تبیان، دستیار زندگی
لیگ سیزدهم با قهرمانی فولاد خوزستان به پایان رسید تا پرونده رقابت ها بسته شود. صحبت های مربیان پس از پایان لیگ سیزدهم را بخوانید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مربیان لیگ برتر چه گفتند؟


لیگ سیزدهم با قهرمانی فولاد خوزستان به پایان رسید تا پرونده رقابت ها بسته شود. صحبت های مربیان پس از پایان لیگ سیزدهم را بخوانید.


دایی

دایی: هواداران من را ببخشند

علی دایی سرمربی پرسپولیس در کنفرانس خبری بعد از مسابقه با استقلال خوزستان گفت: «ما خوب بازی کردیم. استقلال هم خوب بود. ولی ما به آنچه که می خواستیم رسیدیم. از تیم‌هایی که با شرف بازی کردند تشکر می‌کنم و به حسین فرکی که استاد من است تبریک می‌گویم. این قهرمانی اتفاق خوبی برای فوتبال خوزستان بود. ما نتوانستیم قهرمان شویم اما به هدفمان رسیدیم. ما دل هواداران را شاد کردیم.»

او ادامه داد: «من بدترین و پرتنش‌ترین سال فوتبالی‌ام را در این فصل تجربه کردم. خیلی فشار روی من بود. به نظرم پرسپولیس و بازیکنانش قهرمان‌های واقعی لیگ هستند. بچه‌های ما را به حاشیه کشاندند تا دایی را بکوبند. آخرین نمونه‌اش همان لیست بود اما خدا خواست که تیم به حاشیه کشیده نشود. متاسفانه افرادی که فقط اسمشان پیشکسوت پرسپولیس است، همه جوره به ما حمله کردند. در چنین شرایطی فولاد تنها تیمی بود که از اول خوب کار کرد و نوسان نداشت. من برای فرکی و تیمش آرزوی موفقیت می‌کنم.»

دایی گفت: «قرارداد من با پرسپولیس سه ساله است اما هنوز چیزی مشخص نیست. همه می‌دانند که چگونه جام قهرمانی را از ما گرفتند. امیدوارم هواداران من را ببخشند. دست آن‌ها را می‌بوسم. اگر من را دوست ندارند از پرسپولیس می‌روم ولی لطفا به پرسپولیس آسیب نرسانید. پول اردوی پرسپولیس هنوز پرداخت نشده. ما می‌توانستیم امسال لیگ بهتری داشته باشیم.»

فرکی: خیلی خوشحالم که توانستیم جام قهرمانی را بالای سرمان ببریم.این آروزی مردم خوزستان بود و خوشحالم که آنها به این آرزویشان رسیدند

قلعه نویی: فولاد شایسته قهرمانی بود

سرمربی استقلال پس از شکست مقابل تراکتورسازی گفت:«به خاطر این بازی آخر از مردم عذر خواهی می کنم.به بازیکنانم گفته بودم که فکرشان به غیر از این بازی جای دیگری نباشد.ما یک گل آنچنانی خوردیم اما خیلی زود به بازی برگشتیم.در نیمه دوم باز هم یک گل بد خوردیم.من قهرمانی را به فولاد تبریک می گویم.آنها واقعا شایسته قهرمانی بودند.»

از او درباره لیگ امسال سوال کردند که قلعه نویی گفت:«در این باره 24 ساعت بعد حرف می زند.می خواهم تشکری بکنم از همه کسانی که زحمت کشیده اند.امسال زمین ها خیلی بد بود اما در کل خسته نباشید می گویم به زحمت کشیدند تا لیگ منظم برگزار شود.»

خبرنگاری به قلعه نویی گفت که فتح الله زاده گفته خودش می رود اما قلعه نویی می ماند که او گفت:«اجازه بدهید امروز در این مورد حرف نزنیم.اما اگر قرار به رفتن باشد با هم تصمیم می گیریم.او مدیر زحمت کشی است و حیف است که از استقلال جدا شود.فتح الله زاده جام های زیادی برای استقلال آورده و من مقصر بودم.اگر ضعفی بوده روی من بوده نه مدیریت فتح‌الله‌زاده.»

فرکی : خیلی خوشحالم که مردم خوزستان به آرزویشان رسیدند

حسین فرکی پس از قهرمانی تیمش در لیگ برتر گفت:«خوشحالم که مردم خوزستان و هواداران فولاد به آرزویشان رسیدند.»

