تبیان، دستیار زندگی
دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‎آموزان ضمن اشاره به نقش مهم و اثرگذار تشکل دانش‎آموزی در آموزش و پرورش، از دولتمردان خواستار توجه بیشتر به تشکل هایی مانند اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‎آموزان شد و گفت: مدرسه نهادی تمدن‎ساز است؛
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تربیت صحیح در شخصیت دانش آموزان تاثیر بسیاری دارد

تربیت صحیح در شخصیت دانش آموزان تاثیر بسیاری دارد


دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‎آموزان ضمن اشاره به نقش مهم و اثرگذار تشکل دانش‎آموزی در آموزش و پرورش، از دولتمردان خواستار توجه بیشتر به تشکل هایی مانند اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‎آموزان شد و گفت: مدرسه نهادی تمدن‎ساز است؛ زیرا در شکوفایی استعدادهای نسل آینده‎ساز جامعه مۆثر است.


حامد علامتی دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‎آموزان گفت: پایه‎های شخصیت افراد در دوران جوانی و نوجوانی شکل می‎گیرد و بخش زیادی از جامعه‎پذیری دانش‎آموزان در مدرسه انجام می‎شود. این نهاد بعد از خانواده در تربیت، نظم‎بخشی و پرورش نیروی کارآمد بیشترین نقش را در جوامع بر عهده دارد.

پایه‎های شخصیت افراد در دوران جوانی و نوجوانی شکل می‎گیرد و بخش زیادی از جامعه‎پذیری دانش‎آموزان در مدرسه انجام می‎شود.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‎آموزان اظهار کرد: لزوم توجه به امر پرورش بر هیچ کس پوشیده نیست. تربیت صحیح دانش‎آموزان در دوران جوانی و نوجوانی در شخصیت آینده آنها بسیار تأثیرگذار است و بدون شک جامعه‏ای از افراد سالم و انسانهای متعالی برخوردار است که به این امر بها دهد، در غیر اینصورت با انواع ناهنجاری‎ها و مشکلات روبرو خواهد شد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار اتحادیه در بین دانش‎آموزان، افزود: همه باید به خانواده بزرگ آموزش و پرورش در نهادینه کردن این امر خطیر کمک کنند.

علامتی عنوان کرد: دانش‎آموزان در سن رشد و شکوفایی قرار دارند و نحوه گذران اوقات فراغت آنها اهمیت زیادی دارد و اتحادیه انجمن های اسلامی از نهادهایی است که در غنی‎سازی اوقات فراغت دانش‎آموزان، به‎ویژه در تابستان نقش زیادی دارد.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان