تبیان، دستیار زندگی
شاید تب بحث‌ها وخبرهای مربوط به جاسوسی و اسنودن به هند هم سرایت کرده، چرا که دولت هند برای حفظ و ارتقای امنیت اطلاعات محرمانه دولتی، کارمندان را از استفاده از جیمیل منع کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هند جی میل را ممنوع می کند؟


شاید تب بحث‌ها وخبرهای مربوط به جاسوسی و اسنودن به هند هم سرایت کرده، چرا که دولت هند برای حفظ و ارتقای امنیت اطلاعات محرمانه دولتی، کارمندان را از استفاده از جیمیل منع کرده است.

جیمیل

دولت هند قصد دارد استفاده از ایمیل‏‌های خارجی مثل جی‌میل را در میان کارمندان خود ممنوع کند.

دولت هند قصد دارد کارمندان خود را از استفاده از ایمیل‏‌هایی که سرور آن‌ها در آمریکا است، بر حذر دارد.

هدف هند از این تصمیم، ارتقاء امنیت اطلاعات محرمانه دولتی عنوان شده است. روزنامه تایمز هند روز جمعه به نقل از یکی از مقامات ارشد وزارت ارتباطات این کشور گفته است دولت هند قصد دارد با ارسال هشدارهایی به بیش از 500 هزار نفر از کارمندان خود از آن‌ها بخواهد از خدمات ایمیلی مثل جی‌میل که سرور آن‌ها در آمریکا قرار دارد، استفاده نکنند.

بر اساس این گزارش، کارمندان دولت در هند از این پس باید از خدمات ایمیلی داخلی که توسط مرکز اطلاعات ملی در وزارت فناوری‏‌های اطلاعات و الکترونیک این کشور راه‏‌اندازی شده است، استفاده کنند.

یکی از سخنگویان گوگل در هند در واکنش به انتشار این خبر گفته است تاکنون به صورت رسمی در جریان این ممنوعیت قرار نگرفته است و به همین خاطر نمی‌‏تواند این خبر را تایید کند. وی گفته است هنوز هیچ مستندی برای این خبر وجود ندارد و این خبر برای ما چیزی بیش از یک حدس و گمان نیست.

یکی از سخنگویان گوگل در هند در واکنش به انتشار این خبر گفته است تاکنون به صورت رسمی در جریان این ممنوعیت قرار نگرفته است و به همین خاطر نمی‌‏تواند این خبر را تایید کند

تردید دولت هند به ایمیل‏‌های خارجی بویژه پس از افشاگری‏‌های ادوارد اسنودن که آمریکا را متهم به جاسوسی از داده‏‌های کاربران اینترنت کرده بود، افزایش یافته است.

دولت هند هفته گذشته نیز از کارمندان خود که در خارج از این کشور زندگی می‌‏کنند، خواسته بود از سرورهای داخلی هند استفاده کنند.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: ایتنا