تبیان، دستیار زندگی
هرکول پوآرو کارگاه مشهور بلژیکی کتابهای آگاتا کریستی، که در داستان «پرده» به آخر زندگی‌اش رسیده بود، یک بار دیگر وارد داستانهای جنایی می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پوآرو باز می‌گردد


هرکول پوآرو کارگاه مشهور بلژیکی کتابهای آگاتا کریستی، که در داستان «پرده» به آخر زندگی‌اش رسیده بود، یک بار دیگر وارد داستانهای جنایی می‌شود.


هرکول پوآرو کارگاه مشهور بلژیکی

شخصیت مشهور داستانهای جنایی آگاتا کریستی که بعدها رقیبانی  پیدا کرد، توسط سوفی هانا در یک رمان جدید دوباره جان می‌گیرد.

درباره نحوه عملکرد سلولهای خاکستری مغز  این شخصیت در کتاب جدید اطلاعات کمی ارایه شده، اما ماجرای آن در اواخر دهه دوم قرن بیستم می‌گذرد و در  رمان جدید، دیگر از هستینگز یار باوفای پوآرو خبری نخواهد بود.

این تنها کتاب پورآور خواهد بود که آگاتا کریستی خالقش نبوده و به جای او سوفی هانا نویسنده آثار پرفروش و نویسنده آثار جنایی روانشناسانه آن را به رشته تحریر درمی‌آورد.

این نویسنده، 93 سال پس از نوشته شدن نخستین داستان پوآرو توسط کریستی با عنوان «ماجرای اسرارآمیز در استایلز»، داستان جدید پوآرو را خلق کرده است. کریستی 38 سال پیش پوآرو را در داستان «پرده» کشت.

خانم هانا تایید می کند که از نوشتن این داستان هیجانزده و عصبی است. او با تاکید بر این که آگاتا کریستی بزرگترین نویسنده آثار جنایی در همه تاریخ است، یادآور شد که برای او افتخار بزرگی بود که به عنوان نویسنده‌ یک داستان دیگر درباره موسیو پوآرو انتخاب شده است.

این نویسنده گفت: دو سال روی طرح اولیه این داستان کار کرده و امیدوار است رمانش همسان دیگر آثار پوآرو باشد.

هانا پس از ارایه یک طرح 100 صفحه‌ای به ناشر و بنیاد آگاتا کریستی، به عنوان نویسنده اثر بعدی داستانی با محوریت شخصیت موسیو پوآرو انتخاب شد. متیو پریچارد نوه خانم کریستی گفت که اتخاذ این تصمیم آسان نبود و آنها با دقت خاصی به این نتیحه رسیدند.

این تنها کتاب پورآور خواهد بود که آگاتا کریستی خالقش نبوده و به جای او سوفی هانا نویسنده آثار پرفروش و نویسنده آثار جنایی روانشناسانه آن را به رشته تحریر درمی‌آورد

این کتاب که هنوز نامی برایش تعیین نشده، سپتامبر 2014 راهی بازار کتاب می‌شود.

بانو آگاتا کریستی (15 سپتامبر 1890 تا 12 ژانویه 1976) نویسنده انگلیسی داستانهای جنایی و ادبیات کارآگاهی است که آثارش  پرفروش‌ترین در جهان است. هرکول پوآرو کارآگاهی که خانم کریستی خلق کرده، در بیش از 30 داستان بلند و بیش از 50 داستان کوتاه به عنوان شخصیت اصلی ظاهر شده‌ و از این نظر از رکوردداران شخصیتهای داستانی است.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: خبرگزاری کتاب ایران به نقل از گاردین