تبیان، دستیار زندگی
مراسم تقدیر از کمیته های بورد تخصصی و فوق تخصص آزمونهای دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی با حضور حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان نظام پزشکی، روسای دانشگاههای علوم پزشکی، وزرای سابق بهداشت در
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیمه های درمان ناکارآمد هستند


مراسم تقدیر از کمیته های بورد تخصصی و فوق تخصص آزمونهای دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی با حضور حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان نظام پزشکی، روسای دانشگاههای علوم پزشکی، وزرای سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی و استادان این رشته در باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار شد.

بیمه

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شهید بهشتی، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم بیمه‌های درمانی را ناکارآمد دانست و گفت: می بایست با تقویت بیمه‌ها، نظارت بیشتری بر هزینه‌های درمان بیماران صورت گیرد و انجمن‌های علمی و نظام پزشکی در نظارت بر این امر نقش اساسی ایفا می‌کند. مشکلات مربوط به بودجه در این وزارتخانه تا پایان سال وجود خواهد داشت و تلاش خواهد شد طی 2 سال آینده مردم شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و بهداشت و درمان باشند.

اعلام اخبار خوش دارویی در آینده نزدیک

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود از اتخاذ تدابیر مناسب در باره داروها خبر داد و گفت: در آینده نزدیک اخبار خوشی در حوزه داروها اعلام خواهیم کرد.

وی اقتصاد مقاومتی در حوزه داروها را خودکفایی در تولید دارو دانست و گفت: پزشکان باید تا حد امکان در نسخه نویسی داروهای تولید داخل را تجویز کنند و از تجویز داروهای جدید خارجی جلوگیری کنند چرا که این امر موجب ایجاد مشکل و سختی برای بیماران خواهد شد.اتحاد و همگرایی و اعتماد به جامعه پزشکی کلید اصلی است که می توانیم سهم سلامت از نظام را مطالبه کنیم.

پزشکان باید تا حد امکان در نسخه نویسی داروهای تولید داخل را تجویز کنند و از تجویز داروهای جدید خارجی جلوگیری کنند چرا که این امر موجب ایجاد مشکل و سختی برای بیماران خواهد شد.اتحاد و همگرایی و اعتماد به جامعه پزشکی کلید اصلی است که می توانیم سهم سلامت از نظام را مطالبه کنیم

حسن ابوالقاسمی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شهید بهشتی نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز تحریم ها نمی‌تواند در جامعه پزشکی و درمان و تشخیص بیماریها زیاد تاثیرگذار باشد چرا که ایران در این زمینه خودکفا شده است.

وی با تاکید بر احیا و نهادینه کردن اخلاق حرفه ای در جامعه پزشکی کشور به عنوان یکی از کارهای ضروری در پزشکی اظهار داشت: استفاده از خرد جمعی می تواند باعث رشد پزشکی و اخذ تصمیمات مناسبتر شود.

بخش اجتماعی تبیان


منبع:سایت دانشگاه شهید بهشتی