فرکی این را گفت و ادامه داد:«خیلی خوشحالم که توانستیم جام قهرمانی را بالای سرمان ببریم.این آروزی مردم خوزستان بود و خوشحالم که آنها به این آرزویشان رسیدند.»

خبرنگاری از او پرسید که شما در جام حذفی در تبریز از جام کنار رفتید و این بار در تبریز قهرمان شدید که فرکی این واکنش را نشان داد:«تقدیر الهی بود.ما پیش بینی می کردیم که ممکن است کارمان به تبریز کشیده شود.خوشحالم که سرانجام توانستیم قهرمان شویم.»

فرکی در پایان گفت:« فولاد  همیشه قدرتمند است و این موضوع به یک نفر هم برنمی‌گردد. امسال مجموعه فولاد قدرتمند بود و من هم جزیی از آن بودم.»

گل‌محمدی: سپاهان تیم پرمهره‌ای بود ما با وجود اینکه باختیم به هدف‌مان که سهمیه آسیا بود رسیدیم با وجود اینکه در آغاز فصل به دنبال قرار گرفتن در میان 5، 6 تیم نخست بودیم

کرانچار: نوسانات زیادی داشتیم

زلاتکو کرانچار پس از برتری یک بر صفر مقابل نفت تهران اظهار داشت: ما در نیم‌فصل اول نوسان‌های زیادی داشتیم. برخی از نیروها که روی آنها حساب کرده بودیم نتوانستند با شرایط هماهنگ شوند و همکاری‌شان قطع شد. در مجموع در حد خودمان نبودیم. اما در نیم‌فصل دوم روی کار خودمان تمرکز کردیم و با کمترین باخت یعنی چهار شکست لیگ را به پایان رساندیم.

وی ادامه داد: شرایط برخی تیم‌ها بسیار نزدیک به هم بود. اگر ما در بازی‌های گذشته حتی یک گل بیشتر می‌زدیم به جای نفت سهمیه آسیا می‌گرفتیم.

وی در پاسخ به این سۆال که آیا فصل آینده در این تیم‌ می‌مانید یا خیر، گفت: در حال حاضر نمی‌توانم صحبت کنم، باید با باشگاه مذاکره کنیم، ببینیم که به توافق می‌رسیم یا خیر.

کرانچار در خصوص کیفیت لیگ گفت: امسال لیگ خوبی داشتیم، پنج تیم تا روز آخر برای قهرمانی می‌جنگیدند. این نشان می‌‌دهد که کیفیت بالا بود.

سرمربی سپاهان در پایان در پاسخ به این سۆال که فدراسیون گفته است باید ملی‌پوشان تیم‌های آسیایی هم به اردوی تیم ملی در آفریقا بروند، گفت: تا این لحظه هیچ نامه رسمی را دریافت نکرده‌ایم و شاید در رسانه‌ها مطرح شده است البته باید فدراسیون هم شرایط تیم‌های آسیایی را درک کند. تاکنون کی‌روش هم اظهارنظر خاصی نداشته است.

گل محمدی: هدف مان کسب سهمیه بود

یحیی گل‌محمدی پس از شکست یک بر صفر مقابل سپاهان اظهار داشت: بازی زیبایی بود موقعیت‌های زیادی هم ایجاد شد سپاهان شانس‌ زیادی برای گلزنی داشت ما هم می‌توانستیم دروازه این تیم را باز کنیم.

وی ادامه داد: باخت یک بر صفر مقابل سپاهان هم برای ما خوب بود چون توانستیم سهمیه آسیا را کسب کنیم.

گل‌محمدی در خصوص قهرمانی فولاد عنوان کرد: این تیم مستحق قهرمانی بود فرکی مربی بزرگ و با شخصیتی است که زحمت زیادی در این فصل برای تیمش کشید.

سرمربی نفت تهران عنوان کرد: از بازیکنان تشکر می‌کنم که یک سال از جان مایه گذاشتند و با بودجه کم 6.5 میلیاردی توانستند سهمیه آسیا را کسب کنند برای من افتخار بود که در خدمت نفت بودم از همه مسئولان باشگاه تشکر می‌کنم شاید در ظاهر ما تماشاگر آن چنانی نداشته باشیم اما این تیم متعلق به خانواده بزرگ نفت است.

گل‌محمدی در پاسخ به این سۆال شما در یک قدمی جام قهرمانی از دست دادید گفت: سپاهان تیم پرمهره‌ای بود ما با وجود اینکه باختیم به هدف‌مان که سهمیه آسیا بود رسیدیم با وجود اینکه در آغاز فصل به دنبال قرار گرفتن در میان 5، 6 تیم نخست بودیم.

