تبیان، دستیار زندگی
تزئین زمانی آسان و ارزان می شود که از وسایل موجود در خانه استفاده کنید. می توانید با دانستن برخی ترفندها و البته کمی چاشنی سلیقه، از ساده ترین وسایل خانه به عنوان وسایل دکوری بهره بگیرید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تزئین خانه با وسایل دم‌ دستی و ساده


تزئین زمانی آسان و ارزان می شود که از وسایل موجود در خانه استفاده کنید. می توانید با دانستن برخی ترفندها و البته کمی چاشنی سلیقه، از ساده ترین وسایل خانه به عنوان وسایل دکوری بهره بگیرید.

تزئین خانه با وسایل دم‌ دستی و ساده

تزئین زمانی آسان و ارزان می شود که از وسایل موجود در خانه استفاده کنید. می توانید با دانستن برخی ترفندها و البته کمی چاشنی سلیقه، از ساده ترین وسایل خانه به عنوان وسایل دکوری بهره بگیرید.

عکس های خانوادگی

می توانید با عکس های زیبای خانوادگی خود در گوشه ای از خانه منظره ای زیبا و خاطره انگیز درست کنید. برای اینکه این نقطه کاملا به‌چشم‌بیا باشد باید چندین عکس خود را در اندازه بزرگ چاپ و قاب کنید. طرح قاب به سلیقه خودتان بستگی دارد اما ترجیحا همه آنها یک رنگ باشند تا منظره ای یکدست و عاری از به هم ریختگی به نمایش بگذارند. برای اینکه خیلی هم گران تمام نشود می توانید از قاب های چوبی یا فلزی ساده استفاده کنید.

دکور با وسایل بیرون از خانه

برخی از وسایلی که در پاسیو یا حیاط خانه استفاده می شوند را می توان به داخل آورد. به طور مثال، برخی از چهارپایه های طرح دار که برای باغبانی استفاده می شوند را می توان در کنار مبل ها به عنوان میز یا پیش دستی کوچک یا حتی صندلی برای نشستن استفاده کرد.

برداشتن در کابینت ها

دکوراسیون همیشه با اضافه کردن وسایل انجام نمی شود، گاهی هم باید برخی وسایل را از خانه حذف کرد. مثلا می توانید درب برخی کابینت ها را بردارید و ظروف زیبا و باارزش خود را به نمایش بگذارید. برای این منظور احتمالا باید داخل کابینت را رنگ کنید. پس از برداشتن در، همه سوراخ ها را با بتونه پر کنید و متناسب با دیگر کابینت ها آن را نقاشی کنید. در این کابینت می توانید انواع ظروف، گلدان، شیشه های آرد، پاستا یا هر وسیله ای که دوست دارید را قرار دهید.

تزئین خانه با وسایل دم‌ دستی و ساده

با پرده به فضا ارتفاع بدهید

اگر پرده های بلندی دارید لازم نیست آنها را کوتاه کنید. بهتر است میل پرده را تا سقف بالا ببرید و با این کار نمای بلندی به اتاق ببخشید. البته پیش از انجام این کار قد پرده را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید به زمین می رسد.

طرح تازه دادن به بالش ها

خرید بالش و کوسن چندان به صرف نیست زیرا قیمت بالایی دارند. اما اگر از آنها خسته شده اید می توانید روکش آنها را عوض کنید. برای این منظور می توانید رویه های حاضری را از فروشگاه ها خریداری کنید یا اگر خیاطی بلد هستید، پارچه دلخواه را بخرید و عمر تازه ای به بالش ها و کوسن های خانه ببخشید.

استفاده از کتاب

کتاب هایی که جلد مقوایی و محکم دارند را روی میز جلوی مبل قرار دهید. بهتر است روکش های کتاب را بردارید تا زیبایی بیشتری داشته باشند.

لباس شیک

حتی دکورهای ساده را نیز می توان با کمی وسایل زینتی و شاخ و برگ دادن زیبا و شیک کرد. به طور مثال، می توانید با روبان های ساده نمایی تازه به آباژور کنار تخت ببخشید. یا مثلا قاب عکس را با روبان از دیوار آویزان کنید. یا تخت و کتابخانه را با روکش های طرح دار و زیبا تزئین کنید.

