تبیان، دستیار زندگی
سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دیدار اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال برحمایت از این باشگاه برای حضور در جام باشگاه های آسیا تاکید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صالحی امیری:استقلال در مسیر درآمدزایی حرکت کند


سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دیدار اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال برحمایت از این باشگاه برای حضور در جام باشگاه های آسیا تاکید کرد.

صالحی امیری

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سید رضا صالحی امیری با اشاره به اینکه از این باشگاه در جام باشگاه های آسیا حمایت خواهد شد بر درآمدزایی و حرکت در مسیر استقلال واقعی این باشگاه و سایر باشگاه ها تاکید کرد و گفت: باشگاه های استقلال و پرسپولیس و سایر باشگاه ها باید در مسیر درآمدزایی حرکت کنند و در روزهای آینده با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان باشگاه ها و چند اقتصاد دان،‌حقوقدان و نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، راهکارهای اجرایی درآمدزایی و واگذاری باشگاه ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی همه باید مانند یک خانواده در کنار یکدیگر برای گریز از این موقعیت بکوشیم تا تیم فوتبال استقلال بتواند قبل از اعزام به تایلند و بازی درجام باشگاه های آسیا، خود را ریکاوری کند.

صالحی امیری تصریح کرد: اما راه حل اساسی برای بهبود شرایط تیم ها و باشگاه ها نمی تواند صرف تزریق بودجه دولتی باشد و قصد داریم ازاین پس بودجه ها را برمبنای منطق توزیع کنیم.

وی افزود: بایدقبول کنیم که فوتبال در صدر ورزش کشور قرار دارد و موقعیت شما آبروی کشور نیز محسوب می شود که باید نه درجهت تخریب گذشته بلکه برای بهبود آینده از تمام قوا وتوانایی خود استفاده نماییم.

سرپرست وزارت ورزش وجوانان با ارائه راهکارهای مناسب خطاب به اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: راهکار من نیز واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در راه استقلال مالی است.

وی افزود: واگذاری باشگاه ها به معنای رهاسازی نیست، ‌چراکه راهکارهایی نیز وجود دارد که این باشگاه ها در اشکال مختلف به درآمدزایی و استقلال مالی برسند.

وی ادامه داد: مشکل اقتصادی باشگاه ها را باید ازطریق واگذاری به بخش خصوصی مورد توجه قرار داد. دراین صورت باشگاهها به صورت خودگردان اداره می شوند و ما به عنوان حاکمیت و ازطریق ابعاد معنوی بر باشگاهها نظارت داشته و به آنها کمک خواهیم کرد.

سرپرست وزارت ورزش وجوانان درتوضیح بحث واگذاری گفت: واگذاری به معنای رهاسازی و خروج از دایره حاکمیت نیست بلکه به معنای دادن اختیارات به باشگاه برای تامین منابع است که اگراختیارات خود را عهده دار شوید می توان هزینه ها رابه خوبی تامین کرد.

دکتر صالحی امیری در ادامه به 4 راهکار استقلال مالی برای بهبود شرایط تیم ها و باشگاه ها اشاره و تصریح کرد: نخستین راه حل پیشنهادی تشکیل شرکت سهامی عام با تخصیص 51درصد سهام به مردم و 49درصد به هواداران و بازیکنان و اعضای باشگاه است.

وی افزود: دومین راهکار بحث اجاره است که مدیرعامل وهیات مدیره می توانند باشگاه را از ما اجاره کنند، بدین صورت که مالکیت از ما و اداره باشگاه ازشما خواهد بود.

صالحی امیری و قلعه نویی

سومین پیشنهاد سرپرست وزارت ورزش وجوانان توافق با یک مجموعه خصوصی مانند بانکها و دیگر موسسات مالی بود که در این ارتباط خاطرنشان کرد: توافق بامجموعه خصوصی که معذوریت نداشته باشد می تواند راه دیگری برای ایجاد شرایط مطلوب باشد، بدین صورت که مجموعه خصوصی سهام باشگاه را خریداری کرده وسرمایه گذاری می کند و سود حاصله را به حساب باشگاه واریز می کند.

سیدرضاصالحی امیری دربیان چهارمین پیشنهاد به اعضای هیات مدیره عنوان کرد: پیدا کردن سرمایه گذار جدی چهارمین راه پیشنهادی ما به شما است که می توانید با معرفی 20 نفر که هر کدام 5درصد سهام باشگاه را خریداری کرده اند به سمت موقعیت های بهتر گام برداشت.

وی اضافه کرد: به علاوه تمام موارد بالا درآمدهای ثانویه و جانبی باشگاه مانند تبلیغات نیز کمک شایان توجهی به تیم خواهد کرد و فراموش نکنید که وزارت ورزش و جوانان ازشما حمایت همه جانبه معنوی خواهد کرد تاحقوق باشگاه تضعیف نشود.

سرپرست وزارت ورزش وجوانان درتوضیح بحث واگذاری گفت: واگذاری به معنای رهاسازی و خروج از دایره حاکمیت نیست بلکه به معنای دادن اختیارات به باشگاه برای تامین منابع است که اگراختیارات خود را عهده دار شوید می توان هزینه ها رابه خوبی تامین کرد.

صالحی امیری درپایان گفت: فرصت یک ماهه ای برای انتخاب راه حل مناسب به شما داده خواهد شد تا با حضور نماینده باشگاه، دو نماینده شامل اقتصاددان وحقوقدان و نماینده وزارت ورزش وجوانان به یک جمع بندی کلی برسیم و به فضل الهی تا دو سال آینده شرایط باشگاه استقلال را به وضعیت مطلوب برسانیم.

بخش ورزشی تبیان