تبیان، دستیار زندگی
اگر در ازدواج پیشین خود به بن بست رسیده و سپس طلاق گرفته‌اید و حالا قصد ازدواج مجدد دارید، یا به دلیل فقدان همسر پیشین خود به فکر پیدا کردن شریکی برای ادامه زندگی و خروج از تنهایی خودتان افتاده‌اید....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سر پیری و معرکه گیری


اگر در ازدواج پیشین خود به بن بست رسیده و سپس طلاق گرفته‌اید و حالا قصد ازدواج مجدد دارید،
یا به دلیل فقدان همسر پیشین خود به فکر پیدا کردن شریکی برای ادامه زندگی و خروج از تنهایی
خودتان افتاده‌اید، برای شما چند ریزه کاری و فوت و فن به منظور برداشتن گامهای جدید و بهتر
در ازدواج مجددتان داریم.

ازدواج مجدد

** اگر قرار است دوباره ازدواج کنید این بار باید جوانب بیشتری را در روابط همسر و خانواده‌اش و همچنین خودتان و خانواده‌تان بسنجید.

** به زن یا شوهری که قرار است با شما زندگی کند به عنوان مرد یا زن زندگیتان نگاه کنید. یعنی همه چیزهایی را که وقتی جوان بودید و برای همسرتان به کار می‌بستید سعی کنید اکنون برای او نیز در نظر بگیرید. آدم‌ها وقتی پیر می‌شوند عاطفی‌تر می‌شوند و هیچ زنی هم فقط برای جمع و جور کردن یک پیرمرد با او ازدواج نمی‌کند.

** از موقعیت‌های ضعیف هم سوء استفاده نکنید زیرا با این کار خیلی زود انگشتنمای خانواده می‌شوید و بچه‌ها شما را به عنوان الگویی بد و ناسازگار می‌شناسند.

** هر شخصی از سال‌ها زندگی با زن و مرد دیگر خاطرات زیادی دارد که خیلی از آن‌ها خوش است. سعی کنید به خانواده همدیگر احترام بگذارید و همسران سابق یکدیگر را دستمایه تحقیر و آزار قرار ندهید.

معیارهای اولیه ازدواج خود را دوباره به خاطر بیاورید و همه چیز را یک بار دیگر مرور کنید. اگر‌‌ همان چیزی است که می‌خواستید بله را بگویید

** اگر می‌خواهید زندگیتان پا بگیرد باید جذاب‌تر از همیشه باشید. گرچه بیمارید، اخلاق خوشی داشته باشید. اگر پرستار می‌خواهید، هرگز زن نگیرید و اگر درمانده‌اید، شوهر نکنید. به عبارت بهتر: تحت هر شرایطی به یک ازدواج نامناسب تن ندهید. گاهی خانه سالمندان خوشایند‌تر از خانه همسری است که تمام اعضای خانواده‌اش به شما با تحقیر نگاه می‌کنند یا سبب آزردگی خاطرتان می‌شوند.

** البته شما سنی را پشت سرگذاشته‌اید و کار کشته‌تر از آن هستید که حرف کسی را بشنوید اما به عنوان آخرین سخن معیارهای اولیه ازدواج خود را دوباره به خاطر بیاورید و همه چیز را یک بار دیگر مرور کنید. اگر‌‌ همان چیزی است که می‌خواستید بله را بگویید.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : جام جم سرا

مطالب مرتبط:

بگذارید، دوست‌تان داشته باشند!

قوانین ارتباط با یک فرد سالمند

ما و تنهایی در سالمندی

کارکردن پس از بازنشستگی

دو حرف کلیدی برای آرامش شما

چند قدم آنطرف از جوانی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.