تبیان، دستیار زندگی
با توجه به تغییر وزیر آموزش و پرورش بحث تجدید نظر در تعطیلی 5 شنبه مدارس مجدداً به جریان افتاده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احتمال بازگشت دانش آموزان به مدارس در روزهای پنج شنبه

تجدید نظر در تعطیلی آخر هفته

احتمال بازگشت دانش آموزان به مدارس در روزهای پنج شنبه / تجدید نظر در تعطیلی آخر هفته


با توجه به تغییر وزیر آموزش و پرورش بحث تجدید نظر در تعطیلی 5 شنبه مدارس مجدداً به جریان افتاده است.


با توجه به تغییر دولت و تغییر وزیر آموزش و پرورش نظرات متعددی نیز در خصوص تعطیلی 5 شنبه مدارس به گوش می رسد.

علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که روزهای پنج شنبه مربوط به فعالیت های فوق برنامه و پرورش است اما آن طور که به نظر می رسد هم اکنون مدارس روزهای پنج شنبه تعطیل است و از فعالیت پرورشی هم خبری نیست.

فانی اعلام کرده لازم است با برنامه ریزی امور فوق برنامه به صورت اختیاری امسال یک یا دو مدرسه در روزهای پنج شنبه دایر باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش معتقد است 5 شنبه ها نباید تعطیل باشد بلکه نیاز است فعالیت های پرورشی و ورزشی در این روز انجام شود.

این در حالی است که سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نیز اعلام کرد: سرپرست وزارت آموزش و پرورش معتقد است 5 شنبه ها نباید تعطیل باشد بلکه نیاز است فعالیت های پرورشی و ورزشی  در این روز انجام شود.

این در حالی است که برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس تعطیلی 5 شنبه مدارس را موجب افت تحصیلی و آموزشی دانش آموزان دانسته و عملاً با این امر مخالف هستند.

حال باید منتظر ماند و دید که برای سال تحصیلی جدید چه برنامه ای در خصوص پنج شنبه مدارس در نظر گرفته می شود. آیا در تعطیلی 5 شنبه مدارس تجدید نظر خواهد شد؟ یا این که دانش آموزان مانند سال تحصیلی گذشته 2 روز در هفته تعطیل خواهند ماند.


نام منبع: باشگاه خبرنگاران

بخش سفیران تبیان