تبیان، دستیار زندگی
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از ارائه تولیدات الکترونیکی برای پایه های تحصیلی اول، دوم، سوم و ششم و هفتم از مهر امسال خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانش آموزان به "کد الکترونیکی" مجهز می شوند

دانش آموزان به کد الکترونیکی مجهز می شوند


رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از ارائه تولیدات الکترونیکی برای پایه های تحصیلی اول، دوم، سوم و ششم و هفتم از مهر امسال خبر داد.


محی الدین بهرام محمدیان  گفت: از سال تحصیلی 92-93 علاوه بر کتاب های درسی در پایه های اول، دوم، سوم و ششم ابتدایی و همچنین کلاس هفتم، سایر اجزا و بسته های آموزشی الکترونیکی برای دانش آموزان و معلمان ارائه می شود.

وی افزود: این محتوای الکترونیکی علاوه براینکه به صورت آنلاین و برخط خواهند بود، به صورت غیربرخط نیز در سامانه رشد بارگذاری خواهد شد.

محمدیان تصریح کرد: در پایه هفتم (اول متوسطه اول) آموزش زبان انگلیسی و زبان عربی با متد و روش جدیدی به دانش آموزان ارائه خواهد شد و معلمان این دو درس علاوه بر کتاب، سی دی های آموزشی، راهنمای تدریس و کارت های آموزشی دریافت خواهند کرد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در زبان انگلیسی چهار مهارت اصلی زبان آموزی مورد تاکید است و در آموزش عربی نیز آموزش صرف نحو در متن درسی و آشنایی با مکالمه زبان عربی مدنظر خواهد بود و دانش آموزان آشنایی بیشتری با قرآن پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: به طور کلی می توان گفت در روشهای جدید آموزش عربی، زبان عربی در خدمت فهم متون دینی و تقویت زبان فارسی خواهد بود.

تنوع محیط های یادگیری الکترونیکی تغییرات زیادی کرده است و آموزش و پرورش به دنبال ارائه کد الکترونیکی به دانش آموزان است تا بتوانند در مقاطع پایین تر از طریق کامپیوتر و در مقطع متوسطه از طریق تلفن اطلاعات درسی را دریافت کنند.

محمدیان تصریح کرد: پیش از این بحث کیف الکترونیکی مطرح شده بود که امروز ایده های جدیدی برای آموزش های الکترونیکی در فضای مجازی و سایبری عنوان شده و بر همین اساس در آینده دانش آموزان یک کد الکترونیکی خواهند داشت تا از طریق آن بتوانند در مدرسه، منزل و یا در هر کجا که به کامپیوتر دسترسی دارند، آموزش خود را تعقیب کنند.

به گفته محمدیان، تنوع محیط های یادگیری الکترونیکی تغییرات زیادی کرده است و آموزش و پرورش به دنبال ارائه کد الکترونیکی به دانش آموزان است تا بتوانند در مقاطع پایین تر از طریق کامپیوتر و در مقطع متوسطه از طریق تلفن اطلاعات درسی را دریافت کنند.

وی از بارگذاری 137 عنوان بسته آموزشی در محیط مجازی خبر داد و گفت: هدف ما این است که پس از ارائه کد الکترونیکی به دانش آموزان در آینده نزدیک میزان کاربران را از این پایگاه به بیش از یک میلیون بازدید در روز برسانیم.


منبع: خبرگزاری ایسنا

بخش سفیران تبیان