تبیان، دستیار زندگی
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: طی سال های ۸۴ تا شش ماهه اول امسال تعداد پنج هزار و ۸۲۹ پروژه در قالب ۲۶ هزار و ۹۸۲ کلاس درس با زیربنای سه میلیون و ۵۶۸ هزار و ۱۵۴ مترمربع توسط خیرین مدرسه ساز یا با مشارکت آن ها احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احداث بیش از پنج هزار کلاس درس از سال 84 تاکنون با کمک خیرین مدرسه ساز

احداث بیش از پنج هزار کلاس درس از سال ۸۴ تاکنون با کمک خیرین مدرسه ساز


معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: طی سال های 84 تا شش ماهه اول امسال تعداد پنج هزار و 829 پروژه در قالب 26 هزار و 982 کلاس درس با زیربنای سه میلیون و 568 هزار و 154 مترمربع توسط خیرین مدرسه ساز یا با مشارکت آن ها احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.


«مرتضی رئیسی»  افزود: 19 درصد از پروژه ها، 19 درصد کلاس های درس و 16 درصد از زیربناها توسط خیرین یا با مشارکت آنها احداث شده که این آمارها نشان می دهد سهم پروژه های مردمی و مشارکتی طی سال های 85 تا 91 تقریبا مساوی بوده است.

وی با اشاره به آمار ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی، گفت: ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی کشور به عنوان ماموریت اصلی سازمان بوده و در این راستا طی سال های 84 تا شش ماهه اول سال 92 جمعا 30 هزار و 425 پروژه در قالب 145 هزار و 696 کلاس درس با زیربنای 21 میلیون و 692 هزار و 260 مترمربع به آموزش و پرورش تحویل شده است.

براساس برآوردهای انجام شده تا پایان سال 83 در مجموع 40 میلیون مترمربع فضای آموزشی و ورزشی در اختیار دانش آموزان کشور بوده و طی هشت سال اخیر بیش از 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی و ورزشی در کشور ساخته شده است.

رئیسی اضافه کرد: طی سال های 84 تا شش ماهه اول سال 92 در هر روز 10 پروژه و در هر ساعت دو کلاس درس و در هر 12 ثانیه یک مترمربع فضای آموزشی احداث شده و متوسط قیمت تمام شده به ازای هر مترمربع زیربنا برغم افزایش قیمت مصالح و دستمزد ناشی از اعمال تحریم ها معادل 9/3 میلیون ریال بوده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: براساس برآوردهای انجام شده تا پایان سال 83 در مجموع 40 میلیون مترمربع فضای آموزشی و ورزشی در اختیار دانش آموزان کشور بوده و طی هشت سال اخیر بیش از 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی و ورزشی در کشور ساخته شده است.


نام منبع: خبرگزاری ایرنا

بخش سفیران تبیان