تبیان، دستیار زندگی
یک گروه از طراحان گجتهای پوشیدنی اقدام به راه اندازی ستادی برای جمع کردن بودجه ساخت حلقه ای کرده اند که دور انگشت کاربر کارکرد ساعت را دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جدیدترین گجت پوشیدنی


یک گروه از طراحان گجتهای پوشیدنی اقدام به راه اندازی ستادی برای جمع کردن بودجه ساخت حلقه ای کرده اند که دور انگشت کاربر کارکرد ساعت را دارد.

جدیدترین گجت پوشیدنی

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، به رغم این که در دوره ای زندگی می کنیم که همه ما دارای تلفن همراه هستیم و بسیاری از اوقات زمان را با ساعت تلفن خود در نظر می گیریم اما هنوز هم توجه به ساعت و داشتن ساعت میان مردم از بین نرفته است. هنوز هم تقاضای قابل توجهی برای نوآوری های بازار ساعت وجود دارد و حتی ساعتهای گرانقیمت فروش خاص خود را دارند، ساعت حلقه ای نیز راه خود را به این عرصه باز خواهد کرد.

همانطور که نام این گجت نشان می دهد، ساعت حلقه ای، ساعتی است که برخلاف تمام ساعتها که به دور مچ دست بسته می شوند، می توان آن را به عنوان یک حلقه به دور انگشت استفاد کرد. این حلقه در سال 2011 توسط گوستاو سزیکزای به عنوان بخشی از یک مسابقه طراحی شده بود که طی آن محصولاتی به نمایش گذاشته شد که ساختشان در آن زمان غیر ممکن بود اما این امکان وجود داشت که ظرف 10 سال آینده ساخته شوند. اکنون با گذشت تنها دو سال از این ایده ساعت حلقه ای راه خود را به برای واقعی شدن و قرار گرفتن در بازار باز کرده است.

جدیدترین گجت پوشیدنی

محصول نهایی یک حلقه از جنس فولاد مقاوم به زنگ است که دارای یک حلقه داخلی و یک حلقه خارجی است. حلقه خارجی دارای سه نوار متمایز است. حلقه بالایی دارای نشانه های 24 ساعت، حلقه دوم دارای نشانه های دقیقه و حلقه سوم دارای نشانه های ثانیه است که به سرعت می گذرد.

حلقه روی دست کاربر در حالت بی حرکت قرار می گیرد، مگر این که وی حلقه خارجی را بچرخاند تا ساعت خود را تنظیم کند، ارقام ساعت با نور ال ایی دی روشن می شوند. این امر استفاده از باطری را در کمترین حدخود نگاه می دارد. چرا که باطری این گجت تنها دو ساعت دوام می آورد و پس از آن باید آن را با پد شارژی بی سیم Qi شارژ کرد. باطری این ساعت حلقه ای دارای طول عمر سه ساله بوده و قابل تعویض نیست.

این حلقه در سال 2011 توسط گوستاو سزیکزای به عنوان بخشی از یک مسابقه طراحی شده بود که طی آن محصولاتی به نمایش گذاشته شد که ساختشان در آن زمان غیر ممکن بود اما این امکان وجود داشت که ظرف 10 سال آینده ساخته شوند
جدیدترین گجت پوشیدنی

استاندارد Qi یک استاندارد برای انتقال بی سیم الکتریسیته بوده که یکی از کاربردهای آن شارژ بی سیم گجت ها است. پد شارژر به عنوان فرستنده یک میدان الکتریکی متغیر با زمان با یک فرکانس مشخص تولید می کند که این میدان، انرژی الکترومغناطیسی را به گجت القا می کند و زمینه شارژ باطری را فراهم می کند.

تیم طراح ساعت حلقه ای برای تولید انبوه این گجت پوشیدنی نیازمند جمع کردن بودجه ای معادل 287 هزار دلار است که در صورت عملی شدن آن این حلقه با قیمت 195 دلار در بریتانیا به فروش می رسد و تاریخ فروش نخستین نمونه ها آوریل 2014 (اردیبهشت 93) اعلام شده است.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: مهر