تبیان، دستیار زندگی
: بزرگترین سایت مرتبط با امور ازدواج در چین، علاوه بر اینکه امکان آشنایی جوانانی که در پیدا کردن همسر ایده آل خود مشکل دارند را فراهم می‎کند، حلقه ای بزرگ از اقتصاد مرتبط با امور ازدواج از جمله آموزش، برگزاری جشن عروسی، عکسبرداری عروسی، برگزاری مهمانی عرو
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ناگفته‎های مدیر بزرگترین سایت همسریابی در چین!


بزرگترین سایت مرتبط با امور ازدواج در چین، علاوه بر اینکه امکان آشنایی جوانانی که در پیدا کردن همسر ایده آل خود مشکل دارند را فراهم می‎کند، حلقه ای بزرگ از اقتصاد مرتبط با امور ازدواج از جمله آموزش، برگزاری جشن عروسی، عکسبرداری عروسی، برگزاری مهمانی عروسی و برنامه ریزی برای گذراندن ماه عسل را نیز برنامه ریزی می‎کند؛ نکته قابل توجه در این گزارش که مورد توجه سیتنا قرار گرفت (فارغ از بخش آشنایی طرفین در سایت همسریابی که مورد نظر ما نیست) توجه این کارآفرین به سایر بخش‎های درآمدزا در حلقه‎ی اقتصاد ازدواج است که در سایر حلقه‎های اقتصادی نیز می‎تواند الگوبرداری شود.

یک نفوذی در سایت همسریابی!

چندی پیش، مرکز آموزش و تبادلات وابسته به کمیته ملی تنظیم خانواده و پایگاه اینترنتی جیا یوان – بزرگترین پایگاه اینترنتی همسریابی در چین نظرسنجی ای انجام داد که بر اساس آن تعداد جوانان مجرد بیش از 17 ساله در چین به 249 میلیون نفر رسیده است. این به معنای آن است که این جمعیت همه در شرایط همسریابی و آمادگی برای ازدواج هستند. این فرصت، بازرگانی جدیدی درباره کمک در همسریابی به برخی جوانان از سوی گروهی از شرکت ها فراهم کرده است.

آقای دنگ دا که در سال 1985 میلادی متولد شده در هفت سال گذشته از شغل خود که حقوق سالانه از به 100 هزار یوان می رسید استعفا داده و خود یک پایگاه اینترنتی همسریابی راه اندازی کرده است.

وی درباره دلیل استعفا از شغلش و راه اندازی این پایگاه اینترنتی می گوید: دوست دارم اصولا کارهایی را که انجام می دهم با چالش همراه باشد. در آن زمان یعنی هفت سال پیش، یک مقاله درباره اقتصاد همسریابی خواندم که در آن اوضاع کنونی، دورنما و محیط توسعه اقتصاد همسریابی در چین تحلیل و تجزیه شده بود. من هم با در نظر گرفتن شرایط آن زمان، به این باور رسیدم که با توجه به جمعیت زیاد چین و تسریع روند شهری شدن، تعداد جوانان مجردی که در پیدا کردن همسر ایده آل خود مشکل دارند زیاد خواهد شد. بنابراین تصمیم گرفتم یک پایگاه مرتبط با امور ازدواج راه اندازی کنم.

اقتصاد همسریابی و ازدواج شامل حلقه ای بزرگ از جمله آموزش، برگزاری جشن عروسی، عکسبرداری عروسی، برگزاری مهمانی عروسی و برنامه ریزی برای گذراندن ماه عسل و غیره است. با این حال، آقای دنگ دا در سال 2007 با تنها 50 هزار یوان سرمایه، پایگاه خود را در استان فو جیان واقع در شرق چین راه اندازی کرد.

با توجه به جمعیت بیش از یک میلیارد و 300 میلیونی جمعیت چین، اگر 10 درصد آن ها واجد شرایط و سن ازدواج باشند و هر نفر در همسریابی تنها 100 یوان هزینه کند، ارزش بازار آن به بیش از 10 میلیارد یوان می رسد

با توجه به سختی آغاز کار در این زمینه جدید، در دو سال اول زیان دید، اما تا سال 2011، سود پایگاه آقای دنگ دا نسبت به سال قبل 80 درصد افزایش یافت که البته بخش عمده ای از این سود از حق عضویت کاربران است. افزون بر این، با شهرت یافتن پایگاه، درآمد پخش آگهی برای شرکت ها نیز به این میزان سود افزوده شد.

کارشناسان بر این باورند که اقتصاد همسریابی و ازدواج چین نیروی بالقوه زیادی برای توسعه داشته و دورنمای درخشانی دارد. در این راستا، لازم به یادآوری است که پایگاه اجتماعی و همسریابی جیا یوان به بورس نسدک وارد شده است.

با توجه به جمعیت بیش از یک میلیارد و 300 میلیونی جمعیت چین، اگر 10 درصد آن ها واجد شرایط و سن ازدواج باشند و هر نفر در همسریابی تنها 100 یوان هزینه کند، ارزش بازار آن به بیش از 10 میلیارد یوان می رسد.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: سیتنا