تبیان، دستیار زندگی
کتاب «25 راه که والدین می‌توانند...» با ترجمه گلرخ محمدیان و زهرا میری توسط انتشارات همشهری منتشر و راهی بازار کتاب شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

25 راه برای تربیت بچه‌ها


کتاب «25 راه که والدین می‌توانند...» با ترجمه گلرخ محمدیان و زهرا میری توسط انتشارات همشهری منتشر و راهی بازار کتاب شد.


25 راه برای تربیت بچه‌ها

این کتاب از سری کتاب‌های‌ روانشناسی انتشارات همشهری است که رویکرد اصلی آن استفاده از روش‌هایی ساده و کاربردی برای خواننده است تا به صورت مستقیم و غیرمستقیم به پیشرفت تحصیلی کودک خود کمک کند.

تولید این کتاب حاصل و نتیجه فعالیت موسسه «والدین» در آمریکاست که هر بخش آن را یک روانشناس نوشته است. کتاب در 6 فصل تدوین شده است که در یک از سرفصل‌ها 25 روش برای مطالعه والدین، تشریح شده است. مولفان این کتاب اعتقاد دارند که خانه و مدرسه دو سیستم به هم پیوسته هستند که هر یک می‌تواند به نوعی آموزش‌های دیگری را تسهیل و تثبیت کند.

بخش‌های مختلف این کتاب عبارت‌ است از:

«25 راه که والدین می‌توانند عزت نفس را در کودکان ایجاد کنند»، «25 راه که والدین می‌توانند با فرزندانشان بخوانند»، «25 راه که والدین می‌توانند با فرزندانشان صحبت کنند و حرف آن‌ها را گوش دهند»، «25 راه که والدین می‌توانند به فرزندانشان انگیزه بدهند»، « 25 راه که والدین می‌توانند به فرزندانشان کمک کنند بیاموزند» و «25 راه که والدین می‌توانند در فرزندانشان حس مسئولیت ایجاد کنند».

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

* به فرزندتان کمک کنید وظایف بزرگ را به کارهای کوچک‌تر و دست‌یافتنی‌تر تقسیم کند.

گاهی اهداف بزرگ خارج از حد توان به نظر می‌رسند. وقتی بچه‌ها احساس می‌کنند کاری غیرممکن است، انگیزه‌ای برای تلاش ندارند. فرض کنید فرزندتان تا ماه دیگر باید یک گزارش بزرگ آماده کند. بگویید «اول بیا وقتی برای رفتن به کتابخانه مشخص کنیم تا تو مطالبی را که لازم داری بگیری. بعد تو باید هر روز زمانی را در نظر بگیری برای خواندن و یادداشت برداشتن. بعد از آن تو می‌‌توانی یک طرح کلی آماده کنی و یک پیش‌نویس تهیه کنی. وقتی کارت تمام شد، می‌توانی آن را بخوانی و هرجا لازم بود اصلاح کنی و بعد گزارش نهایی را بنویسی».

به فرزندتان بگویید مراحل کار را بنویسد، برای هر مرحله یک تاریخ مشخص کند، این برنامه را در جایی نصب کند و هر مرحله که تمام می‌شود، آن را علامت بزند. وقتی فرزندتان هر مرحله را به پایان می‌رساند، اعتماد به نفس و انگیزه می‌یابد که ادامه دهد تا کارش تمام شود.

تولید این کتاب حاصل و نتیجه فعالیت موسسه «والدین» در آمریکاست که هر بخش آن را یک روانشناس نوشته است. کتاب در 6 فصل تدوین شده است که در یک از سرفصل‌ها 25 روش برای مطالعه والدین، تشریح شده است

* قدردانی خود را نشان دهید.

قدردانی کردن به کودکان انگیزه می‌دهد که تمام تلاش خود را به خرج دهند. آن‌ها وقتی می‌دانند والدینشان قدر کار سخت را می‌دانند، بیشتر تلاش می‌کنند. در این‌جا به شما چند راه برای ابراز قدردانی، نشان داده شده است:

ـ ممنونم که اتاقت را تمیز کردی.

ـ تو از پای تلویزیون بلند شدی تا به من کمک کنی خریدهایم رو بیاریم تو. متشکرم.

ـ تو برای امتحان ریاضی خیلی خوب درس خوندی. به تو افتخار می‌کنم.

این کتاب با 96 صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 5 هزار تومان منتشر شده است.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: مهر