تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال استقلال با وجود این که در پی پیروزی پرسپولیس مقابل فولاد می توانست با غلبه بر استقلال اهواز به صدر جدول برسد عملا هدیه قرمزها را پس فرستاد و به صدر جدول نرسید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال هدیه پرسپولیس را پس فرستاد


تیم فوتبال استقلال با وجود این که در پی پیروزی پرسپولیس مقابل فولاد می توانست با غلبه بر استقلال اهواز به صدر جدول برسد عملا هدیه قرمزها را پس فرستاد و به صدر جدول نرسید

استقلال تهران و استقلال خوزستان

* استقلال خوزستان: پرویز کریمی، حامد محمودی، رامتین سلیمان‌زاده،‌ عادل کلاه‌کج، مهدی خیری( از دقیقه 78 شاهرخ شمس)، ادریس ترائوره، ابراهیم صالحی( از دقیقه 68 علی بیگدلی)، حسین کعبی، ایمان مبعلی، عبدالهادی خنیفر و میلاد میداودی( 85- مهدی چاه کوتاه زاده)

سرمربی: عبدالله ویسی

*استقلال تهران: سیدمهدی رحمتی، حنیف‌عمران‌زاده، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی،پژمان منتظری، هاشم بیک‌زاده( از دقیقه 10 فردین عابدینی)، ساموئل، جواد نکونام، خسرو حیدری( از دقیقه 60 سیاوش اکبرپور)، آرش برهانی( از دقیقه 46 آندرانیک تیموریان) و محمد قاضی

سرمربی: امیر قلعه نویی

نگاه کلی: آخرین دیدار هفته هفتم بین دو تیم استقلال و استقلال خوزستان در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد که با نتیجه دو بر صفر به سود استقلال خوزستان به پایان رسید. استقلال تهران در این بازی بسیار خسته و بی برنامه نشان داد. عادل کلاه‌کج در دقیقه 39 از اشتباه مدافعان استقلال تهران استفاده کرد و در موقعیت تک به تک با مهدی رحمتی گل استقلال خوزستان را به ثمر رساند.

در دقیقه 76 علی بیگدلی با عبور از خط دفاع استقلال و یک شوت دقیق گل دوم استقلال خوزستان را به ثمر رساند.

دقیقه 45+2 استقلال دروازه استقلال خوزستان را باز کرد اما قبل از آن داور اعلام به خطا کرده بود.

محمدرضا اکبریان داور مسابقه به حسین کعبی از استقلال خوزستان و پژمان منتظری از استقلال کارت زرد نشان داد.

آبی‌پوشان با توجه به شکست فولاد مقابل پرسپولیس در صورت کسب یک مساوی هم می‌توانستند صدرنشین شوند. ولی با این باخت با 14 امتیاز در رده دوم جدول باقی‌ماند و استقلال خوزستان هشت امتیازی شد و به رده یازدهم صعود کرد.

استقلال پس از 4 هفته پی در پی پیروزی این شکست را پذیرا شد و استقلال خوزستان پس از سه شکست متوالی به پیروزی رسید.

به این ترتیب استقلال قبل از دربی نتوانست صدرنشین شود و با یک شکست به دربی پایتخت قدم می‌گذارد. استقلال جمعه 15 شهریور باید با پرسپولیس دیدار کند.

ایمان مبعلی به عنوان بهترین بازیکن زمین و امیرحسین صادقی مرد اخلاق بازی شدند. استقلال خوزستان و استقلال  در ورزشگاه تختی اهواز به میدان رفتند. این بازی در نهایت با پیروزی دو بر صفر استقلال خوزستان به پایان رسید. در این بازی ایمان مبعلی به عنوان بهترین بازیکن زمین و امیر حسین صادقی به عنوان مرد اخلاق مسابقه انتخاب شدند

مبعلی بهترین بازیکن زمین و صادقی مرد اخلاق بازی شد

ایمان مبعلی به عنوان بهترین بازیکن زمین و امیرحسین صادقی مرد اخلاق بازی شدند. استقلال خوزستان و استقلال  در ورزشگاه تختی اهواز به میدان رفتند. این بازی در نهایت با پیروزی دو بر صفر استقلال خوزستان به پایان رسید. در این بازی ایمان مبعلی به عنوان بهترین بازیکن زمین و امیر حسین صادقی به عنوان مرد اخلاق مسابقه انتخاب شدند.

