای فیفا استفاده می‌کرد اما من اعتقادی به برگزاری اردوهای درازمدت ندارم. لیگ نباید دچار وقفه شود. به سازمان لیگ تبریک می‌گویم که لیگ را منظم و مرتب برگزار می‌کند. کی‌روش هم بداند هر چه لیگ منظم برگزار شود بازیکنان تیم ملی از نظر فنی و قدرت بدنی آماده‌تر خواهند شد. وقت برای اردو رفتن زیاد است.

سرمربی سپاهان در مورد دیدار هفته آینده مقابل پرسپولیس گفت: هر دو تیم برای پیروزی به این بازی می‌آیند و ما می‌خواهیم در این مسابقه پیروز شویم.

مایلی کهن: ضعیف‌ترین بازی مان را ارائه دادیم

محمد مایلی کهن پس از شکست صبای قم در مقابل داماش گفت: ما امروز ضعیف‌ترین بازی خودمان را ارائه دادیم حقمان بود که ببازیم حتی تیم حریف یک پنالتی از دست داد. در مجموع اصلا خوب نبودیم. اشتباهاتی دراین بازی کردیم که از بازیکنان بزرگ در لیگ برتر انتظار نمی‌رود متاسفانه توپی را که نباید تقدیم حریف می‌کردیم باعث شد که گل دوم را بخوریم این برد حق داماش بود. من به آقای ناظمی و مردم خوب رشت تبریک می گویم.

وی در ادامه گفت: وقتی هواداران خوب هستند باید تشویقشان کرد ولی در روزی که هواداران خوب نیستند نباید انکار کرد و مورد حمایت مسوولین باشگاه‌شان قرار بگیرند. من فکر می کنم امروز هواداران داماش خوب بودند و به عنوان یار دوازدهم تیم خودشان را تشویق کردند.

سرمربی تیم فوتبال صبا در مورد داوری این بازی گفت: من هیچ وقت از ابتدای لیگ تا به الان در مورد داوری حرفی نزده‌ام و نمی‌زنم چرا که در بعضی از مسابقات داوری به ضرر ما بود و در بعضی دیگر هم به نفع ما بوده است.

مایلی کهن در پایان گفت: در نیمه اول سه بازیکن‌مان اخطار گرفتند و این عاملی بود که در نیمه دوم محتاط‌تر کار کنند وقتی عقب افتادیم دست به کارهای ریسکی زدیم ولی بر اثر اشتباه گل دوم را دریافت کردیم و نتوانستیم در دقایق باقیمانده نتیجه را جبران کنیم.فقط در اواخر بازی به یک گل دست پیدا کردیم.

افشین ناظمی سرمربی داماش پس از پیروزی 2 بر یک داماش مقابل صبای قم گفت: بازی خوبی بود و صبا هم نمایش مناسبی داشت، به محمد مایلی‌کهن تبریک می‌گویم. تا حالا هیچ تیمی اینقدر ما را تحت فشار قرار نداده بود. بازیکنان‌مان خوب بودند و نکات را به نحو احسن انجام دادند.

وی افزود: تماشاگران امروز به خوبی ما را تشویق کردند، آنها با حمایت خود و صبری که کردند مزد برتری‌شان را گرفتند. به این برد خانگی نیاز داشتیم و در نیمه دوم با تغییراتی که دادیم، توانستیم به این مهم برسیم.

بخش ورزشی تبیان