تبیان، دستیار زندگی
داستان از همان روزی شروع شد که گفتند دختر حامی پدر است و پسر حامی مادر. امروز روز دختر است، راستی فکر کرده اید که چقدر در حق دخترتان پدری کرده اید؟ چقدر زندگی تان را وقف چنین موجود نازنینی کرده اید؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوست دارم همیشه دختر بابا باشم


داستان از همان روزی شروع شد که گفتند دختر حامی پدر است و پسر حامی مادر. امروز روز دختر است، راستی فکر کرده اید که چقدر در حق دخترتان پدری کرده اید؟ چقدر زندگی تان را وقف چنین موجود نازنینی کرده اید؟ چقدر در مقابل او متین بوده اید و با رفتارتان متانت را به او آموخته اید؟ آیا با نگرش خود به زندگی او را گوشه نشین کرده اید یا درهای زندگی را به روی او بازکرده اید؟


پدر و دختر

وقتی که دختر دار می شوید بار سنگینی از درک دخترتان را به دوش  می کشید، او نیاز دارد تا شما با تمام وجود در کنار او باشید. معمولا وقتی درگیر زندگی دخترتان می شوید از لحاظ احساسی وجسمی او را ضمانت می کنید در واقع  ارتباط سالم بین پدر و دختر بسیار حیاتی و ضروری است. بزرگترین هدیه ای که پدر می تواند به دخترش بدهد، صحبت کردن با او، گوش کردن و اعتماد به او است.

احترام و اعتماد

درک و حمایت دختران توسط پدر بسیاری از مشکلات و مسائل زندگی آنها را گره گشایی می کند.

داشتن گوش شنوا برای دختران و اهمیت دادن به علاقه مندیهایی آنها از سوی پدر توانمندی هایشان را افزایش می دهد. 

اینکه دختر شما بداند و اطمینان داشته باشد که او را دوست دارید و برای او احترام قائل هستید عبور از پله های ترقی را برای او آسان می کند و هر روز شاهد شکوفایی دخترتان خواهید بود.

طعم شیرین زندگی

قصه زندگی در کنار دخترتان وقتی شیرین تر می شود که داوطلبانه درگیر امور تفریحی او شوید به طور مثال رانندگی، تشکیل یک تیم والیبال، رفتن به سینما، رفتن به سفر های یک روزه ،پیاده روی، دخترتان را شاداب نگه داشته و شما در کنار او، روحیه بسیار بالایی خواهید داشت.

میز کوچک گفت وگو  در کنار دخترتان با یک لیوان چای داغ و با یک گل نرگس می تواند گفت وگوهای به یادماندنی را به وجود آورد. دختر شما نیازمند آموزش است و هر جوانانی از نصحیت و یادگیری غیر مستقیم  استقبال می کند. شما و او می توانید از تجربیات هم استفاده کنید و از هم یاد بگیرید.

خاطراتی از جنس بلور

نکته حائز اهمیت این است که رابطه پدر و دختر یکی از مهم ترین ورق های زندگی یک زن است. چارچوب روابط دختر و پدر، نگاه دختر به مردان اطرافش را تحت تاثیر قرار می دهد. رابطه قوی پدر و دختر کمک می کند تا یک عمر خوب رفتار کند و خاطرات خوبی را با خود یدک بکشد.

دنیا برای موجودات والا و مقدسی چون زنان و دختران خطرناک است و پشتیبانی از آنها نیازمند تدبیر بلند پدران در درجه اول و مادران در درجه دوم است. دختران نیاز به حمایت پدران دارند و از همه مهم تر دختر شما نیازمند اعتماد شماست تا در جامعه با گام های محکمی قدم بردارد

هدیه هایی که نباید بدهید

یادتان باشد؛ به عنوان پدر به او هدیه های تلخی چون نفرت، ترس، بدبینی و نگاه منفی به جامعه مردان را ندهید. شما جنس مخالف او هستید و قبل از اینکه یک پدر باشید، یک مرد هستید. نگاهی که شما در مورد جامعه مردان به او می دهید در زندگی اش بازتاب پیدا می کند. رفتارهای شما کلیشه های ذهنی او را در مورد جامعه مردان می سازد. کلیشه هایی که گاه مسیر زندگی دخترتان را تغییر می دهد .گاهی او آنقدر ناتوان می شود که ترجیح می دهد فقط یک مرد در زندگی اش باشد و تنها پدرش را می پذیرد و تحمل می کند.

دختر بابت هدیه های نا مطلوبی که از پدر می گیرد، به ازدواج فکر نمی کند. ترجیح می دهد قصه گو زندگی اش نقشی به جزء نقش پدر را روایت نکند چرا که او می خواهد مردی در زندگی اش نباشد.

دنیا برای موجودات والا و مقدسی چون زنان و دختران خطرناک است و پشتیبانی از آنها نیازمند تدبیر بلند پدران در درجه اول و مادران در درجه دوم است. دختران نیاز به حمایت پدران دارند و از همه مهم تر دختر شما نیازمند اعتماد شماست تا در جامعه با گام های محکمی قدم بردارد.

در جهانی که پر از خشونت علیه زنان، استفاده جنسی از زنان است و تبلیغاتی که همه و همه حکایت از نا امنی زنان دارد؛ تک تک پدران باید در کنار دخترانشان قدم بردارند و با تمام وجود از آنها حمایت کنند و مهم تر از همه اینکه در کنار آنها باشند نه در مقابل آنها.

امروز روز دختر است، امروز روز همه خوبیهاست. شما به عنوان یک پدر بیایید به دختران یک بغل عشق، یک سبد خاطره خوب و یک دنیا حمایت و اعتماد را هدیه دهید.

هانیه ورشوچی

بخش خانواده ایرانی تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.