تبیان، دستیار زندگی
دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بلندترین و سبک ترین سازه ماکارونی جهان را ساختند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساخت بلندترین سازه جهان در قزوین+عکس


دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بلندترین و سبک ترین سازه ماکارونی جهان را ساختند.

سازه ماکارونی

وحید کشن فلاح سرپرست گروه دانشجویی "سازه پارسیان" در این خصوص گفت: اولین سازه ماکارونی توسط این گروه به ارتفاع سه متر و 66 سانتیمتر و عرض و طول 50 سانتیمتر در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ساخته شد. دانشجویان این تیم سومین تجربه کاری خود را پشت سر می گذارند که در اولین طراحی توانستیم بلندترین و سبک ترین سازه ماکارونی خاورمیانه را بسازیم که تیرماه امسال رونمایی شد.

وی ادامه داد: دومین سازه که رونمایی تخصصی آن در پارک علم و فن آوری امام خمینی(ره) استان قزوین انجام شده است به ارتفاع هشت متر و 15 سانتی متر ساخته شده و طول و عرض آن 109 سانتی متر و وزن آن 9 کیلو و 700گرم است.

کشن فلاح اظهار داشت: هدف ما از ساخت این سازه صنعتی و کاربردی کردن سازه ماکارونی بود و توانستیم با یک گروه 30 نفره از رشته های معماری، عمران، مکانیک، حسابداری، شیمی و شهر سازی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین این سازه را طراحی و اجرا کنیم.

وی افزود: معمولا دکل های برق در ارتفاع 10 متری تاب دارند و کج هستند و از آن جا که خواص ماکارونی شبیه فولاد است می توانیم این سازه را به گونه ای طراحی و آزمایش کنیم و تحویل شرکت های "خرپاساز" بدهیم تا در سازه های فلزی مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست گروه دانشجویی سازه پارسیان تصریح کرد: در ساخت این سازه بیش از چهار هزار سیصد متر ماکارونی و یک هزار و صد قطعه خرپا به کار رفته و دو میلیون تومان هزینه ساخت آن توسط دانشجویان تامین شده است.

در برنامه آینده این گروه صنعتی شدن سازه های ماکارونی و شرکت در مسابقات زیبایی جهانی کانادا در اسفند ماه و انتقال دست آوردهای آموزشی سازه به مراکز آموزشی و پژوهشی کشور به صورت رایگان و برگزاری مسابقات زیبایی در آذر ماه جاری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین پیش بینی شده است

کشن فلاح گفت: ركورد قبلی ساخت چنین سازه‌ای مربوط به سازه ماكارونی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با 7 متر ارتفاع و 13کیلو وزن است. خوشبختانه گروه ما توانست با استفاده از چسب‌های نواری و نگه داشتن قطعات سازه در محیط خلاء این قابلیت در این سازه ایجاد کند که در هر مكانی جابه جا شده بدون این كه تخریب یا آسیبی ببیند.

این دانشجو یادآورشد:  این سازه قابلیت  ساخت 16 متر را  دارد ولی به دلیل محدودیت مکانی ما به 8 متر اکتفا کردیم و مراحل مقدماتی ثبت این سازه در کتاب گینس فراهم شده که با حمایت مالی دانشگاه آزاد قزوین ثبت گینس می شود.

فلاح گفت: در برنامه آینده این گروه صنعتی شدن سازه های ماکارونی و شرکت در مسابقات زیبایی جهانی کانادا در اسفند ماه و انتقال دست آوردهای آموزشی سازه به مراکز آموزشی و پژوهشی کشور به صورت رایگان و برگزاری مسابقات زیبایی در آذر ماه جاری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین پیش بینی شده است.

این دانشجو یادآورشد: تنها گروهی هستیم که بدون استاد راهنما کار کرده ایم و همه فعالیت ها به صورت دانشجویی انجام شده است.

ركورد قبلی ساخت چنین سازه‌ای مربوط به سازه ماكارونی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با 7 متر ارتفاع و 13کیلو وزن است. خوشبختانه گروه ما توانست با استفاده از چسب‌های نواری و نگه داشتن قطعات سازه در محیط خلاء این قابلیت در این سازه ایجاد کند که در هر مكانی جابه جا شده بدون این كه تخریب یا آسیبی ببیند

وی از همکاری دکتر موسی خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، دکتر رجب پور رییس پارک علم و فن آوری امام خمینی(ره) استان قزوین، حامد کبودوند معاون مرکز، تقدیر کرد.

وحید کشن فلاح سرپرست گروه و حسین دهقانی پور، علی اکبر رضایی، ابوالفضل ازلگینی، امین جهانی ادیب، یزدان ارجمند فر، مرضیه مددخانی، محمود ترابی، امیر بابایی خمارکی، حسن ملکی، بهناز نوروزی، مهدی تیموریا، مرضیه قانعی، نیلوفر نمازی فرد، سپیده مرادی حمیده عنایت، ، مینو وثیق نیا، محیا علی اکبر بیک آرمینا معصومی، امید کریمی، آرمین صفیعی، فرزاد فرجی، خلیل باقرزاده، ماندانا کاکاوند، معصومه مرادی، پدرام امیدی، زهره مولایی، بهرام کشن فلاح، پوریا موسی دو ابی، مرتضی علی اکبر بیک، مطهره اعتصام، مهرناز زاجکانی ها اعضای ساخت  بلندترین و سبک ترین سازه ماکارونی جهان در قزوین را تشکیل می دهند.

بخش اجتماعی تبیان

منبع : روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد قزوین