تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اعلام حذف یک ساله مقطع دوم راهنمایی گفت: همزمان با نظام جدید آموزشی و ایجاد پایه هفتم در مدارس، کتابهای زبان انگلیسی و عربی این مقطع با تغییر و تحولات اساسی در محتوا و نحوه یادگیری مواجه شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلاس دوم راهنمایی تمام شد!


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اعلام حذف یک ساله مقطع دوم راهنمایی گفت: همزمان با نظام جدید آموزشی و ایجاد پایه هفتم در مدارس، کتابهای زبان انگلیسی و عربی این مقطع با تغییر و تحولات اساسی در محتوا و نحوه یادگیری مواجه شده است.

مدارس

ابراهیم سحرخیز گفت: همزمان با اجرای نظام جدید آموزشی از سال گذشته، در هر سال تحصیلی شاهد حذف یک پایه هستیم که در سال گذشته پایه اول راهنمایی حذف شد و به جای آن کلاس ششم در مقطع ابتدایی ایجاد شد.در راستای این تغییرات برای سال تحصیلی جدید نیز شاهد حذف یک ساله دوم راهنمایی هستیم و دانش آموزان کلاس ششمی امسال وارد مقطع متوسطه اول شده که به آنها کلاس هفتمی هم گفته می شود.

به گفته سحرخیز، با توجه به جدیدالتاسیس بودن پایه هفتم، کتابهای آن نیز باید بر اساس برنامه درسی ملی تدوین می شد که امسال تغییرات جدی در کتابهای عربی و انگلیسی این پایه شاهد خواهیم بود.

معاون آموزش متوسطه با بیان اینکه برای تمام دبیران پایه هفتم کلاسهای آموزشی در تابستان برگزار و همچنین این کلاسها در طول سال تحصیلی نیز ادامه دارد، تصریح کرد: امسال برای نخستین سال دانش آموزان با متدهای جدید و مهارتهای زبان آموزی آشنا شده و درصدد هستیم تا آموزش زبان انگلیسی و عربی به سمتی برود که دانش اموزان در پایان تحصیلات متوسطه خود در حد محاوره ای امکان گفتگو داشته باشند.

همزمان با اجرای نظام جدید آموزشی از سال گذشته، در هر سال تحصیلی شاهد حذف یک پایه هستیم که در سال گذشته پایه اول راهنمایی حذف شد و به جای آن کلاس ششم در مقطع ابتدایی ایجاد شد.در راستای این تغییرات برای سال تحصیلی جدید نیز شاهد حذف یک ساله دوم راهنمایی هستیم

سحرخیز درباره تجهیز هنرستانها به ویژه در مناطق روستایی با توجه به سیاست آموزش و پرورش برای حرفه آموزی دانش اموزان توضیح داد: تجهیز هنرستانها در دو سال اخیر روند خوبی داشته و حتی مجلس نیز اعتبار ویژه ای را اختصاص داده است. در حال حاضر 50 درصد دانش اموزان برای تحصیل در هنرستانها ابراز رضایت می کنند.در روستاها نیز تجهیز هنرستانها روند خوبی داشته است. البته همچنان باید برای تکمیل امکانات تلاش کرد.

معاون آموزش متوسطه درباره تدریس کلاس هفتم در مناطق روستایی با توجه به تدریس درسهایی همچون کار و فناوری گفت: ‌در مناطق روستایی از ظرفیت معلمان چندمهارتی برای آموزش در پایه هفتم استفاده خواهیم کرد. به عبارتی از معلمانی استفاده می کنیم که به صورت تلفیقی دروس تاریخ، جغرافی، زبان فارسی و عربی را تدریس می کند. البته در این زمینه معلمان قطعاً آموزشهای لازم را دیده اند.

بخش اجتماعی تبیان

منبع : مهر