تبیان، دستیار زندگی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: بازنشستگان کشوری و افراد تحت تکفل آنان می‌توانند تحت پوشش بیمه طلایی و بدون پرداخت وجه از خدمات درمانی بیمارستانها و مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان بیمه‌گر استفاده کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وعده طلایی وزیر رفاه به بازنشستگان


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: بازنشستگان کشوری و افراد تحت تکفل آنان می‌توانند تحت پوشش بیمه طلایی و بدون پرداخت وجه از خدمات درمانی بیمارستانها و مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان بیمه‌گر استفاده کنند.
ربیعی

دکتر علی ربیعی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از بزرگ‌ترین ایستگاه تخلیه گاز مایع در زاهدان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: بازنشستگی صورتی دیگر از اشتغال است و بازنشستگان از ذخائر ارزشمند کشور هستند که تجربیات، دانش و تخصص آنها می‌تواند موجب پیشرفت، توسعه و آبادانی کشور شود. بنابراین باید با تشکیل اتاق‌های فکر از توانمندی‌ها و تجارب نخبگان این حوزه به بهترین شکل استفاده شود.

وی بهبود وضعیتی معیشتی و ارایه خدمات مطلوب درمانی بازنشستگان را از مهمترین رویکردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت تدبیر و امید دانست و گفت: در حال حاضر ارتقای وضعیت اقتصادی و برخورداری از سطح کیفی خدمات درمانی به عنوان دو مطالبه مهم بازنشستگان مطرح است و در این زمینه صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان متولی امور بازنشستگان با اتخاذ تدابیر اقتصادی و تمهیدات ویژه برنامه‌هایی را در جهت افزایش رفاه اجتماعی بازنشستگان تدارک دیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش سه برابری بودجه بیمه طلایی درمان برای بازنشستگان کشوری، اظهار داشت: خوشبختانه در بودجه سال 92 کشور برای بیمه تکمیلی درمان اعتبار قابل توجهی اختصاص یافته که از محل این اعتبارات با مشارکت سه جانبه دولت، بازنشستگان و صندوق بازنشستگی کشوری طرح بیمه طلایی بستری درمان برای 2/5 میلیون بازنشسته و افراد تحت تکفل آنان از ابتدای شهریور ماه سال جاری به طور رسمی در سراسرکشور آغاز شده است.

بازنشستگی صورتی دیگر از اشتغال است و بازنشستگان از ذخائر ارزشمند کشور هستند که تجربیات، دانش و تخصص آنها می‌تواند موجب پیشرفت، توسعه و آبادانی کشور شود. بنابراین باید با تشکیل اتاق‌های فکر از توانمندی‌ها و تجارب نخبگان این حوزه به بهترین شکل استفاده شود

ربیعی تصریح کرد: پس از ارزیابی و انجام بخشی از اصلاحات در بسته حمایتی بیمه طلایی در دور جدید، سقف تعهدات و پوشش خدمات درمانی برای بازنشستگان و خانواده آنان افزایش یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دسترسی آسان به خدمات درمانی را از ویژگی‌های مهم طرح بیمه طلایی درمان عنوان کرد و گفت: تمامی بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان می‌توانند به راحتی با مراجعه به بیش از 550 بیمارستان و مرکز درمانی طرف قرارداد سازمان بیمه گر تحت درمان و معاینه قرار بگیرند.

ربیعی با تأکید بر افزایش خدمات درمانی برای بازنشستگان، گفت: باید در جهتی حرکت کنیم که نیازهای درمانی این قشر فرهیخته تأمین و همچنین هزینه‌های درمانی آنان کاهش یابد تا بازنشستگان عزیز بتوانند بدون دغدغه و نگرانی ناشی از هزینه‌های سنگین درمان در آرامش خاطر دوران بازنشستگی را سپری کنند.

بخش اجتماعی تبیان


منبع : ایسنا