وی در خصوص اینکه آیا در این فصل می‌مانید یا خیر گفت: در حال حاضر فصل تمام شده و باید خودمان را برای پلی‌آف تیم قهرمانان آماده کنیم من شرایطم را با باشگاه در میان می‌گذارم اگر به توافق رسیدیم در این تیم می‌مانم.

سرمربی نفت تهران در مورد کیفیت لیگ عنوان کرد: از لحاظ سخت‌افزاری در شرایط خوبی قرار نداریم اما پدیده‌های خوبی در این فصل به فوتبال معرفی شدند در تیم خود ما امین حاج‌محمد و وحید حمدی‌نژاد به عنوان پدیده بودند.

اسکوچیچ: فصل سختی داشتیم و بسیار خسته شدم حالا هم می‌خواهم استراحت کنم. در فصلی که گذشت با توجه به مشکلات زیادی که داشتیم نتایج خوبی گرفتیم

یاوری: گفته بودم که فجر در لیگ برتر می‌ماند

محمود یاوری پس از پیروزی 2 بر یک تیمش برابر ملوان بندرانزلی در نشست خبری حاضر شد و اظهار داشت: پیش از این گفته بودم که فجر در لیگ برتر می‌ماند و حالا هم منتظر باشید و ببینید که این اتفاق می‌افتد. فوتبال خیلی کثیف است اما ما پاک بازی کردیم. حق به حقدار نرسید و از چند هفته قبل مشخص بود که کار به اینجا خواهد رسید.

وی با بیان اینکه اگر حرف بزنم زیر سوال می‌روم و اگر حرف نزنم می‌گویند لال هستم، خاطرنشان کرد: در هشت بازی اشتباهات داوری به ما ضربه زد و اگر اینگونه نمی‌شد کارمان به پلی‌آف نمی‌کشید و به راحتی در لیگ می‌ماندیم. بازیکنانم امروز خیلی خوب جنگیدند و علتش هم این بود که در هفته پایانی به خوبی از سوی مردم و مسئولان شارژ روحی شدیم. اگر از ابتدا اینگونه با ما برخورد می‌کردند کارمان به اینجا نمی‌رسید.

یاوری با بیان اینکه نباید حق تیمی با اشتباهات داوری ضایع شود، عنوان کرد: لیگ امسال متناسب با روحیه ورزش نبود. حرف و حدیث زیادی در آن وجود داشت. داور در بازی امروز استرس داشت و ناراحت بود که علتش را نمی‌دانم. تیمی که 4.5 میلیارد تومان هزینه می‌کند باید هم در پلی‌آف حضور داشته باشد.

دراگان اسکوچیچ : فصل سختی داشتیم

دراگان اسکوچیچ پس از شکست 2 بر یک تیمش برابر فجرسپاسی در نشست خبری حاضر شد و اظهار داشت: این پیروزی را به فجری‌ها تبریک می‌گویم. بازی سختی بود و من در غیاب 7 بازیکنم به شیراز آمده بودم. بازیکنانی مانند رافخایی را در اختیار نداشتم اما با این شرایط به بازیکنانم تبریک می‌گویم و به آنها افتخار می‌کنم.

وی ادامه داد: امروز فجر بهتر از ما بود و توانست پیروز شود. لیگ ایران قابلیت خوبی دارد و در منطقه جزو بهترین‌ها است اما مردم ایران خیلی انتقاد می‌کنند. بازیکنان امروز تا دقیقه آخر جنگیدند و خداراشکر که کارم تمام شد.

اسکوچیچ خاطرنشان کرد: فصل سختی داشتیم و بسیار خسته شدم حالا هم می‌خواهم استراحت کنم. در فصلی که گذشت با توجه به مشکلات زیادی که داشتیم نتایج خوبی گرفتیم.

وی در پایان در مورد حضور تیم ملی در جام جهانی گفت: ایران شایستگی صعود از مرحله اول را دارد.

ویسی: فصل بعد هم در استقلال خوزستان هستم

عبدالله ویسی پس از شکست یک بر صفر مقابل پرسپولیس در نشست خبری گفت: بازی بسیار کنترل شده‌ای را ارائه کردیم و منطقی بازی کردیم و با وجود شکست توانستیم در لیگ برتر بمانیم.

