تبیان، دستیار زندگی
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دیروز مشاور جدید خود را منصوب کرد که این انتصاب باعث گمراهی رسانه‌ها شد. یک منبع نزدیک به محمدعلی نجفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: آقای نجفی که مشاور دبیر شورای هماهنگی منا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دومین محمدعلی نجفی هم آمد!


دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دیروز مشاور جدید خود را منصوب کرد که این انتصاب باعث گمراهی رسانه‌ها شد. یک منبع نزدیک به محمدعلی نجفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: آقای نجفی که مشاور دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شده است تشابه اسمی با رئیس سازمان میراث فرهنگی دارد.

وی افزود: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مشاور دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نشده است.

محمد علی نجفی

این درحالی است که دیروز در پی اعلام انتصاب مشاور ترکان رسانه‌ها به واسطه یک تشابه اسمی گمراه شدند.

اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دو حکم جداگانه، محمد علی نجفی را به عنوان «مشاور عالی دبیر شورا در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» و  محمد معزالدین را به عنوان «قائم مقام و معاون سرمایه گذاری دبیرخانه شورا» منصوب کرد.

در حکم اکبر ترکان به محمد علی نجفی آمده است: بررسی و مطالعه وضعیت مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، تدقیق در خط مشی ها و برنامه های مناطق یاد شده و کمک به تدوین برنامه های متناسب با اهداف مندرج در قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و ارائه پیشنهادات لازم برای بهبود امور اجرایی مناطق یاد شده، از اهم مسئولیت هایی است که امیدوارم در تعامل با مدیران عامل محترم سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در انجام بهینه آن، موفق و مۆید باشید.

محمدعلی نجفی شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی متولد سال 1333 در آستانه اشرفیه و دارای مدرک دکتری مدیریت استراتژیک است که سابقه معاونت طرح و برنامه و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش را در کارنامه کاری خود دارد.

محمدعلی نجفی شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی متولد سال 1333 در آستانه اشرفیه و دارای مدرک دکتری مدیریت استراتژیک است که سابقه معاونت طرح و برنامه و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش را در کارنامه کاری خود دارد

اما محمدعلی نجفی معاون رئیس جمهور متولد 23 دی1330 در  تهران رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران است. او از بنیان‌گذاران حزب کارگزاران سازندگی و عضو هیئت علمی (بازنشسته) دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف است. او از 1360 تا 1364 در دولت‌های دکتر باهنر، مهدوی کنی و مهندس موسوی وزیر فرهنگ و آموزش عالی و از 1367 تا 1376 در دولتهای موسوی و هاشمی رفسنجانی وزیر آموزش و پرورش ایران بود. در دولت اول خاتمی  رییس سازمان برنامه و بودجه بود. در 1386 به عضویت در سومین دوره شورای شهر تهران در آمد و در 29 مرداد 1392 به دنبال انتصاب به عنوان معاونت رئیس جمهور از این سمت استعفا کرد. او در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ایران (1388) مشاور اقتصادی و برنامه‌ریزی مهدی کروبی از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات بود.

فرآوری: محسن جندقی

بخش اقتصاد تبیان


منابع : فارس، خبرآنلاین و ویکی پدیا