تبیان، دستیار زندگی
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نخستین نشست خبری پس از دریافت حکم سرپرستی از سوی رئیس جمهور گفت: تقویت سازمان دانش آموزی یکی از تاکیدات ما در درون وزارت آموزش و پروش است تا بتوانیم در دل تشکیلات دانش آموزان را برای مدیریت در آینده آشنا کنیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای سازمان دانش آموزی برنامه های ویژه ای داریم

برای سازمان دانش آموزی برنامه های ویژه ای داریم


سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نخستین نشست خبری پس از دریافت حکم سرپرستی از سوی رئیس جمهور گفت: تقویت سازمان دانش آموزی یکی از تاکیدات ما در درون وزارت آموزش و پروش است تا بتوانیم در دل تشکیلات دانش آموزان را برای مدیریت در آینده آشنا کنیم.


علی اصغر فانی در نخستین نشست خبری پس از سرپرستی اش در وزارت آموزش و پرورش گفت: تقویت سازمان دانش آموزی یکی از تاکیدات ما در درون وزارت آموزش و پروش است تا بتوانیم در دل تشکیلات دانش آموزان را برای مدیریت در آینده آشنا کنیم .

وی خاطرنشان کرد: کیفیت و فعالیت پرورشی باید به شکلی باشد که در تقویت مسائل دینی و تربیتی سر لوحه کار قرار گیردو به طور مشترک سازمان دانش آموزی ، اتحادیه انجمن های اسلامی و بسیج دانش آموزی می تواند در مورد تربیت رشد دانش آموزان تاثیر گذار باشند.

فانی تحول در آموزش و پرورش را در گرو منابع منابع انسانی دانست و گفت: توسعه کتابخانه ها  از مهمترین برنامه های  است  زیرا دانش اموزان غیر از کتابهای درسی باید با کتاب های دینی ، قرآنی  علمی ، پژوهشی و... آشنا شوند .

وی با اشاره به ارکان مهم وزارت آموزش و پرورش گفت: 6 رکن اساسی در آموزش و پرورش وجود دارد معلم ، مدیریت، محتوا و برنامه ها ، فضا و تجهیزات ، مقررات آموزشی و بودجه و منابع اولین و مهمترینت رکن معلم است و زمانیکه معلم با انگیزه و مهارت های لازم وارد کلاس شود  تاثیر بهتری  بر روی تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد و هدف ما  این است که در بین معلمان ایجاد انگیزه داشته باشیم .

باید برای آموزش های قرآنی و اقامه نماز در مدارس تلاش شود زیرا تربیت و ایجاد رفتار پایدار و مترقی در بین دانش آموزان بسیار مهم است و باید به شکلی دانش آموزان تربیت شوند که آموزه های دین مبین اسلام در ذهن آنها نهادینه شود .

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : باید برای آموزش های قرآنی و اقامه نماز در مدارس  تلاش شود زیرا تربیت و ایجاد رفتار پایدار و مترقی در بین دانش آموزان بسیار مهم است و باید به شکلی دانش آموزان تربیت شوند که آموزه های دین مبین اسلام در ذهن آنها نهادینه شود .

مدارس همچنان پنج شنبه ها تعطیل است

وی در خصوص تعطیلی پنج شنبه های مدارس تصریح کرد : مدارس همچنان پنج شنبه ها تعطیل است اما تیمی را فعال کرده ایم درباره فعالیت های فوق برنامه و پرورشی در روز های پنج شنبه  مطالعه کنند و نتیجه به اط لاع مردم می رسد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال تحول در نظام آموزش و پرورش بودیم و تحولاتی صورت گرفت اما ما احتیاج به یک تحول بنیادین بودیم و سند تحول بنیادین که در اختیار ما است مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و مکلف به اجرای آن هستیم البته سندهای بسیاری در کشور تعیین شده  اما سند تحول بنیادین جامع تمام این اسناد است.

فانی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی خواهد شد؛ گفت: طی صحبتای خود با روحانی، نظر به این است که در ادامه فعالیت آموزش و پرورش بمانم. من نیز تابع نظر او هستم.


منبع :خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان