تبیان، دستیار زندگی
با توجه به حساسیت های موجود در عرصه بین المللی باید با استفاده از همه ظرفیت ها و امكانات تلاش كرد تا دهه كرامت و هفته دفاع مقدس را هرچه با شكوه تر برگزار گردد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی از سند طرح جامع تقویت فرهنگ اقامه نماز، از افتخارات آموزش و پرورش است

رونمایی از سند طرح جامع تقویت فرهنگ اقامه نماز، از افتخارات آموزش و پرورش است


مشاور وزیر و فرمانده مركز بسیج فرهنگیان در جلسه هماهنگی دهه كرامت و هفته دفاع مقدس، رونمایی از سند طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراكز آموزشی و پرورشی و نرم افزار جامع توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در اجلاس نماز توسط دكتر علی اصغر فانی در خرم آباد را یكی از افتخارات مهم وزارت آموزش و پرورش توصیف كرد.


محمد بنیادی روز شنبه 16 شهریور ماه در جلسه هماهنگی فرماندهان بسیج فرهنگیان با اعلام مطلب فوق افزود: با توجه به حساسیت های موجود در عرصه بین المللی باید با استفاده از همه ظرفیت ها و امكانات تلاش كرد تا دهه كرامت و هفته دفاع مقدس را هرچه با شكوه تر برگزار گردد.

وی ضمن قدردانی از تدابیر اندیشیده شده در 3 سال كه سرانجام به رونمایی از سند فوق گردید اضافه كرد:   كتاب نسیم هدایت نیز در اجلاس نماز رونمایی شد.

بنیادی انس با قرآن كریم  و سیره اهل بیت علیهم السلام را اسباب رهایی از عذاب الهی عنوان و افزود: دهه كرامت كه با خجسته میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها آغاز و به میلاد هشتمین اختر آسمان ولایت و امامت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع)خاتمه می یابد را فرصتی مغتنم برای ذكر فضایل و مناقب اهل بیت با هدف معرفی آنان به عنوان الگوهای ستودنی سبك زندگی به جامعه جهانی استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام ملكی مشاور وزیر در امور همكاری حوزه های علمیه با اشاره به وجود  حدود 8 هزار امام زاده در كشور اضافه نمود : شورای انقلاب فرهنگی  روز پنجم ذی القعده را برای تجلیل از بقاع متبركه و ششم ذی الحجه را برای تجلیل از احمد ابن موسی علیه السلام به تصویب رسانده كه در تقویم ملی ایران ثبت شده است.

وی دهه كرامت را فرصتی مناسب برای معرفی اهل البیت علیهم السلام به جهانیان قلمداد كرد و افزود بسیاری از مردم در اقصی نقاط دنیا تشنه اطلاعات در این خصوص می باشند و باید با به كارگیری همه ظرفیت ها به معرفی این بزرگواران پرداخت. زیرا امروز تبلیغات در جهان حرف اول را می زند.

وی دهه كرامت را فرصتی مناسب برای معرفی اهل البیت علیهم السلام به جهانیان قلمداد كرد و افزود بسیاری از مردم در اقصی نقاط دنیا  تشنه اطلاعات در این خصوص می باشند و باید با به كارگیری همه ظرفیت ها به معرفی این بزرگواران پرداخت. زیرا امروز تبلیغات در جهان حرف اول را می زند.

در ادامه بابالو مشاور وزیر و مدیركل دفتر وزارتی با بیان بخشی از اقدامات خود در تركمنستان و تاثیر سازنده آن بر شیعیان افزود : با توجه به این كه اولین اقامتگاه امام رضا علیه السلام مرو بوده، تلاش كردیم در دهه كرامت مراسم بزرگداشتی در مرو برگزار كنیم كه به شدت مورد استقبال قرار گرفت.

وی فقر اطلاعاتی را مهمترین عامل دوری از اهل بیت در سایر كشورها عنوان و اضافه كرد باید تلاش شود كتاب هایی در زمینه معرفی ائمه اطهار به زبان های مختلف تالیف و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

وی تجلیل از شهدای شاخص فرهنگی، دیدار با خانواده آنان و تكریم بانوان شاغل در حوزه ستادی و اعزام آنان را به قم از جمله اقدامات مناسب برای این دهه برشمرد.

گفتنی است این جلسه در مجموع 14 مصوبه داشت.


منبع :خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان