تبیان، دستیار زندگی
اگر به خاطر داشته باشید در خرداد ماه بود که سامسونگ یکی از جذاب ترین دستگاه های خود را معرفی کرد. Ativ Q نام تبلتی هیبریدی بود که سیستم عامل های ویندوز ۸ و اندروید را در کنار یکدیگر به کاربران عرضه می کرد و به آن ها اجازه می داد تا تجربه ای نا محدود .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبلت Ativ Q سامسونگ امسال به بازار نمی‌آید


اگر به خاطر داشته باشید در خرداد ماه بود که سامسونگ یکی از جذاب ترین دستگاه های خود را معرفی کرد. Ativ Q نام تبلتی هیبریدی بود که سیستم عامل های ویندوز 8 و اندروید را در کنار یکدیگر به کاربران عرضه می کرد و به آن ها اجازه می داد تا تجربه ای نا محدود از امکانات بی شمار تبلت خود در اختیار داشته باشند.


تبلت ativ q

در اوایل شهریور این محصول درگیر قوانین پتنت ها شد و قرار شد تا در صورتی که سامسونگ راه فراری پیدا نکند، تولید آن لغو شود. اکنون بار دیگر خبر رسیده که این قضیه صحت دارد و طبق تایید مسئولین سامسونگ حداقل تا پایان امسال شاهد ورود Ativ Q  به بازار نخواهیم بود.

به نظر نمی رسد که سامسونگ به کل قید تولید چنین دستگاه جذابی را بزند و احتمالا به هر قیمتی که شده سعی می کند تا قوانین پتنتی را از پیش بردارد؛ در صورتی که این اتفاق رخ دهد، به احتمال زیاد در اوایل سال 2014 می توانیم Ative Q  را بر روی پیشخوان مغازه ها شاهد باشیم و در غیر این صورت،‌ سرنوشت آن نامشخص است.

تبلت ativ q

سامسونگ به خاطر ساخت همه نوع وسیله و تنوع محصولاتش شهرت دارد، اما این بار این شرکت با رونمایی از Ativ Q دو محصول را در قالب یک محصول عرضه کرده بود.

شگفتی‌های این سخت‌افزار کم نیستند:

- صفحه نمایش 13 اینچی این وسیله وضوح بسیار بالای 3200 در 1800 دارد.

- این وسیله را می‌توان به صورت‌های مختلف استفاده کرد و بسته به نیاز به صورت تبلت، لپ‌تاپ، حالت شناور یا حالت ایستاده درآورد.

تبلت ativ q

- ضخامت Ativ Q حدود 1,4 سانتیمتر و وزن آن 1,28 کیلوگرم است.

- پردازنده Ativ Q، پردازنده Core i5 اینتل از نوع هاسول است.

- عمر باتری این وسیله 9 ساعت که برای لپ‌تاپی با این وضوح صفحه نمایش بسیار عالی است.

- Core i5 مجهز به قلم S Pen هم است.

اما نکته جالب این وسیله همان توان بالا آوردن ویندوز و اندروید است. یک نرم‌افزار اطلاعات را بین دو سیستم عامل همسان می‌کند. همین نرم‌افزار اجازه می‌دهند از محتویات گوشی اندرویدی هم پشتیبان بگیرید، یا وقتی اندروید بالا است، با کیبورد پی‌سی تایپ کنید!

با اجرای ویندوز و اندروید با هم، Ativ Q ممکن است وعده ادغام بهترین تبلت

و کامپیوتر در یک دستگاه را تحقق بخشد. به اندازه کافی شگفت انگیز خواهد بود

اگر طراحی مایکروسافت بتواند بعد از این مدت، با کمی کمک از سوی سامسونگ،

به نتایج خوبی برسد

هنوز چیزهای زیادی وجود دارند که ما نمی دانیم، اما Ativ Q وعده داده که جذاب ترین دستگاه ویندوز 8 از زمان Surface Pro شود. Ativ Q می تواند به عنوان یک تبلت استفاده شود، اما صفحه کلید پیوسته به آن، بهره وری مناسبی را نیز به آن بخشیده است.

Ativ Q دارای صفحه نمایش لمسی بزرگ 13.3 اینچ می باشد، با وضوح شگفت انگیز 3200*1800، و یا 275 پیکسل در هر اینچ. حتی با کیبورد آنبرد آن، تنها دارای ضخامت 13.9 میلی متر است، که فقط کمی ضخیم تر از Surface Pro بدون پوشش کیبورد آن، می باشد.

Ativ Q شامل پردازنده Intel Core i5 می باشد، که سامسونگ در این مورد اعلام کرده است طول عمر باتری آن تا 9 ساعت رسیده است. ما حدس می زنیم که این تخمین مبتنی بر مرور وب استاندارد می باشد (که آن را تقریبا نزدیک به مک بوک ایر جدید 11 اینچی مبتنی بر Haswell قرار می دهد).

تبلت ativ q

Ativ Q، سازگار با قلم S Pen سامسونگ برای کمک به آن دسته از پروژه هایی که نیاز به دقت کمی بیشتر دارند، است. برخلاف سرفیس، S Pen  توسط خود تبلت متصل می شود مانند سری های فبلت و تبلت  Galaxy Note.

بزرگ ترین علامت سوال، قیمت آن می باشد. سامسونگ در این مورد چیزی نگفته است، اما قطعاً نباید انتظار قیمت ارزانی را داشت. تراشه اینتل، صفحه نمایش با رزولوشن بالا، کیبورد داخلی، چنین عناصری باید حداقل یک برچسب قیمت 1000 دلاری را به آن بیافزایند.

ویندوز و اندروید؟

همانطور که گفتیم این محصول هم ویندوز 8 و هم اندروید 4.2.2 Jelly Bean را اجرا می کند. این ویژگی به شما اجازه می دهد که برنامه اندروید را از Google Play اجرا کنید، و حتی فایل ها را بین ویندوز و اندروید انتقال دهید.

تبلت ativ q

این ممکن است نقطه ضعفی برای ویندوز 8 باشد: حمایت توسعه دهندگان از برنامه های لمسی. ناگهان دسته ای از برنامه های تلفن همراه که تاکنون در فروشگاه ویندوز ذخیره نشده بودند، در دسترس شما قرار خواهند گرفت.

رستگاری ویندوز 8 ؟

با اجرای ویندوز و اندروید با هم، Ativ Q  ممکن است وعده ادغام بهترین تبلت و کامپیوتر در یک دستگاه را تحقق بخشد. به اندازه کافی شگفت انگیز خواهد بود اگر طراحی مایکروسافت بتواند بعد از این مدت، با کمی کمک از سوی سامسونگ، به نتایج خوبی برسد.

حالا باید منتظر ماند و دید سامسونگ از درگیری با قوانین پتنت چگونه بیرون خواهد آمد...

فرآوری: راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع: topinearth، یک پزشک، نارنجی