تبیان، دستیار زندگی
دانش، شگفتی‌آفرین است؛ و به لطف اینترنت و عصر فناوری، ما می‌توانیم شاهد این شگفتی‌ها باشیم. دانش نوین، به کمک دستگاه‌های پیشرفته، به سوی آینده پیش می‌رود. دستگاه‌هایی که با دیدن آن‌ها، این سؤال را از خود می‌پرسیم که آیا این‌ها واقعی هستند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه‌هایی از دنیای دانش و فناوری


دانش، شگفتی‌آفرین است؛ و به لطف اینترنت و عصر فناوری، ما می‌توانیم شاهد این شگفتی‌ها باشیم. دانش نوین، به کمک دستگاه‌های پیشرفته، به سوی آینده پیش می‌رود. دستگاه‌هایی که با دیدن آن‌ها، این سۆال را از خود می‌پرسیم که آیا این‌ها واقعی هستند؟

ماشین لباسشویی جیبی با قابلیت شست‌وشوی لباس‌ها در 5 دقیقه!

یک ماشین‌لباسشویی جیبی جدید می‌تواند زندگی مسافران و اعضای کمپ را با شستن لباسهای آنها تنها در پنج دقیقه متحول کند. این ابتکار ممکن است چیزی بیشتر از یک کیسه دسته دار بنظر نرسد اما می‌تواند لباسها را با استاندارد مشابه ماشین لباسشویی بشوید.

تازه‌هایی از دنیای دانش و فناوری

این کیسه لباسشویی 41 پوندی موسوم به Scrubba می‌تواند به سادگی تی‌شرت، جوراب، لباسهای زیر و حتی لباسهای جین را در زمان سفر بشوید. هنگامی که سه لیتر آب، صابون مایع و لباسهای کثیف به این کیسه افزوده می‌شود، کاربر تنها باید آنرا بسته و برای پاک کردن لباسهای داخل، آنرا بساید.

در این کیسه، لباسها بر روی تخته لباسشویی کشیده شده و برآمدگی‌های آن باعث ایجاد سایش و حرکت آب در میان لباس می‌شود که به پاکسازی چربی و کثیفی از روی لباس کمک خواهد کرد

این کیسه لباسشویی از یک ماده ضدآب ساخته شده و حاوی تخته لباسشویی منعطف هوشمند است که تمام کثیفی‌ها را از بین می‌برد.

این فناوری جالب توسط اش نیولند حین آماده‌سازی برای سفر به آفریقا ابداع شد که تنها می‌توانست تعداد کمی لباس با خود حمل کند. این مخترع 34 ساله استرالیایی پیشنهاد کرده که کاربران از این کیسه برای پنج تا شش دقیقه جهت دستیابی به یک شست‌وشوی با استاندارد ماشین‌لباسشویی استفاده کنند اما برای میزان کم لباس تنها 30 ثانیه کافی است.

تازه‌هایی از دنیای دانش و فناوری

در این کیسه، لباسها بر روی تخته لباسشویی کشیده شده و برآمدگی‌های آن باعث ایجاد سایش و حرکت آب در میان لباس می‌شود که به پاکسازی چربی و کثیفی از روی لباس کمک خواهد کرد. وزن کیسه Scrubba تنها 180 گرم بوده و به اندازه جیبی قابل تا کردن است و از این رو برای سفرهایی با بار سبک بسیار مناسب است.

*****

خلق موسیقی از رنگ‌های هنری با ربات مینیاتوری

یک مبتکر ژاپنی با استفاده از مینی‌ربات‌هایی اقدام به خلق موسیقی از رنگ‌های هنری کرده است.

در موزه‌ «سازمان عمومی» که به هنر معاصر در لوگزامبورگ اختصاص دارد، طی یک پروژه تابستانی، یوری سوزوکی هنرمند و طراح، در حال ساخت موسیقی از هنر است. این هنرمند نمایشگاهی به نام «مانند موسیقی به نظر می‌رسد» را برای این موزه طراحی کرده که به کودکان و برزگسالان امکان مشارکت در ساخت یک قطعه موسیقی با رنگ‌های هنری‌شان را می‌دهد.

تازه‌هایی از دنیای دانش و فناوری

این مفهوم مبتنی بر رباتی مینیاتوری است که یک خط سیاه را شناسایی و تعقیب می‌کند. ربات هنگامی که در طول مسیر خط سیاه حرکت می‌کند (خطی که دیدارکنندگان از موزه به طور تصادفی آن را ایجاد کرده‌اند)، داده RGB را حس کرده و آن را به صدا ترجمه می‌کند.

پنج ربات وجود دارند که در این نمایشگاه فعالیت می‌کنند و هر یک دارای نامی متفاوت برای تعریف‌کردن صدای مجزایی است که منتشر می‌کند. با پروژه «موسیقی به نظر می‌رسد»، سوزوکی امیدوار است آگاهی عمومی را در خصوص شیو‌ه هایی که در آن‌ها صدا و موسیقی تولید می‌شوند، افزایش دهد.

تازه‌هایی از دنیای دانش و فناوری

وی چندین فناوری و صدا را از سراسر جهان به نمایش گذاشته و با انجام این عمل، کارگاه‌هایی را مدیریت می‌کند که قواعد اساسی یادگیری موسیقی الکتریکی و خلق قطعات آوایی را هدایت می‌کند. این کارگاه‌ها شامل خلق موسیقی از طریق آزمایش با یک گوشی هوشمند یا تبلت است.

فرآوری: راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: ایسنا