تبیان، دستیار زندگی
کارشناسان امنیتی یک شرکت فنلاندی تصاویر لو رفته از بروشورهای یک ابزار جاسوسی را کشف کرده اند که گفته می شود نسل آینده گجتهای جاسوسی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تصویر لورفته از گجتهای جاسوسی آینده


کارشناسان امنیتی یک شرکت فنلاندی تصاویر لو رفته از بروشورهای یک ابزار جاسوسی را کشف کرده اند که گفته می شود نسل آینده گجتهای جاسوسی است.

تصویر لورفته از گجتهای جاسوسی آینده

براساس این بروشورها که گفته شده متعلق به شرکت امنیت نرم‌افزاری فین فیشر است که دربرگیرنده یک جلیقه پوشیدنی است که جزئیات تلفنهای همراه اطراف خود را گرفته و از این اطلاعات برای دنبال کردن محل تقریبی آنها استفاده می‌کنند.

سایر تصاویر لورفته توسط کارشناسان امنیتی اف- سکیور(F-Secure) کشف شده نشان‌دهنده یک کارت حافظه است که برای به سرقت بردن نام کاربری و کلمه عبور یک شبکه وایرلس برای بدست آوردن جزئیات شخصی و همچنین اطلاعات بانکی کاربر حتی در صورت رمزگذاری بودن شبکه به کار می‌رود.

این دستگاه قابل پوشیدن جلیقه‌ای به ابعاد 41 در 33 در 18 سانتیمتر است و ظرف 90 ثانیه یک شماره را از یک دستگاه موبایل نزدیک خود اسکن می‌کند و شماره منحصر به فرد شناسه آن را بدست آورد. به این شماره هویت تجهیزات موبایل بین‌المللی (international mobile equipment identity) یا هویت بین‌المللی مشترک تلفن همراه (international mobile subscriber identity) گفته می‌شود.

این ابزارهای جاسوسی همچنین در کنار یو اس بی است که به آن "Fin USB" گفته می‌شود آمده، دستگاهی که برای آلوده کردن رایانه‌ها به نرم‌افزارهای مخرب با هدف سرقت نام کاربری و رمز عبور در شبکه‌های بی‌سیم مورد استفاده قرار می‌گیرد

براساس ادعای این بروشور این دستگاه روی هر شبکه موبایل در هر کشوری کار می کند و می تواند برای دنبال کردن تلفنهای داخل اتومبیل‌های درحال حرکت به کار رود. در میان سایر گجتهایی که در اسناد فاش شده قرار دارد یک کیف و یک آنتن اتومبیل است که می تواند شماره های منحصر به فرد هر تلفن همراه را ثبت کند.

وقتی که یک جاسوس یا یک هکر این هویت یا شماره منحصر به فرد را در اختیار داشته باشد می تواند محل تلفن و در نتیجه صاحب آن را شناسایی کند.

این ابزارهای جاسوسی همچنین در کنار یو اس بی است که به آن "Fin USB" گفته می شود آمده، دستگاهی که برای آلوده کردن رایانه ‌ها به نرم افزارهای مخرب با هدف سرقت نام کاربری و رمز عبور در شبکه‌های بی سیم مورد استفاده قرار می گیرد.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: مهر