تبیان، دستیار زندگی
در قسمت قبل با یک سری از ویژگی های Lync مانند منوی سریع Lync، دکمه اتاق چت، مکالمات جدول بندی شده و ... آشنا شدیم در ادامه به معرفی سایر ویژگی ها می پردازیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درباره Lync مایکروسافت

(قسمت دوم)


در قسمت قبل با یک سری از ویژگی های Lync مانند منوی سریع Lync، دکمه اتاق چت، مکالمات جدول بندی شده و ... آشنا شدیم در ادامه به معرفی سایر ویژگی ها می پردازیم.

قسمت اول

با استفاده از گالری نمایش جدید، شما به طور خودکار می توانید تمام کنفرانس های ویدئویی را ببینید و در آن شرکت داشته باشید. هنگامی که ویدئو در دسترس نباشد، تصویر گوینده ظاهر خواهد شد. کنترل گالری شما را قادر می سازد تا نام شرکت کنندگان و سخنرانان فعال در کنفرانس را شناسایی کرده و با آن ها در ارتباط باشید.

درباره lync مایکروسافت

زمانی که بیش از پنج شرکت کننده در یک کنفرانس ویدئویی وجود دارد، پنجره های ویدئویی پنج نفر از فعال ترین شرکت کنندگان در ردیف بالا ظاهر می شود، و تصاویر دیگر شرکت کنندگان در قسمت زیرین قرار می گیرد.

در حال حاضر Lync پشتیبانی از DPI بالا را فراهم می آورد. بدین معنا که شما را قادر می سازد تا مقیاس متن و گرافیک تا 125 درصد و 150 درصد نقطه در اینچ بالا ببرید. پشتیبانی Lync از کنتراست بالا برای شما دید بصری جذاب تر را به همراه می آورد حتی زمانی که از تم های مختلف کنتراست بالا از ویندوز استفاده شود.

درباره lync مایکروسافت

علاوه بر موارد بالا شما در Lync از میانبرهای کیبورد که بیشتر از 100 مورد است می توانید استفاده کنید بدون آن که نیازی به استفاده مستقیم از ماوس داشته باشید.

از جمله این میانبرها می توان به موارد زیر اشاره داشت.

ALT + C  برای پذیرش یک تماس

ALT +I رد کردن تماس

ALT + Q پایان دادن به یک تماس

CTRL + N شروع استفاده ازOneNote

ALT + T باز کردن منوی ابزارها

هنگامی که در حال برنامه ریزی یک جلسه هستید، شما می توانید فضای اختصاصی خود را انتخاب کنید و یا می توانید یک اتاق جلسه با شناسه و رمز عبور جدید ایجاد کنید. این امر به شما امکان می دهد تا بتوانید جلسه را متناسب با نیازهایتان و یا نوع شرکت کنندگان سفارشی کنید

ویژگی های نشست جدید

تاریخ نشست Lync  تنها با یک کلیک

این که آیا شما در دفتر خود و یا در جاده هستید، فرقی نمی کند شما می توانید تنها با یک کلیک به یک نشست بپیوندید بدون آن که نیاز به نوشتن داشته باشید و یا آن که بخواهید نام کاربری و رمز عبور Dial-in خود را به یاد داشته باشید. تنها با کلیک بر روی تقویم یا پنجره جلسه در تلفن ویندوز، IOS، یا دستگاه Android تاریخ جلسه به شما یادآوری شود.

درباره lync مایکروسافت

گزینه هایی برای تنظیم فضای جلسه

هنگامی که در حال برنامه ریزی یک جلسه هستید، شما می توانید فضای اختصاصی خود را انتخاب کنید و یا می توانید یک اتاق جلسه با شناسه و رمز عبور جدید ایجاد کنید. این امر به شما امکان می دهد تا بتوانید جلسه را متناسب با نیازهایتان و یا نوع شرکت کنندگان سفارشی کنید. برای مثال، اگر شما شرکت کنندگان خارجی داشته باشید و یا این که ارائه اطلاعات محرمانه یا اطلاعات خاصی را داشته باشید می توانید فضای جلسه را تحت کنترل خود داشته باشید.

بسته به نوع جلسه شما و گزینه هایی که در اختیار شما قرار داده شده است شما می توانید برخی از مخاطبین و فایل های به اشتراک گذاشته آن ها را نادیده گرفته و یا این که به آن ها اجازه به اشتراک گذاری فایل ها بدهید. این گزینه ها به شما این امکان را خواهد داد تا به راحتی بتوانید یک جلسه با بیش از 20 شرکت کننده را تحت نظارت داشته باشید.

درباره lync مایکروسافت

کنترل جلسات گسترده

کنترل صوتی با استفاده آسان

با استفاده از این ویژگی شما می توانید بر روی مکالمات صوتی خود کنترل داشته و در هر موقع صدای خود را قطع یا وصل کرده و یا این که دستگاه صوتی خود را تغییر داده و یا این که به صورتی یکپارچه مکالمه خود را بر روی شماره دیگری انتقال دهید.

درباره lync مایکروسافت

منوی نشان داده شده در شکل بالا به شما این امکان را می دهد تا به تمام محتوا و فایل های قابل ارائه در یک جلسه مانند ارائه پاورپوینت، نظرسنجی، تخته سفید، One Note و ... دسترسی داشته باشید.

شما می توانید سخنرانی هایی که حاوی کلیپ های ویدئویی هستند را آپلود کرده و به نمایش در آورید. همچنین می توانید ارائه در قالب پاورپوینت را آپلود کرده و در هنگام ارائه به وسیله ماوس بر روی آن کنترل داشته باشید.

در حین ارائه سخنرانی شما می توانید با استفاده از گزینه (No Attendee Video) جلوی ارسال فیلم ها را گرفته و تنها فیلم ها را برای ارائه در دسترس بگذارید.

با استفاده از گزینه (Hide Names) می توانید نام افراد را از زیر عکس ها و فیلم های موجود در گالری پنهان کنید.

درباره lync مایکروسافت

همکاری آسان همراه با یادداشت های مشترک

همکاری Lync و OneNote این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است تا آن ها بتوانند در طی یک جلسه با یکدیگر همکاری داشته و بر روی محتویات ارائه ویرایش انجام داده و یا این که برای خود یک سری یادداشت برداری داشته باشید تا بتوانید از آن برای کارهای خود استفاده کنید.

شما می توانید با استفاده از منوی مدیریت محتوای سخنرانی (Manage Presentable Content) کارهای مختلفی از جمله تغییر مجوز دسترسی به محتویات، تغییر نام و یا حذف محتویات را انجام دهید.

درباره lync مایکروسافت

Lync برای مشتریان تلفن همراه

Lync به مشتریان تلفن همراه این امکان را می دهد تا در هر کجایی که هستند بتوانند از این طریق، ایمیل ها و تماس های خود را چک کرده و حتی در کنفرانس ها شرکت کنند. شما می توانید تمامی کارهایتان را از طریق ویندوز فون، آی فون، اپل، یا دستگاه  Androidخود مدیریت کنید.

شکل 8

Lync به شما این امکان را می دهد تا از هر دستگاهی که در دسترس‌تان است، بالاترین استفاده و بهره‌وری را داشته باشید. همچنین می توانید در زمان مشخص تمامی افراد شرکت کننده را مشاهده و بهترین راه برقراری ارتباط از جمله ایمیل، پیام رسانی فوری و ... را شخص کنید. می توان گفت Lync عملیات احراز هویت را نیز انجام می دهد چرا که برای برقراری ارتباط با افراد دیگر،Lync  از شماره فرد نیز استفاده می کند.

درباره lync مایکروسافت

فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Microsoft Lync 2013 for iPad

lyncconf

Microsoft’s Lync 2013 Flunks the Unified Communications Opportunity " by JoshEAC"