تبیان، دستیار زندگی
معاون دانشگاه دانش‌‌پژوهان جوان گفت: نتایج اعزامی دانش‌آموزان المپیادی از اول سال 92 عنوان شد.جایگاه المپیاد دانش‌آموزی ایران در آسیا مقام دوم و در جهان جز 10 کشور اول است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج اعزامی دانش‌آموزان به مسابقات از اول سال 92

جایگاه المپیاد دانش‌آموزی در آسیا و جهان

نتایج اعزامی دانش‌آموزان به مسابقات از اول سال 92/جایگاه المپیاد دانش‌آموزی در آسیا و جهان


خبرگزاری پانا: معاون دانشگاه دانش‌‌پژوهان جوان گفت: نتایج اعزامی دانش‌آموزان المپیادی از اول سال 92 عنوان شد.جایگاه المپیاد دانش‌آموزی ایران در آسیا مقام دوم و در جهان جز 10 کشور اول است.


حسن ساعی‌دهقان  در پاسخ به این سوال که تعداد اعزامی دانش‌آموزان به المپیاد از اول امسال چقدر بوده است، گفت: از اول امسال تعداد اعزامی المپیاد دانش‌آموزان تیم کامپیوتر به مسابقات جهانی استرالیا 4 نفر بوده که موفق به کسب یک مدال طلا، 2 نقره و یک برنز شده‌اند.

وی ادامه داد: تیم اعزامی فیزیک به مسابقات دانمارک 5 نفر بوده و کسب 3 طلا، یک نقره و یک برنز را به دنبال داشته و تیم اعزامی زیست‌شناسی مسابقات جهانی 4 نفر به سوئیس کسب 2 مدال طلا و 2 نقره را در پی داشت.

تیم اعزامی فیزیک به مسابقات دانمارک 5 نفر بوده و کسب 3 طلا، یک نقره و یک برنز را به دنبال داشته و تیم اعزامی زیست‌شناسی مسابقات جهانی 4 نفر به سوئیس کسب 2 مدال طلا و 2 نقره را در پی داشت.

معاون دانشگاه دانش‌‌پژوهان جوان بیان کرد: جایگاه المپیاد دانش‌آموزی ایران در آسیا مقام دوم و در جهان جز 10 کشور اول است. امسال نیز در رشته فیزیک مقام 7، در زیست‌شناسی مقام 4 و در رشته کامپیوتر مقام 6 را از آن خود کرده‌ایم.

ساعی‌دهقان با اشاره به اینکه پایه تحولات علمی المپیاد علمی دانش‌آموزان است، تصریح کرد: در عرصه‌های مختلف مانند سلول بنیادین، نانو و انرژی هسته‌ای پیشرفت‌هایی داشتیم که همه نتیجه این المپیادها بوده است.


منبع :خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان