تبیان، دستیار زندگی
معازی از همرزمان شهید چمران در منطقه پاوه گفت: کینه ضد انقلاب از مردم پاوه کینه‌ای قدیمی است. سال ۵۸ ضد انقلاب پس از آنکه دیدند مردم پاوه به انقلاب پایبند هستند شهر را محاصره کردند و راه‌های ورود آب و غذا را بستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کینه‌ای قدیمی


معازی از همرزمان شهید چمران در منطقه پاوه گفت: کینه ضد انقلاب از مردم پاوه کینه‌ای قدیمی است. سال 58 ضد انقلاب پس از آنکه دیدند مردم پاوه به انقلاب پایبند هستند شهر را محاصره کردند و راه‌های ورود آب و غذا را بستند.

شهید چمران

معازی از همرزمان شهید چمران در جمع کاروان اصحاب رسانه در منطقه پاوه، این منطقه را مکانی انقلابی در غرب کشور دانست و گفت: پس از قیام 15 خرداد سال 42 این منطقه فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کرد. جوانان منطقه اورامانات به مرکزیت پاوه بدون ترس از ژاندارمری سابق و نیروهای ساواک اعلامیه‌های حضرت امام خمینی را پخش می‌کردند.

همرزم شهید چمران اضافه کرد: نیروهای امنیتی رژیم شاه وقتی دانستند مردم پاوه دست از مبارزه برنمی‌دارند تصمیم گرفتند به این شهر حمله کنند. اراذل و اوباش منطقه به همراه نیروهای ساواک به شهر حمله کردند اما شیر زنان پاوه کارزاری را به وجود آوردند و در نهایت 13 نفر از مهاجمان به هلاکت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه حماسه مردم پاوه پس از انقلاب ادامه داشت، گفت: پس از پیروزی انقلاب عده‌ای تحمل این انقلاب را نداشتند و به دنبال اختلاف افکنی میان شیعیان و سنی‌های منطقه بودند و خواستند کردستان را از میهن جدا کنند همواره به مردم پاوه می‌گفتند که به ما ملحق شوید اما پاوه هیچ گاه چراغ سبز به آن‌ها نشان نمی‌داد.

معازی کینه ضد انقلاب از مردم پاوه را کینه قدیمی دانست و تصریح کرد: ضد انقلاب پس از آنکه دیدند مردم پاوه به انقلاب پایبند هستند شهر را محاصره کردند و راه‌های ورود آب و غذا را بستند. پس از درگیری میان نیروهای شهید چمران در منطقه پاوه و ضد انقلاب در نهایت در آخرین جمعه ماه رمضان سال 58 منافقین دموکرات و کومله به بیمارستان شهر حمله کردند و مجروحان را به شهادت رساندند.

همرزم شهید چمران پاوه را شهر حماسه و ایثار دانست و افزود: پس از حادثه پاوه حضرت امام خمینی (ره) خود را به عنوان فرمانده کل قوا معرفی کرد و پس از فرمان ایشان نیروهای مختلف وارد منطقه شدند و آنجا را پاک‌سازی کردند.

معازی کینه ضد انقلاب از مردم پاوه را کینه قدیمی دانست و تصریح کرد: ضد انقلاب پس از آنکه دیدند مردم پاوه به انقلاب پایبند هستند شهر را محاصره کردند و راه‌های ورود آب و غذا را بستند

دیدار سردار عظیمی با اصحاب رسانه داخلی و خارجی

سرهنگ کلانتری مسئول روابط عمومی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در گفتگو با خبرگزاری بسیج ضمن اعلام خبر دیدار سردار عظیمی با اصحاب رسانه داخلی و خارجی گفت: کاروان راهیان نور اصحاب رسانه و مطبوعات داخلی خارجی از زیارتگاه‌های مناطق عملیاتی استان کرمانشاه دیدن کردند.

کلانتری افزود: مدیران مسئول روزنامه‌های کثیرالانتشار، خبرنگاران و مدیران صدا و سیما به مدت 3 روز از یادمان‌های پاوه، بازی دراز، طلع الفجر و مرصاد دیدن کردند

وی تعداد این کاروان را 35 نفر از 22 رسانه داخلی و خارجی اعلام کرد که در میان آن‌ها از خبرنگاران شبکه‌های بین‌المللی مثل العالم و… حضور داشتند.

گفتنی است این کاروان چهارشنبه وارد استان شده و به مدت سه روز میهمان این استان بود.

فرآوری: سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری تسنیم/بسیج