تبیان، دستیار زندگی
در شرایطی که مقامات دولتی آمریکا اعلام کرده اند این کشور خود را برای انجام حمله نظامی علیه دولت سوریه آماده می کند، موضع گیری های مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، به عنوان مهمترین متحد سوریه، برای رسانه های غرب از اهمیت فراوانی برخوردار شده است. در این را
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره سوریه


در شرایطی که مقامات دولتی آمریکا اعلام کرده اند این کشور خود را برای انجام حمله نظامی علیه دولت سوریه آماده می کند، موضع گیری های مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، به عنوان مهمترین متحد سوریه، برای رسانه های غرب از اهمیت فراوانی برخوردار شده است. در این راستا، سخنان امروز مقام معظم رهبری بازتاب گسترده ای در عرصه بین المللی پیدا کرده است.


رهبر در دیدار با اعضای هیات دولت یازدهم

در شرایطی که مقامات دولتی آمریکا اعلام کرده اند این کشور خود را برای انجام حمله نظامی علیه دولت سوریه آماده می کند، موضع گیری های مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، به عنوان مهمترین متحد سوریه، برای رسانه های غرب از اهمیت فراوانی برخوردار شده است. در این راستا، سخنان امروز مقام معظم رهبری بازتاب گسترده ای در عرصه بین المللی پیدا کرده است.

خبرگزاری «رویترز» نخستین منبع خارجی بود که سخنان رهبر معظم انقلاب را درباره طرح آمریکا برای حمله به سوریه مورد توجه قرار داد. این خبرگزاری می نویسد آیت الله خامنه ای، مهمترین مقام سیاسی ایران، گفته ایالات متحده از حمله شیمیایی در سوریه به عنوان مقدمه ای برای مداخله در این کشور استفاده کرده و همچنین به مقامات آمریکایی هشدار داده که هرگونه مداخله ای درسوریه، شکست آن ها را به دنبال خواهد داشت.

خبرگزاری فرانسه دیگر منبع خبری است که به سخنان مقام معظم رهبری پرداخته و به نقل از ایشان می نویسد: «آمریکا درباره سوریه اشتباه می کند و یقیناً، آن ها زیان خواهند دید... همان گونه که در عراق و افغانستان این اتفاق افتاد». خبرگزاری فرانسه می نویسد به عقیده برخی تحلیلگران، هدف گسترده تر آمریکا از حمله به سوریه، مقابله با نفوذ فزاینده ایران در منطقه و تهدید این کشور علیه رژیم اسرائیل است.

در شرایطی که مقامات دولتی آمریکا اعلام کرده اند این کشور خود را برای انجام حمله نظامی علیه دولت سوریه آماده می کند، موضع گیری های مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، به عنوان مهمترین متحد سوریه، برای رسانه های غرب از اهمیت فراوانی برخوردار شده است

سایت شبکه خبری «فرانس 24» نیز سخنان حضرت آیت الله خامنه ای را از همین منبع نقل کرده و ضمن بیان مطالب فوق، به اظهارنظرهای برخی دیگر از مقامات ایرانی، از جمله سردار محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار حسین دهقان، وزیر دفاع کشور درباره سوریه نیز اشاره کرده است. فرانس 24 می نویسد ایران پیش از این نیز هشدار داده بود که هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه، خطر بروز یک منازعه منطقه ای گسترده را به همراه خواهد داشت.

روزنامه «دیلی استار» لبنان از جمله دیگر مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و به نقل از رهبر انقلاب می نویسد: «در مورد سوریه، حمله شیمیایی یک مقدمه است و آن ها می گویند که قصد دارند به خاطر موضوعات انسان دوستانه در این کشور مداخله کنند. آمریکا درباره سوریه اشتباه کرده و یقیناً دچار شکست خواهد شد». این روزنامه اشاره می کند که آیت الله خامنه ای، این سخنان را در جمع اعضای مجلس خبرگان بیان کرده است.

روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نیز ضمن نقل بخش هایی از سخنان مقام معظم رهبری، می نویسد این سخنان نشانگر آن است که هیچ تغییری در سیاست ایران مبنی بر حمایت قابل توجه از دولت سوریه به وجود نیامده است

روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نیز ضمن نقل بخش هایی از سخنان مقام معظم رهبری، می نویسد این سخنان نشانگر آن است که هیچ تغییری در سیاست ایران مبنی بر حمایت قابل توجه از دولت سوریه به وجود نیامده است. هاآرتص اشاره می کند که پیشتر، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گفته بود ایران تا پایان از سوریه حمایت می کند.

روزنامه «گالف تودی»، سایت خبری «پان ارمنین» و روزنامه «تایمز اسرائیل»، دیگر مطبوعاتی هستند که تا زمان تنظیم این خبر، سخنان مقام معظم رهبری را بازتاب داده اند.

بخش سیاست تبیان


منبع : تابناک