پتوهای نازک خود را از کمد بیرون بیاورید و در تزیین اتاق نشیمن یا اتاق خواب از آنها استفاده کنید. این پتوها رنگ و طرح تازه ای به فضا می بخشند. می توانید آنها را از لبه های کاناپه یا تخت آویزان کنید. یا طوری آنها را تا کنید که حاشیه های آویزان و ریشه های کنار آنها دیده شوند

یافته ها خود را به نمایش بگذارید

بدون هیچ هزینه ای می توانید وسایل ریز دکوری زیبایی پیدا کنید. فقط کافیست دفعه بعدی که مسافرت – دریا یا جنگل – می روید عناصری که به نظرتان زیبا هستند را با خود به خانه بیاورید. صدف و سنگ هایی زیبایی که کنار ساحل وجود دارند مجموعه زیبایی برای نمایش تشکیل می دهند.

تزئین خانه با وسایل دم‌ دستی و ساده

کاغذهای طرح دار

کاغذ دیواری و پارچه اضافه در خانه یا کاغذ کادوهای با دوام که طرح های زیبایی هم دارند بهترین گزینه برای نونوار کردن کتابخانه یا کمدهای قدیمی و بی روح است. کافیست از آنها برای تزئین دیوار پشتی کتابخانه استفاده کنید.

آثار هنری کودکان

نقاشی ها و کارهای دستی کودکان سرشار از رنگ و شکل های زیبا است. به جای انبار کردن این کاغذها در کمد، آنها را قاب کنید و به معرض نمایش بگذارید. از آنجا که کودکان هر روز نقاشی های بیشتری می کشند، می توانید هر چند وقت یکبار طرح قاب ها را عوض کنید.

نمایش زیورآلات

زیورآلات خود را داخل جعبه آرایش یا کشوی میز آرایش مخفی نکنید. آنها را با میخ های کوچکی از دیوار اتاق خواب آویزان کنید. این وسایل به دیوار زیبایی خاص خود را می بخشند. بعلاوه خودشان هم به هم گره نمی خورند.

بشقاب های ناهمگون

بشقاب های رنگی و طرح داری که هیچ تناسبی با هم ندارند را به یک آثار هنری تبدیل کنید. همه آنها را جمع کنید و به سلیقه خود روی دیوار نصب کنید. پیش از نصب ابتدا طرح خود را در ذهن بپرورانید و بدانید کدام را کجا می خواهید نصب کنید تا بی جهت دیوار را سوراخ نکنید.

اصول دکور ارزان

رنگ نقش مهمی در دکوراسیون خانه دارد. اما فقط به دیوارها محدود نمی شود. با رنگ می توان عمر تازه ای به مبلمان و کمدها نیز بخشید.

تزئین خانه با وسایل دم‌ دستی و ساده

نمایش پارچه ها

پتوهای نازک خود را از کمد بیرون بیاورید و در تزیین اتاق نشیمن یا اتاق خواب از آنها استفاده کنید.

این پتوها رنگ و طرح تازه ای به فضا می بخشند. می توانید آنها را از لبه های کاناپه یا تخت آویزان کنید. یا طوری آنها را تا کنید که حاشیه های آویزان و ریشه های کنار آنها دیده شوند.

شکار وسایل از گوشه و کنار خانه

یکی دیگر از تغییر دکوراسیون کتابخانه این است که همه اطراف خانه خود را بگردید و وسایلی که قابلیت به نمایش گذاشتن دارند را داخل آن جمع کنید. به طور مثال، بشقاب های قدیمی که دوستشان دارید و هیچ گاه از آنها استفاده نمی کنید.

یا مثلا، مجسمه اسب یا نیم تنه زیبایی که داخل کمدها خاک می خورند. می توانید از هر وسیله ای که رنگ و طرح زیبایی دارد برای تزئین کتابخانه استفاده کنید.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : آفتاب

مطالب مرتبط:

نگران کوچکی خانه نباشید

خواب راحت در اتاقی زیبا

آشنایی با 5 اشتباه دکوراسیونی

دکوراسیون حرفه ای در خانه

ضروری و کاربردی برای یک خانه

چیدمان منزل در فصل تابستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.