تبیان، دستیار زندگی
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مسابقه که حاصل همکاری مشترک مدیریت آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون و انجمن آلزایمر ایران است با انتشار فراخوانی مخاطبان 4 تا 16 ساله را به شرکت در این مسابقه فراخوانده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فراخوان مسابقه‌ی نقاشی بابا بزرگ، مامان بزرگ دوستتون دارم
مسابقه نقاشی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مسابقه که حاصل همکاری مشترک مدیریت آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون و انجمن آلزایمر ایران است با انتشار فراخوانی مخاطبان 4 تا 16 ساله را به شرکت در این مسابقه فراخوانده است.

در این فراخوان سه محور کلی پیشگیری ( چگونه سلامتی خود را حفظ کنیم؟)، مامان بزرگ و بابا بزرگ فراموشکار من و ارتباط با سالمند برای به تصویر کشیدن نقاشی‌ها تعیین شده است.

بر همین اساس آثار کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به شرکت در مسابقه «بابابزرگ، مامان بزرگ دوست‌تون دارم» با شیوه و تکنیک آزاد باید بر روی مقواهای A3  و A4 و تنها از طریق پست پیشتاز در اختیار دبیرخانه مسابقه در انجمن آلزایمر ایران قرار بگیرد.

هر شرکت کننده تنها می‌تواند یک اثر خود را با درج شناسنامه اثر حاوی نام و نام خانوادگی، سن، جنسیت، عنوان اثر، شماره تماس، نشانی، نام مربی و نام مرکز کانون و در صورت تمایل توضیحی مختصر در مورد نقاشی خوددر پشت اثر  تا تاریخ 25 شهریور 1392 به نشانی تهران، شهرک اکباتان، بین فاز 1 و 2، میدان بسیج، جنب شهرداری ناحیه 6، بخش روابط عمومی انجمن آلزایمر ایران ارسال کند.

بر همین اساس آثار شرکت‌کنندگان در سه گروه سنی 4 تا 6 سال، 7 تا 12 سال و 13 تا 16 سال به صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به برترین آثار جوایزی از سوی برگزار کنندگان اهدا و آثار در نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

در فراخوان این مسابقه به مشکلات گوناگونی که در مسیر سالمندی وجود دارد به‌ویژه سالمندانی که بر اثر بیماری آلزایمر دچار فراموشی می‌شوند و تاثیر آن در محیط خانواده و جامعه اشاره و تاکید شده است که ابراز محبت و حمایت از سالمندان توسط تک تک افراد خانواده موجب خواهد شد که محیطی گرم و صمیمی برای آنان به وجود آوریم.

در عین حال لزوم رعایت نکاتی برای پیش‌گیری از بروز این بیماری از سنین کودکی مانند روش زندگی سالم و استفاده از کلاه و کمربند ایمنی در هنگام رانندگی، دوچرخه سواری و انجام فعالیت‌های ذهنی و فیزیکی و یادگیری زبان دوم در این فراخوان مورد تاکید قرار گرفته است.

برگزار کنندگان این مسابقه در عین حال لزوم آموزش و اطلاع رسانی صحیح به کودکان جهت یادگیری شیوه‌های زندگی سالم و نحوه برقراری ارتباط موثر با پدربزرگ و مادربزرگ‌های سالم و یا بیمار را یادآور شده‌اند.

بر اساس این گزارش فراخوان مسابقه «بابابزرگ، مامان بزرگ دوست‌تون دارم» بر روی سایت‌های کانون به نشانی www.kanoonnews.ir و انجمن آلزایمر ایران به نشانی www.Iranalz.ir قابل دسترسی است و علاقه‌مندان می‌توانند از این طریق یا از راه تماس تلفنی با شماره‌ تلفن‌های انجمن 44630652-021 و 44633555-021 (داخلی 4) در جریان جزییات و محورهای این مسابقه قرار بگیرند.

در فراخوان منتشر شده و در محور پیشگیری موضوع‌هایی مانند سالمندی و ورزش ( چه ورزشی بکنیم تا وقتی پیر می‌شویم سالم بمانیم)، سالمندی و تغذیه (چه چیزهایی بخوریم و چه چیزهایی نخوریم که وقتی پیر می‌شویم سالم بمانیم)، چه جوری موقع ورزش و بازی از سرمان مراقبت کنیم (با استفاده از کلاه و وسایل ایمنی هنگام فعالیت هایی مانند اسکیت، اسکی، دوچرخه، موتور سواری، رانندگی و ...)، ورزش‌هایی که من‌ و مامان بزرگ، بابابزرگ با هم انجام می‌دهیم و وقتی که من و مامان بزرگ، بابابزرگ با هم غذا می‌خوریم، پیشنهاد شده است.

همچنین در محور ارتباط با سالمند موضوع‌های اوقات خوش من و مامان بزرگ، بابا بزرگ و زمانی که با آن‌ها تنهاییم و روش زندگی، کارهایی که به من یاد داده‌اند، کارها و چیزهای مورد علاقه آنان، جاهایی که با هم می‌رویم، چه جوری من به مامان بزرگ، بابابزرگ بیمارم کمک می‌کنم، چه‌طوری به مامان بزرگ، بابابزرگم نشان می‌دهم که دوست‌شون دارم؟، هدیه به مامان بزرگ، بابابزرگ در اعیاد و جشن تولدشان و در محور «مامان بزرگ و بابا بزرگ فراموشکار من»، کمک‌هایی که من می‌توانم به مامان بزرگ/ بابابزرگ فراموش‌کارم بکنم و بازی‌هایی که من با آن‌ها انجام می‌دهم توصیه شده است.

انجمن آلزایمر ایران سازمانی مردم نهاد است که به عنوان حامی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و خانواده‌های‌شان در کشور فعالیت می‌کند.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع: کانون پرورش فکری

مطالب مرتبط:

برگزاری نشست ترویج کتابخوانی در کتابخانه‌ی کانون پرورش فکری

نمایش‌های کانون پرورش فکری در مناطق زلزله زده

مسابقه نقاشی

راه‌اندازی بخش داستان‌های بچه‌ها (قصه گویان کوچک)

هدیه روز کتاب و کتابخوانی

نمایشگاه سالانه‌ی لیدیسه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.