تبیان، دستیار زندگی
نقل انتقالات تابستانی فوتبال اروپا به پایان رسید و تیم‌های مختلف اروپایی به رقابت سخت خود، خارج از مستطیل سبز پایان دادند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمامی نقل و انتقالات مهم فوتبال اروپا


نقل انتقالات تابستانی فوتبال اروپا به پایان رسید و تیم‌های مختلف اروپایی به رقابت سخت خود، خارج از مستطیل سبز پایان دادند.

اکنون پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات به بررسی نقل و انتقالات تابستانی تیم‌های بزرگ فوتبال در اروپا می‌پردازیم:

**لیگ برتر

قوتبال اروپا

بدون هیچ توصیفی سران باشگاه رئال مادرید خبرسازترین موضوع نقل و انتقالات تابستان را به نام خودشان ثبت کردند. پیوستن گرت به رئال با قیمت 100 میلیون یورو و کوچ کردن کاکا و اوزیل از برنابئو مهمترین اخباری است که روز آخر نقل و انتقالات را به خود اختصاص داده است. البته در لابه لای این انتقال ها لیورپول ممدو ساخو، موزس و تیاگو لوری را به خدمت گرفت و البته شایعات درباره خرید بازیکنی دیگر و انتقال بورینی به ساندرلند وجود دارد. هم‌چنین منچستر یونایتد با فلینی به توافق رسید و سیتی هم دمیچلیس را به خدمت گرفت.ولی با تمام این تفاصیل در این پرونده نکته قابل توجهی وجود دارد دارد و آن پیوستن اوزیل به آرسنال بود. اوزیل که در روزهای گذشته اعلام کرده بود در مادرید خواهد ماند دیگر توان ذ خیره شدن را نداشت و در نهایت بعد از شرکت در تست پزشکی توپچی ها به این تیم پیوست و پیراهن شماره 11 این تیم لندنی را به تن کرد.   این انتقال 47.5 میلیون یورویی اوزیل به گران‌ترین بازیکن تاریخ ارسنال مبدل کرد. البته گفته می‌شود توپچی ها به دنبال دمبابا و دی‌ماریا نیز هستند که بعید به نظر می‌رسد این اتفاقات نهایی شود.مسوت اوزیل در حالی از رئال جدا شد که هواداران روی سکوها شعار میدادند که این بازیکن آلمانی نباید از این تیم جدا شود ولی سرانجام فلورینتو پرز کار خودش را کرد و این ستاره ترک تبار خود را به خاطر مسائل مالی باشگاه به آرسنال واگذار کرد. در اینجا می‌خواهین نگاهی اجمالی به این سه انتقال پرحاشیه فوتبال اروپا بی اندازیم.

قیمت بالای بیل

گرت بیل سرانجام با قیمت 100 میلیون یورو راهی برنابئو شد تا حرف و حدیث های برای به خدمت گرفتن او به پایان برسد. آمدن این ستاره ولزی تبعات فراوانی را به دنبال داشت به طوری که سران باشگاه به خاطر خرید این بازیکن تصمیم گرفتند را کاکا و اوزیل را به فروش برسانند و از این راه یک کار تجاری نیز برای باشگاه انجام دادند. او یک قرارداد 6 ساله با رئال انعقاد کرد و در میان چشم هزاران هوادار مادریدی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو رونمایی شد. در این جلسه فلورینتو پرز که از ایم انتقال خیلی خوشحال بود اعلام کردکه این باشگاه همچنان به سیاست خرید بهترین بازیکنان دنیا ادامه می دهد و معتقد است که خرید این ستاره ولزی، کاملا با سیاست های این باشگاه هماهنگ است.پرز در جمع زیادی از هوادارن و خبرنگاران و اصحاب رسانه های اسپانیایی در باره این بازیکن جوان و تازه وارد رئال گفت:گرت بازیکنی فوق العاده است که دو بار عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر را به دست آورده است.مذاکرات با تاتنهام بسیار پیچیده و فشرده بود. مایلم از آنها به خاطر اینکه امکان خرید چنین بازیکن بزرگی را به ما دادند، تشکر کنم. مایلم روشن کنم که علاقه بیل برای پیوستن به رئال، در انجام این انتقال بسیار موثر بود.بیل به گروه بازیکنان بزرگی تبدیل شده که پیراهن رئال را به تن کرده اند. ما همیشه تلاش می کنیم تا بهترین بازیکنان دنیا را به خدمت بگیریم. این استراتژی باشگاه رئال، بزرگترین باشگاه قرن بیستم است."

کاکا به خانه اش بازگشت

شاید هیچ کس به اندازه کاکا از کوچ کردنش به سن سیرو خوشحال نباشد! این ستاره برزیلی که در این سال های آخر در زئال روزهای کابوس واری را پشت سر گذاشته بود سرانجام پس از 4 سال دور بودن از میلانو به خانه قدیمی خود بازگشت. كاكا قرارداد دو ساله ای را امضا كرد و در میان چشم هوادارن خود پیراهن میلان را بالای دست برد تا هیجان خود نسبت به بازگشت به میلان را نشان دهد. البته رئال هم از این فروش ناراحت نیست چرا كه دیگر نیازی نیست كه 20 میلیون یورو از دستمزد باقیمانده این بازیكن را ببپردازد .مسلما او یكی از بدترین خریدهای تاریخ فوتبال جهان بود چرا كه در این چهار سال هرگز سود آوری ورزشی نداشت و بالاخره رئال موفق شد كه او را به فروش برساند. کاکا در رابطه با بازگشتش به سن سیرو عنوان کرد : دوباره به خانه بازگشته ام و بی صبرانه منتظر بازی در سن سیرو هستم از اینکه دوبراه پیراهن شماره 22 را میپوشم خوشحالم ،‌ما تیم خوبی داریم و من امیدوارم بتوانم تمام تلاشم را در این رابطه به کار ببندم.

اوزیل راهی لندن شد

جدا شدن اوزیل از رئال برای هوادارن او بسیار سخت بود. این بازیکن آلمانی که تا چند هفته قبل عنوان کرده بود که قصد ندارد تا از رئال جدا شود در تعجب همگان راهی آرسنال شد. اوزیل بعد از توافق با باشگاه لندنی، در مونیخ، تحت تست های پزشکی قرار گرفت. به این ترتیب، توپچی ها با این انتقال رکورد نقل و انتقالات شان را شکستند.مسوت اوزیل، ستاره آلمانی رئال، با انتقالی 40(45.5 میلیون یورو) میلیون پوندی و قراردادی 5 ساله به آرسنال پیوست.اوزیل در آرسنال هفته ای 130 هزار پوند درآمد خواهد داشت و پردرآمدترین بازیکن این باشگاه خواهد بود.یکی از دلایلی کهخ تست پزشکی این بازیکن در مونیخ برگزار شد این بود که او باید خودش را به اردوی تیم ملی فوتبال آلمان می‌رساند تا در دیدارهای مقدماتی جام جهانی حضور پیدا کند. حالا با این انتقال باید دید که رئال مادرید از این فوروش ضرر خواهد کرد یا اینکه بازیکنی دیگر پست این هافبک قدرتمند را خواهد گرفت! به هر صورت این انتقال به نفع آرسنال تمام شد،‌تیمی که در این چند فصل اخیر خرید قابل توجهی را نداشت.

حسین جوادی

بخش ورزشی تبیان