تبیان، دستیار زندگی
یک شرکت تولید کننده محصولات مرتبط با نوزادان مدعی شده نخستین جوراب هوشمند جهان را تولید کرده که به والدین این امکان را می دهد علائم حیاتی کودک خود را هنگام خواب روی یک تلفن هوشمند بررسی کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بررسی علائم حیاتی نوزاد با جوراب هوشمند!


یک شرکت تولیدکننده محصولات مرتبط با نوزادان مدعی شده نخستین جوراب هوشمند جهان را تولید کرده که به والدین این امکان را می‌دهد علائم حیاتی کودک خود را هنگام خواب روی یک تلفن هوشمند بررسی کنند.

بررسی علائم حیاتی نوزاد با جوراب هوشمند!

محققان از جوراب هوشمندی رونمایی کرده‌اند که به والدین اجازه می‌دهد تا از هر جا با استفاده از یک برنامه تلفن همراه به بررسی سلامت نوزاد خود بپردازند. تولید این جوراب هوشمند شرایطی را فراهم می کند که والدین نوزاد می توانند میزان ضربان قلب و اکسیژن مصرفی کودک را از طریق تلفن هوشمند خود کنترل کنند.

این جوراب فناورانه میزان ضربان قلب، سطح اکسیژن، دمای پوست، کیفیت خواب و همچنین وضعیت قرار گیری بدن کودک هنگام خواب را به تلفن هوشمند یکی از والدین و یا دستگاه دیگر متصل به اینترنت منتقل می کند.

جیکوب کولوین بنیانگذار این شرکت اظهار داشت: همه والدین می دانند که خوابیدن در تخت خود و استرس داشتن نسبت به شرایط تنفس کودک چه شرایط دشواری است. این جوراب هوشمند از چهار حسگر برای بررسی ضربان قلب و سطوح اکسیژن استفاده می کند.

درحال حاضر در بازار مصرف کننده محصول مشابهی وجود ندارد که به والدین میزان ضربان قلب و سطح اکسیژن مصرفی کودک را نشان دهد. به گفته سازندگان این فناوری می تواند سلامتی روزانه کودک را بررسی کرده و به شناسایی سندروم مرگ ناگهانی کودک کمک کند.

این جوراب هوشمند موسوم به Owlet می‌تواند نرخ سلامت کودک، سطح اکسیژن، دمای پوست، کیفیت خواب و موقعیت خواب او را برای تلفن هوشمند والدین ارسال کند.

کرت ورکمن مدیر عامل شرکت اولت که این جوراب هوشمند را طراحی و تولید کرده است گفت: خرید یک دستگاه "پالس اکسیمتر" برای خانواده ها هزینه یک هزار دلاری به دنبال دارد. اما ارائه این جوراب هوشمند با قیمت معقول می تواند برای والدین آرامش خاطر به همراه داشته باشد.

پالس اکسیمتر (Pulse Oximeter) یا اکسیژن‌ سنج خون وسیله‌ ای است که با کمک آن می‌ توان میزان درصد اشباع اکسیژن خون سرخرگ انسان را اندازه‌ گیری کرد.

ورکمن برای نخستین بار پس از تولد عموزاده های دوقلوی خود به طراحی این جوراب فکر کرد.

بررسی علائم حیاتی نوزاد با جوراب هوشمند!

وقتی پای کودک در این جوراب قرار می گیرد، حسگرهای کوچک آن علائم حیاتی نوزاد را مونیتور کرده و اطلاعات آن را ارسال می کند. حتی مقایسه این اطلاعات ارسالی بین شبهای مختلف می تواند برای تشخیص شرایط نوزاد موثر واقع شود.

این سیستم همچنین اطلاعات را بدون ذکر نام برای شرکت ارسال می‌کند تا سازندگان بتوانند یک پایگاه داده برای کمک به شناسایی مشکلات و هشدار زودهنگام به والدین ایجاد کنند.

والدین در هر ساعتی از روز می توانند از این جوراب هوشمند استفاده کنند اما استفاده از آن هنگام شب می تواند به افکار متعدد درباره نحوه تنفس کودک، عدم خفگی بر اثر تغییر وضعیت در خواب و خواب راحت نوزاد پایان دهد.

سازندگان در حال جمع آوری آنلاین سرمایه برای این دستگاه 159 پوندی هستند و امیدوارند بتوانند آنرا تا سال 2015 به بازار عرضه کنند.

فرآوری: راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: مهر، ایسنا