تبیان، دستیار زندگی
آقای حسن ساعی دهقان، معاون دانش پژوهان جوان و دبیر پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی اعلام كرد:منتخبین داوری نهایی بخش پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی تا پایان شهریورماه در سایت جشنواره اعلام می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعلام اسامی برگزیدگان بخش دانش آموزی پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی تا پایان شهریور

اعلام اسامی برگزیدگان بخش دانش آموزی پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی تا پایان شهریور


آقای حسن ساعی دهقان، معاون دانش پژوهان جوان و دبیر پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی اعلام كرد:منتخبین داوری نهایی بخش پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی تا پایان شهریورماه در سایت جشنواره اعلام می شود.


به گزارش سرویس آموزش و پرورش؛حسن ساعی دهقان، معاون دانش پژوهان جوان و دبیر پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی اعلام كرد:منتخبین داوری نهایی بخش پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی تا پایان شهریورماه در سایت جشنواره اعلام می شود.

وی افزود: حدود 20،800 طرح در سراسر كشور در بخش دانش آموزی جشنواره شركت كردند كه پس از داوری منطقه ای و استانی، تعداد 1،091 طرح، به عنوان طرح های برگزیده استانی به مرحله كشوری جشنواره راه پیدا كردند و پرونده ها و مدارك و مستندات علمی آنها در 15 و 16 تیرماه توسط دبیران استانی جشنواره تحویل ستاد شد.

حدود 20،800 طرح در سراسر كشور در بخش دانش آموزی جشنواره شركت كردند كه پس از داوری منطقه ای و استانی، تعداد 1،091 طرح، به عنوان طرح های برگزیده استانی به مرحله كشوری جشنواره راه پیدا كردند و پرونده ها و مدارك و مستندات علمی آنها در 15 و 16 تیرماه توسط دبیران استانی جشنواره تحویل ستاد شد.

دبیر جشنواره اظهار داشتند: پس از بررسی اولیه، تعداد 259 طرح به مرحله دفاع دانش آموزی راه پیدا كردند. همچنین تعداد 262 طرح با توجه به ابهامات و برای دریافت اطلاعات بیشتر نیاز به دفاع داور داشتند و تعداد 750 طرح مورد پذیرش قرار نگرفتند. كه پس از دفاع حضوری داوران استانی از طرح های دفاع داور استانی و بعضی از طرح های عدم پذیرش كه مورد درخواست تجدیدنظر استان ها بودند، تعداد 118 طرح دیگر با توجه به توضیحات داوران استانی به دفاع دانش آموزی راه یافتند و در مجموع تعداد 377 طرح به دفاع حضوری دانش آموزان رسیدند.

معاون دانش پژوهان جوان افزود: دفاع حضوری طراحان از تاریخ سوم تا ششم شهریور ماه با حضور داوران تخصصی كشوری شانزده گروه داوری در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار گردید.

وی بیان داشت: با توجه به اهمیت جشنواره جوان خوارزمی در رشد و توسعه خلاقیت و نوآوری، آقای دكتر فانی، سرپرست محترم وزارت آموزش و پرورش به همراه هیأت همراه، از اجرای داوری و طرح های ارائه شده بازدید كرده و بر نقش و اهمیت جشنواره جوان خوارزمی و پژوهش سراهای دانش آموزی و ارتباط این دو در مسیر پرورش و رشد استعدادها و خلاقیت ها تأكید نمودند.

دهقان در خصوص ادامه فرایند جشنواره بیان داشتند: پس از دفاع حضوری طراحان و بررسی ها و آزمایش های لازم، تعدادی از طرح ها كه قابلیت كسب رتبه اول تا سوم كشوری را دارا باشند، تا پایان شهریور ماه برای معرفی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و داوری نهایی اعلام می شوند. در مرحله نهایی، تعدادی از طرح ها پس از داوری مشترك داوران وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به عنوان برگزیدگان نهایی جشنواره جوان خوارزمی اعلام می گردند.

همجنین تعدادی از طرح ها كه در وزارت علوم حائز رتبه نشده و یا شرایط و امتیاز لازم را برای معرفی به مرحله نهایی نداشتند ولی دارای ویژگی ها و برجستگی های خاصی باشند، توسط وزارت آموزش و پرورش مورد تقدیر قرار می گیرند.

ایشان در ادامه افزودند: این برگزیدگان طی مراسمی با حضور مقامات عالی رتبه كشوری و شخصیت های علمی و فرهنگی در هفته پژوهش در آذرماه مورد تجلیل قرار می گیرند.

این برگزیدگان طی مراسمی با حضور مقامات عالی رتبه كشوری و شخصیت های علمی و فرهنگی در هفته پژوهش در آذرماه مورد تجلیل قرار می گیرند.

دبیر جشنواره جوان خوارزمی در خصوص تسهیلات برگزیدگان نهایی اظهار داشت: برگزیدگان نهایی جشنواره جوان خوارزمی دارای مزایا و تسهیلات زیر می باشند:

1-دریافت تندیس، لوح تقدیر و هدایا از مقامات عالی رتبه کشوری؛

2-استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان (کمک هزینه تحصیلی، پروژه خدمت نظام وظیفه عمومی، سفر حج، سفرهای علمی داخلی و خارجی و ...)؛

لازم به ذكر است در طرح های گروهی، در حال حاضر، فقط دو نفر اول که سهم بیشتری در اجرای طرح دارند (حداقل 30 درصد سهم در طرح)، می توانند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده نمایند و استفاده از تسهیلات بنیاد، برای بیش از دو نفر در یک طرح برگزیده امکان پذیر نمی باشد.

3-استفاده از تسهیلات ورود به مراکز آموزش عالی در رشته مرتبط با طرح ، به شرح زیر:

الف –  ورود به دانشگاه با شرکت در آزمون سراسری و کسب حد نصاب تعیین شده  از نمره گزینش آزاد در رشته مورد تقاضا، براساس نمره آخرین نفر پذیرفته شده در رشته /محل مربوط، با داشتن حداقل 30 درصد سهم در طرح؛

ب- ورود بدون کنکور به دانشگاه و یا مۆسسات و مراکز آموزش عالی ، با انتخاب رشته برگزیدگان و جایابی سازمان سنجش آموزش كشور، با داشتن حداقل 35 درصد سهم در طرح.

وی گفت: در رشته هایی که زیر نظر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است ، در حال حاضر استفاده از تسهیلات دانشگاه ، فقط از طریق بند «الف » امکان پذیر است .

آقای ساعی دهقان در باره چگونگی برگزیدگان سال های قبل از مزایای دانشگاه بیان داشت: این افراد با داشتن شرایط فوق باید از بیستم تا سی ام شهریورماه سال جاری به سایت سازمان سنجش آموزش كشور مراجعه و فرم انتخاب رشته را تكمیل و به همراه سایر اطلاعات و مدارك درخواستی به صورت اینترنتی به سازمان سنجش ارسال نمایند.


منبع :خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان