تبیان، دستیار زندگی
انجمن علمی زیست شناسی دانشگاه شهید بهشتی دومین همایش ملی اکولوژی حفاظت را در تاریخ 14/6/92 در محل مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می نماید....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری دومین همایش ملی دانشجویی "اکولوژی حفاظت"

برگزاری دومین همایش ملی دانشجویی اکولوژی حفاظت

انجمن علمی زیست شناسی دانشگاه شهید بهشتی دومین همایش ملی "اکولوژی حفاظت" را در تاریخ 14/06/92 در محل مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می نماید.جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت همایش www.snscce.ir مراجعه نمایید.

معرفی دومین همایش ملی دانشجویی اکولوژی حفاظت

با توجه به پیشرفت سریع علم در چند دهه اخیر، به خصوص در جهان میکرو، مسابلی همچون حفاظت از تنوع زیستی و محیط زیست، حفظ و نگهداری از منابع طبیعی، صرفه جویی در منابع انرژی تجدید نشدنی و مسایلی از این قبیل برای مدتی به حاشیه کشیده شده بودند.

با گذشت زمان و پی بردن به اهمیت منابع و اکوسیستم ها در زندگی انسان، رفته رفته توجه به مسایل حفاظتی و مدیریتی پیرامون تنوع زیستی و محیط زیست، افزایش پیدا کرد. از آن جمله می توان به نامگذاری سال 2010 از سوی سازمان ملل، به نام سال تنوع زیستی با شعار «تنوع زیستی زندگی است و تنوع زیستی زندگی ماست» می باشد.

در همین راستا انجمن علمی زیست شناسی دانشگاه شهید بهشتی که همواره پذیرای دانشجویان مستعد و علاقه مند در زمینه حفاظت و نگهداری از تنوع زیستی و محیط زیست کشور عزیزمان می باشد و در این راه از حمایت اساتید بزرگ و خوشنام در این زمینه بی بهره نبوده است، با همکاری انجمن های و موسسات و سایر حامیان محیط زیست اقدام به برگزاری دومین همایش ملی دانشجویی اکولوژی حفاظت نموده.

بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اصلاح الگوی مصرف و ضرورت به کارگیری این مهم در ارتباط با منابع طبیعی تجدید ناپذیر و محیط زیست، و بر اساس اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اصل حفاظت محیط زیست، که در آن هر گونه فعالیت اقتصادی و غیره که سبب آسیب غیر قابل جبران زیست محیطی می شود ممنوع می باشد بنابراین، وظیفه تمامی انسان هاست که همه تلاش خود را برای حفظ این سیاره انجام بدهند.

از جمله مهم ترین اهداف این همایش

پرداختن به جنبه های مختلف این چالش ها و تشویق و ترغیب دانشجویان به پژوهش و یافتن راه کارهای مناسب برای حل این مسایل می باشد.

ضمنا برگزاری این همایش فرصت مناسبی را برای آشنایی بیشتر دانشجویان با رشته اکولوژی حفاظت و رشته های مرتبط با آن فراهم می آورد تا بتوانیم از اندیشه ها و ایده های این دانشجویان در کنار اساتید باتجربه، در ارایه راه کارهای جهانی برای مقابله با این معضلات، با داشتن رویکردی مدیریت زیست بومی بر اساس قوانین توسعه پایدار که از مهمات اصل 50 قانون اساسی می باشد، ایجاد می‌کند.


مرکز یادگیری سایت تبیان