قلعه‌نویی: دو گل را روی اشتباه بچه‌گانه خوردیم

امیر قلعه‌نویی پس از شکست دو بر صفر تیمش مقابل استقلال خوزستان در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ابتدا باید چند تبریک بگویم. اول به عبدالله ویسی دوم به بازیکنان و سوم به مردم خوب خوزستان که این پیروزی لیاقتشان بود. بهتر از ما بازی کردند و بدون ادعا مالکیت بازی را در اختیار داشتند. وی افزود: تا قبل از گل همه چیز در اختیار ما بود ایجاد موقعیت کردیم و می‌توانستیم به گل برسیم اما روی اشتباه بچه‌گانه و اشتباهات امیرحسین صادقی که روی دو گل مۆثر بود نتیجه را واگذار کردیم. گل اول خیلی خنده‌دار بود و بازیکنی با این سطح نباید چنین اشتباهاتی بکند. به هر حال اتفاق فوتبال است قبل از گل هاشم بیک‌زاده نیز مصدوم شد و جابه‌جایی‌هایی که کردیم جواب نداد. خیلی ضعیف بودیم. خط هافبک استقلال خوب کار نکرد. قلعه‌نویی تأکید کرد: ایمان مبعلی با این بازی‌ها دوباره یکی از بهترین بازی‌سازهای ایران شده است. کل تیم استقلال خوزستان مخصوصاً مبعلی، عادل کلاه‌کج و میلاد میداودی خوب بازی کردند. به مجموعه استقلال خوزستان، عبدالله ویسی و تیمش که یک فوتبال مدرن و بدون ادعا را بازی کردند تبریک می‌گویم. سرمربی استقلال در مورد اینکه آیا حریف را دستکم گرفته بودند، خاطرنشان کرد: دستکم نگرفتیم اما در روز بد خود قرار داشتیم، تا قبل از گل بازی در اختیار ما بود اما پس از آن شیرازه فکری تیم بر هم ریخت. وی در مورد تعویض خسرو حیدری اظهار داشت: این بازیکن دچار گرفتگی عضله شد و برای اینکه مشکلش بیشتر نشود او را تعویض کردیم. قلعه‌نویی در مورد اینکه آیا هوا روی این نتیجه تأثیر داشت، عنوان کرد: هوا نه، کیلوها منمی که در زمین بود روی این باخت تأثیر گذاشت. داور، زمین و این موضوعات تأثیری در نتیجه نداشت همه چیز عالی بود باز هم از باشگاه فرهنگی استقلال خوزستان که قبول کردند بازی عقب بیافتد تشکر می‌کنم. وی افزود: باید 24 ساعت استراحت کنیم، فیلم بازی را نگاه کرده و خود را آماده دیدار بعد بکنیم.

استقلال تهران و استقلال خوزستان

خوبی دربی این است که بازیکنان انگیزه دارند، حضور در چنین دیدارهایی سخت است که بازیکنان یک مقدار بی‌انگیزه‌تر هستند و چوب آن را امروز خوردیم. قلعه‌نویی در مورد اینکه آیا فرهاد مجیدی را برای سه اخطاره نشدن به میدان نفرستاد عنوان کرد: فرهاد مجیدی در مقابل راه‌آهن دچار ضرب‌خوردگی شد که او را امروز استفاده نکردیم. اگر خوب شود جزو 18 نفر اصلی می‌شود والا پزشکان باید تصمیم بگیرند. وی در مورد وضعیت مجتبی جباری در سپاهان اظهار داشت: حق نداریم راجع به مجتبی جباری که اکنون بازیکن سپاهان است، حرف بزنیم. همچنین حق نداریم راجع به نفرات سایر تیم‌ها نیز صحبت کنیم.وی در مورد جو ورزشگاه گفت: جو ورزشگاه خوب بود و یک مقدار به ما محبت داشتند. از مردم خوزستان تشکر می‌کنم مشکل خاصی نبود و فقط یک گوشه از ورزشگاه کمی شعار دادند. قلعه‌نویی در مورد وضعیت هاشم بیک‌زاده عنوان کرد: بینی او شکسته است باید به تهران برویم تا ببینیم وضعیت او چه می‌شود. سرمربی استقلال در مورد وضعیت گوران لاوره اظهار داشت:‌ او حقش را می‌خواهد و یک بازیکن حرفه‌ای است. باید پول او را می‌دادیم که تا کنون داده نشده است و باید ببینیم که در نهایت چه می‌شود.

