تبیان، دستیار زندگی
یکی از ورزشکاران کشتی گیر عضو شورای شهر تهران سرنوشت ریاست این شورا را رقم زد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک کشتی گیر چمران را ضربه کرد!


یکی از ورزشکاران کشتی گیر عضو شورای شهر تهران سرنوشت ریاست این شورا را رقم زد.

یک عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: در جلسه رای گیری برای ریاست شورای شهر تهران غیر از شخصیت های سیاسی که رایشان از پیش مشخص بود علیرضا دبیر و حسین رضازاده از قبل اعلام کرده بودند که به چمران رای می دهند و هادی ساعی نیز مشخص بود به مسجد جامعی رای خواهد داد اما عباس جدیدی ورزشکار دیگر عضو شورای شهر که تا چند روز قبل رای خود را چمران اعلام کرده بود در روز رای گیری به مسجد جامعی رای داد تا او به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شود.

شورا شهر، مسجد جامعی و چمران

چه کسی به چه کسی رای داد؟

آرای داده شده به دو نامزد ریاست شورای شهر تهران به تفكیك اینگونه است:

مهدی چمران: مهدی چمران، علیرضا دبیر، حسین رضازاده، حبیب کاشانی، مرتضی طلایی، پرویز سروری، رضا تقی پور، عباس شیبانی، رحمت الله حافظی، اقبال شاکری، مجتبی شاکری، ابوالفضل قناعتی، معصومه آباد، عبدالمقیم ناصحی ، محسن پیرهادی

احمد مسجد جامعی: احمد مسجد جامعی، هادی ساعی، الهه راستگو، اسماعیل دوستی، احمد دنیامالی، محمد مهدی تندگویان، محمد سالاری، فاطمه دانشور، احمد حکیمی پور ، محمد حقانی، عبدالحسین مختاباد، غلامرضا انصاری، محسن سرخو، مسعود سلطانی‌فر، ولی الله شجاع‌پوریان، عباس جدیدی

حاشیه‌های نخستین جلسه شورای چهارم

در حالی آیین تحلیف چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، دیروز برگزار شد که مهدی چمران در ابتدای جلسه به اعضای شورای شهر خوش‌آمد گفت و در نهایت احمد مسجدجامعی با کسب 16 رای به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر تهران انتخاب شد.

آئین تحلیف چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با حضور مرتضی تمدن (استاندار تهران)، عیسی فرهادی(فرماندار تهران)، محمد باقر قالیباف(شهردار تهران) و حسین طلا (نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی) برگزار شد.

* در این مراسم حسن بیادی نایب رئیس شورای سوم، رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای سوم، حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای سوم نیز بعنوان مهمان حضور داشتند و در این مرایم خبری از خسرو دانشجو ، پروین احمدی نژاد، معصومه ابتکار نبود.

در جلسه رای گیری برای ریاست شورای شهر تهران غیر از شخصیت های سیاسی که رایشان از پیش مشخص بود علیرضا دبیر و حسین رضازاده از قبل اعلام کرده بودند که به چمران رای می دهند و هادی ساعی نیز مشخص بود به مسجد جامعی رای خواهد داد

*مراسم تحلیف رأس ساعت 10 صبح با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید  توسط رحیم خاکی کاندیدای شورای چهارم آغاز شد.

* مهدی چمران، علیرضا دبیر، حسین رضا زاده، احمد مسجد جامعی، حبیب کاشانی، هادی ساعی، مرتضی طلایی،پرویز سروری، رضا تقی‌پور، عباس شیبانی، الهه راستگو، اسماعیل دوستی، احمد دنیا مالی ، محمد مهدی تندگویان، محمد سالاری، فاطمه دانشور، احمد حکیمی‌پور، رحمت‌اله حافظی، مجتبی شاکری، محمد حقانی، اقبال شاکری، ابوالفضل قناعتی، عبدالحسین مختاباد، معصومه آباد، ولی الله شجاع‌پوریان، عباس جدیدی، عبدالمقیم ناصحی، مسعود سلطانی‌فر، محسن پیرهادی و محسن سرخو 31 عضو شورای شهر بودند که در این جلسه حاضر شدند.

شورا شهر

* پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، عیسی فرهادی (فرماندار تهران) بعنوان اولین سخنران پشت تریبون قرار گرفت.

*فرهادی تصریح کرد: کارنامه درخشان شورای سوم که توفیق 6 ساله‌ای  براساس اصلاح در قانون یافته بر کسی پوشیده نیست و تلاش‌های فراوانی که در پایتخت جمهوری اسلامی امروز بخشی از گره‌هایی که در گذشته در تهران بود با درایت و پیگیری شورا و نظارت و همچنین فعالیت شهرداری تهران رفع شده است.

*وی بیان داشت: براساس ارتباطی که شورا طبق قانون با فرمانداری دارد در شورای سوم یک هزار و 414 مصوبه تصویب شد که این تعداد 163 مصوبه در کمیته تدقیق به فرمانداری مورد اعتراض قرار گرفت که در نهایت 101 مصوبه را مجددا شورا اصلاح و به تصویب فرمانداری رساند و 61 مصوبه باقی مانده به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد.

* در ادامه مراسم مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دوره سوم پشت تریبون قرار گرفت و  اظهار داشت: دوره سوم شوراهای شهر دوره استثنایی بود زیرا شرایط خاصی در کشور حاکم بود و اتفاقات خاصی در این 6 سال رخ داد. اما به رغم همه اینها شورای شهر تهران در همه ایام وظایف خود را به خوبی انجام داد و توانست در بین شوراهای کشور به خوبی بدرخشد و این مایه افتخار ما است امیدوارم خداوند و مردم هم از ما راضی باشند.

رئیس شورای شهر سوم تهران افزود: در دوره جدید شورا هم اگر برای رضای الهی و خدمت به خلق کمر همت ببندیم قطعا خدا به ما کمک می‌کند و باز هم توفیقی بر موفقیت‌ها می‌افزاییم. وی ادامه داد: این مهم تنها در صورتی محقق می‌شود که همه با هم متحد و متفق باشیم و به دور از تفکرات سیاسی و جناحی تنها به خدمتگزاری مردم بپردازیم.

پس از انتخاب احمد مسجد جامعی بعنوان رئیس شورای شهر، برخی از اعضاء به شمارش آراء انتقاد داشتند که در ادامه اعضای هیئت رئیسه سنی و همچنین حسین طلا بعنوان ناظر دو بار آرای مآخوذه را شمارش کردند

* مرتضی تمدن سومین سخنران برنامه  امروز بود که پشت تربیون قرار گرفت و گفت: انتخابات اقتدار و عزت مردم را به زیباترین شکل ممکن به نمایش گذاشت و از محضر مردم که در این حماسه عظیم حضور ارزشمند داشته‌اند صمیمانه سپاسگزارم. شوراهای اسلامی جایگاه بالایی دارند و براساس اصل هفتم قانون اساسی حدود 100 تا 106 تکلیف در چارچوب وظایف شوراها مشخص شده است.

*پس از اتمام سخنرانان مراسم، قالیباف و تمدن قبل از آغاز رای گیری جلسه را ترک کردند.

*در ادامه آئین تحلیف چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، اعضاء هیئت رئیسه سنی را برای شورای چهارم برگزیدند که مسن‌ترین عضو یعنی عباس شیبانی و دو عضو جوان دیگر (حسین رضا زاده و محسن پیرهادی) بعنوان هیئت رئیسه سنی انتخاب شدند.

* تعیین رئیس شورای شهر تهران یکی از موضوعات مهم جلسه امروز بود که در نهایت و پس از کاندیداتوری دو عضو شورای شهر تهران(مهدی چمران) و (احمد مسجد جامعی)، اعضای شورای شهر احمد مسجد جامعی را به عنوان رئیس شورای چهارم انتخاب کردند.

* پس از انتخاب احمد مسجد جامعی بعنوان رئیس شورای شهر، برخی از اعضاء به شمارش آراء انتقاد داشتند که در ادامه اعضای هیئت رئیسه سنی و همچنین حسین طلا بعنوان ناظر دو بار آرای مآخوذه را شمارش کردند.

* در نهایت احمد مسجدجامعی با کسب 16 رأی توانست ریاست شورای شهر در دوره چهارم را به دست بگیرد و مهدی چمران پس از دو دوره متوالی از این سمت خداحافظی کرد.

شورا شهر

* انتخاب نایب رئیس شورای شهر موضوع دیگر جلسه امروز بود که در نهایت پس از کاندیداتوری احمد حکیمی پور و مرتضی طلایی و انصراف حکیمی‌پور در ادامه مرتضی طلایی بعنوان نایب رئیس شورای چهارم انتخاب شد.

* پس از تعیین رئیس و نایب رئیس شورای چهارم، اعضای شورای شهر انتخاب منشی و هیئت رئیسه شورای شهر را در دستور کار خود قرار دادند که در نهایت الهه راستگو و هادی ساعی توانستند با کسب رأی اعتماد از اعضای شورا بعنوان هیئت رئیسه انتخاب شوند.

* در ادامه جلسه انتخاب سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت که در این راستا رضا تقی‌پور توانست با کسب رأی اعتماد از سوی اعضای شورا بعنوان سخنگو انتخاب شود.

*  پس از انتخاب رئیس و هیئت رئیسه شورای شهر، هیئت رئیسه سنی شورا جای خود را به اعضای اصلی (رئیس و هیئت رئیسه) دادند و احمد مسجد جامعی سرانجام با کسب 16 رأی بر کرسی ریاست شورا نشست و هادی ساعی عضو هیئت رئیسه سابق شورای شهر و الهه راستگو در کنار وی نشستند.

در ادامه این مراسم، احمد مسجد جامعی در نخستین سخنرانی خود اظهار داشت: تنوع کمتر بود و موفقیت کمتری داشتیم.رئیس شورای شهر ادامه داد: در دوره سوم با مدیریت برادرم (چمران) این تنوع حول محور به وحدت و خدمت به شهر و شهروندان و توجه به کیفیت زندگی منجر به خدمات زیادی شد به طوری که در انتخابات دوستان عزیزم از همه گروه‌ها مشارکت کردند.مسجد جامعی افزود: تهران یک ایران کوچک است که گروه‌ها، زبانها، دین‌ها و فرهنگ‌های مختلف در آن هستند و در عین حال یک وحدتی دارند و شرایط ما طوری است که برای اداره شهر حتماً باید بر فرهیختگی و فرزانگی توجه کنیم و زمینه برنامه‌سازی با فرهیختگان را فراهم کنیم.

فرآوری: محسن جندقی

بخش اجتماعی تبیان


منبع: مهر، تهران پرس، فارس