تبیان، دستیار زندگی
مدیر کل دفتر فنی و حرفه ‎ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: ۹۰ درصد فارغ التحصیلان هنرستانی با مدرک دیپلم وارد بازار کار می شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورود 90 درصد فارغ التحصیلان هنرستانی به بازار کار

اعتبارات هنرستان ها در سال جاری

ورود ۹۰ درصد فارغ التحصیلان هنرستانی به بازار کار/ اعتبارات هنرستان ها در سال جاری


مدیر کل دفتر فنی و حرفه ‎ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: 90 درصد فارغ التحصیلان هنرستانی با مدرک دیپلم وارد بازار کار می شوند.


محمد شریف زاده، مدیر کل دفتر فنی و حرفه ‎ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «اعتبارات مربوط به فنی و حرفه ای و کاردانش در سال جاری چقدر است؟»، اظهار داشت: در آموزش های فنی و حرفه ای برنامه ای به نام "توسعه" داریم که همه ساله در جهت آن حرکت می کنیم.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر شرایط خوبی از نظر توسعه داشتیم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته نزدیک به 6 درصد توسعه داشتیم و در مجموع جمعیت دانش آموزی ما 23 درصد افزایش پیدا کرد.

در سال گذشته نزدیک به 6 درصد توسعه داشتیم و در مجموع جمعیت دانش آموزی ما 23 درصد افزایش پیدا کرد.

شریف زاده، تجهیزات در هنرستان ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: مهم ترین بخشی که می توانیم به آن اشاره کنیم، موضوع تجهیزات در هنرستان هاست؛ فکر می کنم اولین مورد که جلوتر از نیروی انسانی و کتاب قرار دارد، تجهیزات است.

* اختصاص بیش از 34 میلیارد تومان به هنرستان ها در سال جاری

مدیر کل دفتر فنی و حرفه ‎ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش به اعتبارات مربوط به هنرستان ها اشاره کرد و بیان داشت: در سال جاری اعتبارات مربوط به بخش فنی و حرفه ای و کاردانش، 34 میلیارد و 400 میلیون تومان است که 11 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به توسعه هایی که در هنرستان ها انجام می شود، افزایش اعتبارات داشته ایم؛ بر اساس ردیف اعتبارات مستقل هنرستان ها در قانون بودجه که از سال 1390 اجرایی شد، در نخستین سال مبلغ اعتبارات هنرستان ها 10 میلیارد تومان و در سال 1391 به 31 میلیارد تومان رسید.

به گفته شریف زاده، بخشی از اعتبارات مربوط به سال 92 تخصیص یافته و به استان ها ارسال شده است.

* 20 درصد اعتبارات سال جاری تخصیص یافت

شریف زاده با بیان اینکه 20 درصد از اعتبارات سال جاری بین هنرستان های کشور توزیع شده است، گفت: این اعتبارات فقط برای خرید تجهیزات هنرستان ها ارسال شده است و هیچ جای دیگر قابل هزینه کردن نیست؛ پیش بینی کردیم دانش آموزانی که از هنرستان ها فارغ التحصیل می شوند بتوانند وارد بازار کار شوند.

در حال حاضر 6700 هنرستان در کشور وجود دارد که حدود 900 هزار دانش آموز در این هنرستان ها مشغول به تحصیل هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آمار خروجی هنرستان ها در بازار کار چگونه است؟»، تصریح کرد: 90 درصد فارغ التحصیلان هنرستان با مدرک دیپلم و پس از ادامه تحصیلات وارد بازار کار می شوند.

*وجود 6700 هنرستان در کشور با 900 هزار دانش آموز

مدیر کل دفتر فنی و حرفه ‎ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 6700 هنرستان در کشور وجود دارد که حدود 900 هزار دانش آموز در این هنرستان ها مشغول به تحصیل هستند.


نام منبع: خبرگزاری فارس

بخش سفیران تبیان