تبیان، دستیار زندگی
مسئول موسسه فرهنگی تبیان استان سمنان از تولید نسخه نرم افزار اندروید کتاب شهدای روحانی استان سمنان برای اولین بار در کشور خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت الاسلام عرب اسدی:

تولید نسخه اندروید کتاب شهدای روحانی در شاهرود

کتاب شهدای روحانی

مسئول موسسه فرهنگی تبیان استان سمنان از تولید نسخه نرم افزار اندروید کتاب شهدای روحانی استان سمنان برای اولین بار در کشور خبر داد.

حجت الاسلام جواد عرب اسدی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی ضمن اشاره به اینکه تاریخ انقلاب اسلامی نمونه ای از حضور و ایثار روحانیت در عصر حاضر است گفت: انقلاب اسلامی ایران نسخه واقعی و کارآمد از رهبری عالمان دینی در شکل گیری انقلابی عظیم و ماندگار در عرصه جهانی است.

وی ضمن یادآوری نقش کلیدی و تاثیر گذار روحانیان در گسترش معارف دین و بیان احکام و پاسخ به سوالات رزمندگان در جبهه های نبر حق علیه باطل خاطرنشان کرد: این پرچمداران هدایت چه در لباس مقدس رزم، چه در جامه روحانیت یا در کسوت فرماندهی یگان های عملیاتی اسوه های شهادت بودند.

آن ها که رفته اند کاری حسینی کرده اند آن ها که مانده اند کاری زینبی کنند

مسئول موسسه فرهنگی تبیان استان سمنان با بیان این مطلب که این شهدا سنگرهای رزم را راه ابلاغ عملی رسالت و وسیله تقرب خود یافته بودند تصریح کرد: امروز راه ابلاغ آن رسالت تغییر یافته و به مرز جبهه های فرهنگی رسیده است و چون آن ها که رفته اند کاری حسینی کردند اینک نوبت ماست که وظیفه زینبی خود را به انجام برسانیم.

عرب اسدی اذعان کرد: تبیان استان سمنان در راستای انجام این وظیفه زینبی به عنوان واحد تخصصی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در فضای مجازی در صدد بر آمد تا در راستای وظایف دینی و سازمانی خود برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گامی هر چند ناچیز بردارد.

وی عنوان کرد: ماحصل این تلاش نرم افزار اندروید کتاب شهدای روحانی استان سمنان با عنوان "اسوه های شهادت" است که به معرفی شهدای روحانی شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان، میامی، سرخه، گرمسار و مهدیشهر می پردازد.

به زودی نسخه ویندوز و جاوای نرم افزار عرضه خواهد شد

مسئول موسسه فرهنگی تبیان استان سمنان با بیان اینکه در تهیه نرم افزار اسوه های شهادت، مسئولیت نظارت، بخش فنی و تولید بر عهده خود او بوده، ادامه داد: تدوین محتوا به عهده الهام صادقی طلبه سطح سه حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) شاهرود و تامین محتوای این نرم افزار را هم بسیج طلاب و روحانیان استان سمنان انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه نرم افزار اسوه های شهادت در مدت ده روز با کیفیت مناسب برای گوشی ها و تبلت های سیستم عامل اندروید دو و بالاتر تولید شده یادآور شد: با توجه به توافق فیمابین تبیان سمنان و اداره کل تبلیغات اسلامی استان در آینده ای نه چندان دور نسخه جاوا آن با قابلیت اجرا در دیگر گوشی ها تلفن همراه تحت سیستم عامل جاوا و لوح فشرده وِیژه ویندوز قابل اجرا در رایانه های رو میزی و همراه و همچنین نسخه تحت وب برای استفاده در فضای شبکه جهانی و وب گاه تبیان استان تولید و عرضه خواهد شد.

دو هزار بار ارسال در دو ساعت نشانه تشنگی جامعه برای شناخت شهدا

عرب اسدی ضمن تشکر از حمایت های اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در تولید اینگونه نرم افزارهای فرهنگی و مذهبی با تاکید بر این که این نرم افزار در مدت دو ساعت مراسم یادواره شهدای روحانی شهرستان شاهرود که در مسجد مدرسه قلعه برگزار شده بود بیش از دو هزار بار از طریق بلوتوث سرور به دستگاه های متقاضی ارسال شد اظهار داشت: این نشانه تشنگی جامعه و نسل جوان به شناخت شهداست و وظیفه ما این است که از فضای ایجاد شده در این نسل برای شناخت و آگاهی استفاده کرده منابع تغذیه مناسب فراهم آوریم.

وی در خاتمه یادآور شد: این نرم افزار شامل معرفی 101 شهید روحانی استان سمنان به همراه تصویر هر یک از شهدا، مختصری از زندگی نامه شهید با تیتر برگی از شقایق، خاطرات هر شهید با عنوان گلبرگ خاطره و بخشی از وصیت نامه آن شهید بزرگوار تحت عنوان پیام شهید است و در پایان این کتاب الکترونیک آلبوم تصاویر روحانیون استان در جبهه های نبرد حق علیه باطل به تصویر کشیده شده است.

علاقه مندان می توانند برای دریافت این نرم افزار با حجم تقریبا دو مگابات به وب سایت تبیان سمنان به آدرس: www.tebyan-sm.ir مراجعه کنند.

تنظیم: هومن بهلولی