تبیان، دستیار زندگی
یک سایت انگلیسی پنج تیم کم شانس و ضعیف رقابت های جام جهانی را معرفی کرده که تیم ملی فوتبال ایران را هم در میان این پنج تیم قرار داده است!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران یکی از 5 تیم ضعیف جام جهانی


یک سایت انگلیسی پنج تیم کم شانس و ضعیف رقابت های جام جهانی را معرفی کرده که تیم ملی فوتبال ایران را هم در میان این پنج تیم قرار داده است!

تیم ملی

این سایت GMS  نام دارد و در حالی که هنوز رقابتهای مقدماتی تمام نشده و چهره بسیاری از تیم های صعود کننده مشخص نشده است نام ایران را در میان تیم های ضعیف جام جهانی قرار داده است.

این سایت علاوه بر نام ایران نام تیم های اتیوپی، کاستاریکا، مونته نگرو و کیپ‌ورد را در زمره تیم های ضعیف جام جهانی قرار داده این در حالی است که صعود هیچ کدام از این تیم ها به جام جهانی قطعی نشده است.

سایت GMS ایران را به عنوان تیمی معرفی کرده که در تاریخ جام  جهانی فقط یک پیروزی داشته و علاوه بر هرگز از گروه خود صعود نکرده است. این سایت شانس ایران در جام جهانی 2014 را برای صعود از گروه خود بسیار کم می داند. سایت انگلیسی زبان در ادامه گزارش خود آورده است:'ایرانی‌ها امیدوارند در جام جهانی 2014 بتوانند این رکورد را بهبود ببخشند اما روند نا‌امید کننده ایران پس از صعود به جام جهانی 2014 باعث شده است خیلی از هواداران فوتبالدوست‌ ایران نگران تیم ملی کشورشان باشند. '

همچنین یکی از نشریات معروف چاپ لندن نیز در گزارشی دیگر از بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا به تیم‌های صعود کرده به مرحله نهایی این رقابت‌ها از جمله تیم ملی ایران، نگاهی انداخته است.

در این گزارش از اشکان دژاگه، به عنوان یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی ایران یاد شده و آمده است: «اشکان دژاگه از تیم باشگاهی فولام، در ترکیب تیم ملی ایران مهره‌ای کلیدی و یکی از معدود لژیونرهای اروپایی این تیم است»

دیلی تلگراف این گزارش که در تیتر آن آمده « چه کسانی به ایران و استرالیا در برزیل ملحق می‌شوند؟» نوشته است: «کارلوس کی‌روش، یکی از دستیاران پیشین سرالکس فرگوسن و سرمربی پیشین تیم‌های رئال مادرید و آفریقای جنوبی که سابقه هدایت تیم ملی کشورش، پرتغال را هم دارد، اکنون در ایران است و توانست تیم خود را با یک پیروزی دراماتیک مقابل کره جنوبی و در پایتخت این کشور، به جام جهانی برساند».

در ادامه این گزارش از اشکان دژاگه، به عنوان یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی ایران یاد شده و آمده است: «اشکان دژاگه از تیم باشگاهی فولام، در ترکیب تیم ملی ایران مهره‌ای کلیدی و یکی از معدود لژیونرهای اروپایی این تیم است»

دیلی تلگراف همچنین درباره کره جنوبی، رقیب اصلی ایران در گروه A مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 در قاره آسیا نیز نوشته است: «میزبان ایران (در بازی پایانی) در رقابتی نزدیک با ازبکستان توانست تنها به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ازبک‌ها راهی جام جهانی شود».

این نشریه در خاتمه به رجزخوانی‌های سرمربی پیشین تیم ملی کره جنوبی برای کارلوس کی‌روش و تیم ملی ایران و جنگ روانی که او در آستانه بازی 2 تیم به راه انداخت نیز اشاره‌ای داشته: «سرمربیان 2 تیم در طول رقابت‌ها با یکدیگر اختلاف پیدا کردند و اکنون هدایت ببرهای تائه‌گوک بر عهده هونگ میونگ بو است».

بخش ورزشی تبیان