تبیان، دستیار زندگی
در سفرهای زیارتی خیلی ها دوست دارند لذت معنوی سفرشان را با لذت مادی و خرید هدیه و سوغاتی تکمیل کنند. بنابراین اگر راهی عتبات می شوید یا اگر عازم حج هستید این موارد را بخوانید تا بتوانید سفر کم هزینه و خرید پرفایده ای داشته باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هم زیارت هم خرید


در سفرهای زیارتی خیلی ها دوست دارند لذت معنوی سفرشان را با لذت مادی و خرید هدیه و سوغاتی تکمیل کنند. بنابراین اگر راهی عتبات می شوید یا اگر عازم حج هستید این موارد را بخوانید تا بتوانید سفر کم هزینه و خرید پرفایده ای داشته باشید.

حجاج

اگر می‌خواهید پارچه بخرید

پارچه را باید حتما در مدینه و ترجیحا از بازار افغانی‌ها واقع در شارع علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) تهیه كرد.

(زیر ساختمان بعثه ایران - فندق قصر الدخیل- در موسم حج تمتع) چراکه اصالت پارچه و قیمت مناسب این راسته بازار در شهر مدینه كم‌نظیر است.

برای خرید سوغاتی بهترین جاست

پاساژ طیبه واقع در شمال مسجدالنبی، پاساژ الجزیره در جنوب شرق مسجدالنبی و فروشگاه القمّه از بازارهای خوب و متنوع مدینه هستند که همه نوع جنس و لباسی در آنها پیدا می‌شود و شما می‌توانید با خیال راحت باتوجه به بودجه‌ای که درنظر گرفته‌اید برای اقوام‌تان سوغاتی بخرید.

کدام فروشگاه‌های بزرگ بهترین هستند

در اطراف شهر مدینه فروشگاه‌های بسیار بزرگی هست كه وسایل نقلیه از مقابل هتل یا مسجدالنبی به صورت رایگان شما را به آنجا منتقل می‌كنند و در صورت خرید از فروشگاه مجددا به مقصدتان بر می‌گردانند. در بین این فروشگاه‌ها الساحه و مدینه مول را توصیه می‌كنیم به خصوص الساحه كه لباس‌های بچگانه و زنانه مناسبی دارد. تنوع لباس‌های مردانه و پسرانه در مكه بیشتر است. اینها را می‌توانید از فروشگاه‌های باوارث، باوارث بلازا و مجمع اریام الدولی تهیه کنید.برای خرید لباس‌های مارك‌دار و گران‌قیمت فروشگاه سیتی بلازا در مدینه و سنترپوینت و السوق العزیزیه در مکه مناسب است.

پاساژ طیبه واقع در شمال مسجدالنبی، پاساژ الجزیره در جنوب شرق مسجدالنبی و فروشگاه القمّه از بازارهای خوب و متنوع مدینه هستند که همه نوع جنس و لباسی در آنها پیدا می‌شود

خرید در دمشق

دمشق بخاطر بازارهایش شهرت دارد. بازارهای این شهر خیابانی است كه در دو طرف خیابان مغازه ها ، دكه ها و كافه ها صف كشیده اند.

بازار حمیدیه (سوق الحمیدیه) یکی از قدیمی ترین و مشهورترین بازارهای دمشق است. طول بازار 600 متر و عرض آن 15 متر است که از خیابان حمیدیه و کنار قلعه دمشق شروع می شود و تا درغربی مسجد جامع اموی امتداد می یابد.

بازار دیگر بازار مدحت پاشا است، این بازار در عهد رومی ها ساخته شده و به سوق الطویل یا الطویله نیز معروف است.

فراوری: الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از ایده آل، چه هتلی