تبیان، دستیار زندگی
شرکت الکترونیکی فیلیپس در نمایشگاه فناوری برلین که در حال برگزاری بوده به منظور نشان دادن این که ارتباطات اینترنتی از رایانه ها و تلفنهای هوشمند فراتر رفته شبکه هوشمند خانگی را بین قهوه ساز، دستگاه پخت و پز و دستگاه تصفیه هوا به نمایش گذاشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تصاویر جدیدترین گجت‌های خانگی

دانلود اینترنتی دستور غذا و پخت و پز هوشمند


شرکت الکترونیکی فیلیپس در نمایشگاه فناوری برلین که در حال برگزاری بوده به منظور نشان دادن این که ارتباطات اینترنتی از رایانه ها و تلفنهای هوشمند فراتر رفته شبکه هوشمند خانگی را بین قهوه ساز، دستگاه پخت و پز و دستگاه تصفیه هوا به نمایش گذاشته است.

گجت‌های خانگی

شرکت فیلیپس در نمایشگاه برلین از یک دستگاه تصفیه هوا رونمایی کرده که مجهز به وای فای بوده و می توان آن را از طریق اینترنت کنترل کرد. این شرکت همچنین در این نمایشگاه از یک دستگاه مونیتور کودک و دستگاه پخت پز غذا که از دستورالعمل های آنلاین استفاده می کند نیز رونمایی کرده است.

پیتر نوتا معاون رئیس بخش سبک زندگی مشتری در شرکت فیلیپس اظهار داشت: اینترنتی شدن چیزها به سرعت به واقعیت تبدیل می شود و فیلیپس این تغییر را پیش می برد.

اینترنتی شدن چیزها ایده ارتباط اینترنتی است که به مواردی چون علائم رانندگی، دما سنجها، قفل و تجهیزات کنترل سلامتی گفته می شود.

دستگاه تصفیه هوای اینترنتی

گجت‌های خانگی

این دستگاه تصفیه هوا دارای ارتباط وای فای است که می توانید آن را در هرکجا که هستید از طریق تلفن هوشمند خود کنترل کنید. برای مثال می توان پیش از ورود به خانه و هنگامی که محل کار خود را ترک می کنید وضعیت هوای خانه را بررسی کرده و در صورت نیاز دستگاه تصفیه هوا را روشن کنید.

دستگاه پخت و پز هوشمند

گجت‌های خانگی

این دستگاه نمونه اولیه از یک دستگاه پخت و پز است که روی سطح کانتر آشپزخانه قرار می گیرد و می تواند کباب کند، بخار پز کند و در روغن سرخ کند. یک اپلیکیشن تبلت به کاربر این امکان را می دهد تا دستورهای غذایی را یافته و پس از آن ارتباط وای فای موجب می شود که دستگاه پخت و پز دستور لازم را دانلود کند. این دستگاه به صورت هوشمند می داند که چگونه مواد را آماده کرده و زمان پخت مناسب چقدر است.

والدین با یک اپلیکیشن روی تلفن هوشمند خود می توانند دوربین را چک کرده، هشدار ها را دریافت کنند و نور اتاق را با فناوری رنگ فیلیپس (Philips' Hue) کنترل کنند. این دستگاه قرار است از سال 2014 وارد بازار فروش شود

قهوه ساز اینترنتی

گجت‌های خانگی

نمونه اولیه دستگاه قهوه ساز ارائه شده توسط فیلیپس از طریق یک برنامه روی تبلت کنترل می شود. با این برنامه می توان دستور العمل تهیه قوه های مختلف را پیدا کرد و آن را از طریق بلوتوث به دستگاه قهوه ساز ارسال کرد تا به دقت این دستور را دنبال کند.

دستگاه هوشمند مونیتور کودک

گجت‌های خانگی

دستگاه های وایرلس مونیتور کودک سالها است که وجود دارد اما این دستگاه شبکه 3G  را به ارتباط وای فای افزوده است. والدین با یک اپلیکیشن روی تلفن هوشمند خود می توانند دوربین را چک کرده، هشدار ها را دریافت کنند و نور اتاق را با فناوری رنگ فیلیپس (Philips' Hue) کنترل کنند. این دستگاه قرار است از سال 2014 وارد بازار فروش شود.

از میان چهار دستگاه معرفی شده تنها دستگاه مونیتور کودک و تصفیه هوا سال آینده واراد بازار می شود و دو دستگاه دیگر فعلا در مرحله نمونه اولیه هستند. به نظر می رسد عرضه چنین گجتهای خانگی در این مرحله اندکی دور از ذهن باشد اما شرکتهای الکترونیکی امیدوارند که مشتریان در نهایت این ایده ها را بپذیرند.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: مهر