ویسی: رتبه ما در پایان فصل تک‌رقمی است

عبدالله ویسی پس از پیروزی 2 بر صفر این تیم مقابل استقلال تهران در نشست خبری حاضر شد و گفت: خوشحالیم که یک بازی کاملاً استقلالی را با حمایت تماشاگران و تلاش و همت بچه‌ها با برد پشت سر گذاشتیم و موفق شدیم سه امتیاز را بگیریم. این برد باعث شد تا تیم ما از حالت بحران و ضعف روحی که دچار آن شده بود خارج شود و بچه‌ها برای بازی‌های آینده با روحیه بالاتری به میدان بروند و نشان دادیم که می‌توانیم خوب و پاینده باشیم.وی ادامه داد: به هر حال استقلال تیم بسیار خوبی است این تیم نماینده ما در لیگ قهرمانان آسیاست و بسیار قابل احترام است. ما مقابل این تیم راه‌های نفوذ را بستیم و دستورات را بچه‌ها به نحو احسن اجرا کردند و توانستیم نقاط ضعف آنها را شناسایی کنیم و از همان‌جا به این تیم ضربه بزنیم.

به مجموعه استقلال خوزستان، عبدالله ویسی و تیمش که یک فوتبال مدرن و بدون ادعا را بازی کردند تبریک می‌گویم. سرمربی استقلال در مورد اینکه آیا حریف را دستکم گرفته بودند، خاطرنشان کرد: دستکم نگرفتیم اما در روز بد خود قرار داشتیم، تا قبل از گل بازی در اختیار ما بود اما پس از آن شیرازه فکری تیم بر هم ریخت

سرمربی استقلال در خصوص اینکه در این دیدار موقعیت‌های استقلال خوزستان به گل تبدیل می‌شد در حالیکه در بازی‌های قبلی اینگونه نبود اظهار داشت:‌ اگر موقعیت‌هایمان در بازی‌های گذشته نیز مانند این دیدار گل می‌شد ما در این جای جدول نبودیم.وی در خصوص علل پیروزی تیمش در بازی امشب گفت: در وهله نخست همت و تلاش بچه‌ها و تعصب و غیرت تماشاگران بود که موجب این برد شد، دستشان درد نکند در خوزستان خیلی‌ها هستند که طرفدار استقلال تهران هستند اما در این بازی دوست داشتند استقلال خوزستان برنده شود و من به آنها تبریک می‌گویم.ویسی در ادامه گفت: تیم ما بسیار حرفه‌ای، با تجربه و جوان است و آینده خوبی خواهد داشت. نمی‌خواهیم با یک برد مغرور شویم و با یک باخت نا امید، مطمئن باشید تیم ما امسال نه تنها در لیگ برتر می‌ماند بلکه رتبه ما در پایان فصل نیز یک رقمی می‌شود. اگر بچه‌ها همین تلاش را تا انتهای فصل داشته باشند. ما چند بازیکن جوان و گمنام داریم که برای هر تیمی نعمت است. سرمربی استقلال خوزستان در خصوص عدم استفاده از بختیاری‌زاده در این بازی گفت: سهراب بختیاری‌زاده بسیار با تجربه و حرفه‌ای عمل کرد و کاری که او امروز کرد نشان از حرفه‌ای‌گری او بود. سهراب خیلی وقت است در اردو کنار ماست و امروز هم در رختکن در کنار ما بود و خوشحالم که این کار صورت گرفت. خوشحالم بچه‌ها امروز خوب بازی کردند از همه بازیکنان راضی هستم به خصوص بازیکن شماره 8 ما که هافبکی از کشور مالی است از او بسیار راضی هستم.

بخش ورزشی تبیان


منبع فارس
ردیفتیمبازیبردمساویباختزدهخوردهتفاضلامتیاز
1فولاد خوزستان961213103+19
2پرسپولیس تهران9522835+17
3تراکتورسازی تبریز94411275+16
4نفت تهران85121394+16
5استقلال تهران951313112+16
6سپاهان اصفهان94321174+15
7سایپا البرز8332651+12
8ذوب آهن اصفهان93339101-12
9داماش گیلان92521111011
10صبای قم931511121-10
11گسترش فولاد تبریز924310111-10
12استقلال صنعتی خوزستان923411132-9
13ملوان بندرانزلی92348113-9
14راه آهن شهر ری91447103-7
15مقاومت سپاسی91356148-6
16مس کرمان90544106-5