تبیان، دستیار زندگی
در هفته هشتم لیگ برتر، مهمترین واقعه تساوی بدون گل استقلال و پرسپولیس بود. صدهزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی آمدند و بدون تماشای حتی یک گل به خانه بازگشتند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به نتایج هفته هشتم لیگ برتر


در هفته هشتم لیگ برتر، مهمترین واقعه تساوی بدون گل استقلال و پرسپولیس بود. صدهزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی آمدند و بدون تماشای حتی یک گل به خانه بازگشتند!
فوتبال، سپاهان

امیر قلعه نویی با این مساوی، همچنان مرد بدون باخت دربی تهران باقی ماند و علی دایی هم، در مجموع راضی بود که تیمش پس از برد شیرین در بازی با فولاد، طعم تلخ شکست در دربی را نچشید. استقلال و پرسپولیس که تا پیش از این بازی در رتبه دوم و سوم جدول لیگ برتر بودند، با توجه به دیگر نتایج هفته هشتم، با تساوی در دربی، به رتبه چهارم و پنجم جدول لیگ سقوط کردند.

فولاد که در هفته هفتم در استادیوم آزادی نقره داغ شده بود، این هفته توانست 1 بر صفر از سد ذوب آهن بگذرد و جایگاهش را در صدر جدول لیگ تثبیت کند. آنها با 18 امتیاز، صدرنشین‌اند.

نفت تهران هم که هفته قبل در اصفهان مغلوب ذوب آهن شده بود، این هفته با برد خفیف 1 بر صفر در برابر ضعیف ترین تیم لیگ برتر تا به این جا، یعنی مس کرمان، موفق شد با 16 امتیاز به رتبه دوم جدول لیگ صعود کند. شاگردان گل محمدی خوش شانس بودند که پس از باخت در اصفهان، میزبان مس کرمان بودند و گر نه شاید در پایان هفته هشتم، تیم دوم جدول لیگ نمی شدند. یحیی گل محمدی باید فکری به حال ضعف‌های در  حال بروز تیمش بکند.

تراکتورسازی تبریز نیز با در هم کوبیدن صبای قم، به رتبه سوم جدول لیگ رسید. شاگردان مجید جلالی با ارئه نمایشی مقتدرانه و کم‌نظیر، در قیاس با هفت مسابقه‌ قبلی‌شان، شاگردان محمد مایلی کهن را به راحتی شکست دادند. جالب اینکه صبای قم میزبان این بازی بود ولی گویا افت تیم محمد مایلی کهن استارت خورده است! تراکتورسازی هم‌اکنون با 15 امتیاز  و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال، در رتبه سوم جدول لیگ برتر قرار دارد.

فولاد که در هفته هفتم در استادیوم آزادی نقره داغ شده بود، این هفته توانست 1 بر صفر از سد ذوب آهن بگذرد و جایگاهش را در صدر جدول لیگ تثبیت کند. آنها با 18 امتیاز، صدرنشین‌اند

فجر سپاسی این هفته با تساوی در برابر داماش گیلان، موفق شد یک امیتاز بیشتر از مس کرمان بدست آورد. فجری‌ها با 5 امتیاز، تیم پانزدهم جدول هستند. با این حال معلوم نیست چرا غلام پیروانی پس از این تساوی خوش‌یمن، اقدام به استعفا کرد؛ استعفایی که البته پذیرفته نشد. شاید پیروانی از شاگردانش انتظار داشت داماش را در شیراز شکست دهند و با خودش دو دو تا چهار تا کرده است که اگر نتوانیم داماش را در شیراز ببریم، پس دیگر قرار است چه تیمی را ببریم؟! داماش گیلان هم با این تساوی، با 7 امتیاز در رتبه دوازدهم جدول لیگ برتر جای گرفت.

گسترش فولاد تبریز، پس از برد شیرینش در بازی با راه‌ آهن در هفته قبل، این هفته نتیجه‌ای قابل قبول در خوزستان کسب کرد. آنها در برابر استقلال خوزستان به تساوی 1 بر 1 دست یافتند و هم‌اکنون با 9 امتیاز، و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به صبای قم، در رتبه نهم جدول قرار دارند. استقلال خوزستان نیز با این مساوی، همانند ذوب آهن 9 امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم، به رتبه دهم جدول لیگ رسید.

فوتبال، سپاهان

سپاهان که در آغاز فصل مدعی قهرمانی بود، این هفته در اصفهان هم از پس راه آهن برنیامد. آنها در مصاف با راه آهن به نتیجه مساوی بدون گل دست یافتند و اکنون با 12 امتیاز در رتبه ششم جدول قرار دارند. کرانچار اگر نتواند مشکل بی‌انگیزگی تیمش را برطرف کند، ممکن است سپاهان به سرنوشت پرسپولیس در یکی دو فصل گذشته دچار شود. راه آهن هم با 6 امتیاز در رده چهاردهم جدول لیگ برتر قرار دارد.

پیروزی 3 بر صفر ساپیا بر ملوان در انزلی، حتی مربی سایپا را هم شگفت زده کرد! انزلی‌چی‌ها با این باخت، 7 امتیازی باقی ماند و اکنون در رتبه سیزدهم جدول لیگ جای دارند. سایپا هم با این برد 12 امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان، در رتبه هفتم جدول جای گرفت.

در هفته هشتم لیگ برتر، تساوی بدون گل استقلال و تک‌گل نفت تهران در مصاف با مس، موجب شد که نفت هم مثل استقلال با 13 گل زده، بهترین خط حمله لیگ را از آن خود کند. بهترین خط دفاع هم کماکان در اختیار پرسپولیس است که در هشت بازی، فقط 3 گل دریافت کرده است. فجر سپاسی هم با 14 گل خورده، کماکان بدترین خط دفاع را در اختیار دارد. بدترین تفاضل گل از آن فجر است با 8- گل. بهترین تفاضل گل هم متعلق به تراکتورسازی است با 5+ گل. فولاد با 6 برد، بیشترین برد را کسب کرده و مس کرمان بدون برد، بدترین تیم از حیث کسب پیروزی است. تراکتورسازی با یک باخت کمترین باخت را در پایان هفته هشتم دارد و فجر سپاسی با باخت بیشترین باخت در کارنامه‌اش ثبت شده است.

در جدول گلزنان لیگ نیز، رضا نوروزی با 5 گل به تنهایی آقای گل است.

در هفته هشتم لیگ برتر، مجموعاً 15 گل به ثمر رسید که میانگینی کمتر از 2 گل در هر بازی را رقم زد. بنابراین هفته هشتم لیگ، هفته‌ای کم گل بود.

بخش ورزشی تبیان


منبع: عصر ایران