تبیان، دستیار زندگی
نوکیا ۱۱۰۰ را بی شک می توان یکی از خاطره انگیز ترین و صد البته موفق ترین موبایل های نوکیا دانست. این دستگاه علی رغم ظاهر ساده ای که داشت، در سخت ترین شرایط نیز مقاومت می کرد و خدمات خود را صادقانه به کاربرش ادامه می داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوکیا 1100؛ موبایلی برای تمام فصول!


نوکیا 1100 را بی‌شک می‌توان یکی از خاطره‌انگیز ترین و صد البته موفق‌ترین موبایل‌های نوکیا دانست. این دستگاه علی‌رغم ظاهر ساده‌ای که داشت، در سخت‌ترین شرایط نیز مقاومت می‌کرد و خدمات خود را صادقانه به کاربرش ارائه می‌داد.

با خرید نوکیا توسط مایکروسافت، بخش موبایل این شرکت به تاریخ خواهد پیوست و مطمئناً بخش پر رنگی از این تاریخ، 1100 خواهد بود. به مناسبت وداع با نوکیا، امروز تصمیم گرفتیم تا 1100 را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی

بدنه دستگاه کاملاً از پلاستیک ساخته شده و البته کناره های آن در رنگ های متنوعی ارائه می شود. آبی، نارنجی و مشکی از جمله رنگ هایی هستند که می توانید 1100 را در آنها مشاهده نمایید.

نوکیا 1100؛ موبایلی برای تمام فصول!

اطراف دستگاه پورت به خصوصی نیست، با این حال اگر به قسمت فوقانی آن نگاهی بیندازیم با چراغی مواجه می شویم که هنگام تاریکی می توان از آن به عنوان چراغ قوه استفاده کرد.

اگر درب پشتی دستگاه را باز نماییم با باتری 850 میلی آمپری این دستگاه مواجه می شویم که عملکرد به مراتب بهتری نسبت به باتری های 3000 میلی آمپری امروزی دارد و می تواند تا چندین روز شارژ را در خود نگه دارد.

اگر نگاهی به صفحه کلید این دستگاه بیندازیم، دکمه برقراری تماس با یک نماد سبز رنگ در وسط قرار گرفته و در سمت راست آن دکمه های بالا و پایین رفتن در منو ها تعبیه شده. همچنین در سمت چپ دکمه قرمز قطع تماس و دکمه پاک کردن اطلاعات یافت می شود.

برای علاقه مندان به بازی نیز باید اشاره کنیم که 1100 به صورت پیش فرض همراه با دو بازی هیجان انگیز عرضه می شود. Snake 2 و +Space Impact از جمله عناوینی هستند که می توانند شما را تا ساعت ها سرگرم خود نگه دارند

وزن این دستگاه تنها 86 گرم است و با ابعاد 20*46*106 میلیمتر به راحتی هرچه تمام تر از جیب خارج می شود.

نمایشگر

نمایشگر 1100 از نوع Monochrome Graphic است و کیفیتی برابر با 65*96 پیکسل را ارائه می دهد. این نمایشگر تنها رنگ سیاه را بر روی پس زمینه مایل به سبز خود نمایش می دهد و از زاویه دید بسیار مناسبی برخوردار است. همچنین شایان ذکر است که در زیر نور مستقیم خورشید نیز شما این امکان را دارید تا به راحتی اطلاعات نمایش داده بر روی صفحه را مشاهده نمایید.

نوکیا 1100؛ موبایلی برای تمام فصول!

سخت افزار تکنولوژی به کار رفته در 1100 به آن اجازه می دهد تا 250 شماره را بر روی سیم کارت و 50 شماره را در حافظه داخلی خود ذخیره نماید. این دستگاه همچنین قادر است تا 10 تماس رد و بدل شده آخر را برای کاربر لیست نماید.

در چنین محصولات ساده ای، یکی از نکات بسیار مهم، کیفیت صدای تماس ها است. نوکیا توانسته در 1100 صدای بسیار بلند و رسایی را تولید نماید و نمره قبولی را در این زمینه به خود اختصاص دهد.

نوکیا 1100؛ موبایلی برای تمام فصول!

نرم افزار نوکیا در سال 2003 و در هنگام ارائه این محصول، سعی کرده تا قابلیت های کاربردی و جامعی را در اختیار کاربران قرار دهد. در 1100 شما می توانید از برنامه ساعت استفاده نمایید تا زنگ بیدار باش را تنظیم کنید و حتی از ویبره دستگاه نیز برای این موضوع، بهره ببرید.

1100 این امکان را به شما می دهد تا برای محافظت از حریم شخصی خود، کد امنیتی را بر روی سیستم تعریف کنید و از این طریق از دسترسی افراد به اطلاعات داخل موبایل خود، جلوگیری نمایید.

نوکیا 1100؛ موبایلی برای تمام فصول!

برای علاقه مندان به بازی نیز باید اشاره کنیم که 1100 به صورت پیش فرض همراه با دو بازی هیجان انگیز عرضه می شود. Snake 2 و +Space Impact از جمله عناوینی هستند که می توانند شما را تا ساعت ها سرگرم خود نگه دارند.

بدرود ای نوکیای کبیر!

1100 یکی از بهترین تلفن های ارزان قیمتی است که می توانید پیدا کنید. نوکیا با شناخت درستی که از نیاز های کاربرانش داشته، سعی کرده تا کلیه قابلیت های ضروری را در این محصول تعبیه کند و دستگاهی بی نقص را در اختیار مشتریان قرار دهد.

نوکیا 1100؛ موبایلی برای تمام فصول!

نکات مثبت:

-  انتقال حس نوستالژی

-  چراغ قوه

-  بازی  Snake 2

نکات منفی:

-  دیگر تولید نمی شود...!

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: نارنجی