تبیان، دستیار زندگی
بالاخره پس از ماه ها درگیری و مجادله نفس گیر قفل خانه سینما به دست دولت حسن روحانی باز شد تا دولت یازدهم به مهم ترین وعده سینمای اش خیلی زود عمل کرده باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گشایش قفل «خانه سینما» به دست دولت روحانی


بالاخره پس از ماه ها درگیری و مجادله نفس گیر قفل خانه سینما به دست دولت حسن روحانی باز شد تا دولت یازدهم به مهم ترین وعده سینمای اش خیلی زود عمل کرده باشد.

خانه سینما

بر اساس خبری که روز سه شنبه (19 شهریور) از سوی روابط عمومی سازمان سینمایی منتشر شده، «خانه سینما»، مقارن با روز ملی سینما - 21 شهریور – به دست «حجت الله ایوبی» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و با همراهی جمعی از چهره‌های صاحب نام سینمای ایران بازگشایی می‌شود.

در این خبر چنین آمده :« در دیدارهای جداگانه‌ای که «حجت الله ایوبی» با طیف‌های مختلف سینمایی و غیر سینمایی داشت، بر عزم جدی نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بازگشایی خانه سینما توسط دولت جدید و از سرگیری مجدد فعالیتهای صنفی سینمایی تأکید کرد.

سازمان سینمایی ضمن تشکر از همراهی و همدلی خانواده ارجمند سینمای ایران و نیز جامعه رسانهای که طی دو سال اخیر پیگیر حل مشکل خانه سینما بودند به اطلاع میرساند رئیس سازمان سینمایی صبح روز پنجشنبه 21 شهریور ساعت 11:30 در محل تالار اجتماعات خانه سینما با برگزاری نشستی خبری پاسخگوی سئوالات نمایندگان رسانه‌های جمعی خواهد بود و درباره نحوه برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و نیز برگزاری انتخابات پیشرو سخن خواهد گفت.هرگونه گمانه‌زنی و اظهار نظر غیر رسمی در خصوص موضوع بازگشایی خانه سینما نادرست بوده و اطلاعات صحیح و شفاف در این مورد، روز پنجشنبه 21 شهریور و در جریان برگزاری نشست خبری یاد شده مطرح خواهد شد.»

25 شهریور 1390 و در جریان برگزاری مراسم پایانی پانزدهمین جشن خانه سینما در سالن همایش‌های برج میلاد آخرین باری بود جشن روز ملی سینما برگزار شد.جشن روز ملی سینما، از ساعت 20 روز جمعه 22 شهریور در باشگاه دپلماتیک آبگینه برگزار خواهد شد

و دوباره روز ملی سینما

از آخرین باری که سینماگران دور هم جمع شدند و روز ملی سینما را جشن گرفتند، دو سال می‌گذرد و حالا بعد از دو سال سازمان سینمایی میزبان این جشن خواهد بود.در متن دعوتنامه‌ای که سازمان سینمایی به امضاء حجت‌الله ایوبی ارسال کرده آمده است:«سینمای پر افتخار کشورمان امروز بیش از هر زمانی نیازمند همدلی و همراهی است.روز ملی سینما فرصت خوبی برای زدودن غبارها از چهره زیبا و پاک سینمای ایران است. به این بهانه گرد هم می‌آئیم تا عزم و اراده خود را برای حرکت به سوی ایرانی پر امید اعلام نمائیم. حضورتان برای یاران جدید در سازمان سینمایی بسیار امیدبخش خواهد بود».

براساس این گزارش، 25 شهریور 1390 و در جریان برگزاری مراسم پایانی پانزدهمین جشن خانه سینما در سالن همایش‌های برج میلاد آخرین باری بود جشن روز ملی سینما برگزار شد.جشن روز ملی سینما، از ساعت 20 روز جمعه 22 شهریور در باشگاه دپلماتیک آبگینه برگزار خواهد شد.

احکام جدید در سازمان سینمایی

و اما تغییر و تحولات در سینما هم آغاز شده. بر این اساس علیرضا رضاداد با حکم حجت‌الله ایوبی به سمت مشاور ارشد رئیس سازمان سینمایی منصوب شد.

پس از جابجایی سعید رجبی فروتن با آرش امینی در حوزه ریاست و روابط عمومی امور بین‌الملل سازمان سینمایی،‌ایوبی در حکمی جدید علیرضا رضاداد را به سمت مشاور ارشد رئیس سازمان سینمایی کشور منصوب کرد.همچنین با حکم دیگری از ایوبی، «محمدرسول صادقی» به عنوان مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری منصوب شد.

در متن حکم صادقی آمده است:

نظر به سوابق ارزشمندتان در حوزه هنر و رسانه، به موجب این حکم به سمت مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری منصوب می‌شوید. با شناختی که از شما دارم، امیدوارم که بتوانید از طریق تعامل سازنده با رسانه‌ها و ایجاد ارتباط عاطفی و موثر با اهالی سینما، در ایجاد روح امید، آرامش و همدلی در جامعه پر افتخار سینمایی کشور گام‌های موثری بردارید. توفیقات روز افزونتان را در خدمت به فرهنگ و هنر ایران اسلامی از خداوند متعال خواهانم.

در خبر این دو انتصاب نکته حائز اهمیت این‌است که با وجود تاکید ایوبی بر کوچک کردن ساختار سازمان سینمایی این اتفاق به‌صورت معکوس در‌حال روی دادن است.به این‌صورت که امروز در دو حکم امینی به عنوان روابط عمومی امور بین‌الملل سازمان سینمایی در حوزه ریاست و رسول صادقی نیز به‌عنوان مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی منصوب شده‌است.

فرآوری: احمد رنجبر

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منابع: روابط عمومی سازمان سینمایی/خبرگزاری فارس