وی ادامه داد: قهرمانی فولاد با صعود نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر باعث خوشحالی دوچندان شده است و امشب یکی از شب‌های زیبای فوتبال خوزستان است که به همه اهالی استان این موفقیت را تبریک می‌گویم. از تمام خبرنگاران رسانه‌های گروهی هم تشکر می‌کنم که ما را در طول فصل یاری کردند.

سرمربی استقلال خوزستان در مورد فصل آینده گفت: بنا به تعهد اخلاقی که قبلا داده بودم فصل آینده هم همچنان در کنار این تیم خواهم بود و تلاش می‌کنم تیمی قابل احترام را برای فصل آینده آماده کنم.

سرمربی ذوب‌آهن: تنها تیم پایین جدول بودیم که از سه بازی پایانی 2 دیدار خارج از خانه داشتیم و شرایط ما برعکس تمام رقبا بود. این پیروزی را به مردم خوب اصفهان تقدیم می‌کنم چون حیف بود ذوب‌آهن در لیگ برتر نباشد تیمی که پیشینه بسیار خوبی دارد و از تیم‌های سازنده است و بازیکنان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده است

کریمی: حیف بود ذوب آهن نماند

فیروز کریمی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل راه‌آهن و بقا در لیگ برتر گفت: شرایط دشواری برای بقا در لیگ داشتیم اما به دلیل دوستی دیرینی که با اعضای هیأت مدیره باشگاه داشتم ریسک کرده و قبول مسئولیت کردم.

وی ادامه داد: تعطیلی لیگ اجازه داد تا به چیزی که می‌خواهیم برسیم؛ در دیدار مقابل صبا هم هیبت یک بازنده را نداشتیم و می‌توانستیم برنده از زمین خارج شویم. در دیدار امروز مقابل راه‌آهن هم بازیکنان فشار زیادی را از نظر جسمی و روانی متحمل شدند اما خوشبختانه با سربلندی از آن بیرون آمدند.

سرمربی ذوب‌آهن تصریح کرد: تنها تیم پایین جدول بودیم که از سه بازی پایانی 2 دیدار خارج از خانه داشتیم و شرایط ما برعکس تمام رقبا بود. این پیروزی را به مردم خوب اصفهان تقدیم می‌کنم چون حیف بود ذوب‌آهن در لیگ برتر نباشد تیمی که پیشینه بسیار خوبی دارد و از تیم‌های سازنده است و بازیکنان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده است. از هیأت مدیره، مدیرعامل و رئیس کارخانه تشکر می‌کنم که حمایت‌های خوبی از ما داشتند تنها روز اول لیگ را تمرین نکردیم و در تمام دوران تعطیلات تمرینات خود را پیگیری می‌کردیم.

فیرات: برای ماندن باید با خانواده ام مشورت کنم

فیرات سرمربی تیم سایپای البرز پس از نتیجه تساوی صفر بر صفر مقابل صبای قم اظهار داشت: بازی‌ای که امروز برگزار شد به پشتوانه تمریناتی بود که از اول فصل انجام داده بودیم امروز اصلا خوب بازی نکردیم. ما قرار بود کناره‌ها را ببندیم و میانه زمین را برای صبایی‌ها پرس کنیم که تنها دقایقی را شاهد این تاکتیک بودیم.

وی افزود: زمانی که تیم صاحب توپ شد عملا بازیکنان ما با خودشان بازی می‌کردند نه با حریف به نظرم اصلا بازی زیبایی برای ما و تماشاگران نبود.

سرمربی تیم سایپا گفت: تنها نکته‌ای که برای من مثبت بود استفاده از 7 بازیکنی بود که از تیم امید برای تیم ما بازی کردند خوشبختانه همه آنها جواب اعتماد من را به خوبی دادند.

فیرات در ادامه خاطرنشان کرد: از خبرنگاران ورزشی‌نویس ایران تقاضا دارم از جوانان تازه‌وارد حمایت کنند چراکه این بازیکنان هستند که آینده فوتبال ایران را تامین خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فصل بعد هم به عنوان سرمربی تیم سایپا خواهید بود یا خیر گفت: ابتدا باید با خانواده‌ام مشورت کنم من چند پیشنهاد از کشورهای دیگر دارم همیشه در مورد چنین مسائلی با خانواده‌ام مشورت می‌کنم من مربی حرفه‌ای هستم و برنامه سال آینده تیم سایپا در رده بزرگسالان و امید را در اختیار مدیریت باشگاه قرار دادم.

حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان