تبیان، دستیار زندگی
تمامی انسانهای روی کره زمین دوست دارند در کنار یکدیگر رابطه سالم ومفیدی را تجربه کنند اما نکته حائز اهمیت این است که افراد معدودی ساختار این روابط و چگونگی بهبود آن را به درستی آموخته اند و در تعاملات روزمره شان استفاده می کنند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میانبرهای یک رابطه‌ی سالم


تمامی انسانهای روی کره زمین دوست دارند در کنار یکدیگر رابطه سالم  ومفیدی را تجربه کنند اما نکته حائز اهمیت این است که افراد معدودی ساختار این روابط و چگونگی بهبود آن را به درستی آموخته اند و در تعاملات روزمره شان استفاده می کنند. تلاش برای داشتن یک رابطه خوب و شاداب وقتی به نتیجه خواهد رسید که میانبرهای آن را بشناسید.

میانبرهای یک رابطه ی سالم

کوشش برای حفظ یک رابطه سالم:

اولین مرحله از یک ارتباط این است که دوستانمان را بشناسیم.  به نوعی می توان گفت همین که شخصی برای ادامه یک رابطه دو طرفه همزمان با شما تلاش می کند، نشان دهنده این است که این رابطه یکسویه نیست. وقتی دوست تان را بشناسید مطمئنا رفتارهایی که می کند برای شما غریبه نیست. به نوعی می توان گفت اگر طرف مقابل شما برای حفظ رابطه سالم تلاش نمی کند، شما بهتر است به این رابطه خاتمه دهید.

علایق دوستانتان را بشناسید : شناسایی جزئیات کوچک در مورد علایق دوستان به شما کمک می کند تا هر لحظه دوستانتان را شگفت زده کنید. به طور مثال اینکه چه چیزهایی را دوست دارند، یا دوست ندارند ، علایق، سرگرمی ها ، و ... . با دانستن این چیزها، بهتر می توانید علایق مشترک تان را پیدا کنید و ودر مورد آنها بحث و برنامه ریزی کنید.

محترمانه برخورد کنید: در هر شرایطی احترام بگذارید، مهم این نیست که شخص مقابل شما  در چه مقامی است، وقتی شما محترمانه رفتار کنید، رفتار طرف مقابل را غیر مستقیم تعیین می کنید. قانون کلی در رفتار با دیگران این است که با بقیه همانطور رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند  و مورد بعدی اینکه که افراد دوست دارند که مورد احترام باشند . همیشه به خواسته های دوستان تان احترام بگذارید. اگر برخی از عادات شما برای افراد دیگر ناراحت کننده است، سعی کنید رفتارتان را اصلاح کنید.

«در بطری» مشکلات را نبندید: ارتباطات و مراوده  برای هر تعاملی ضروری است، تعاملات اجتماعی کمک می کند تا افراد را بشناسید ، موانع را بشکنید  و هر گونه نگرانی و یا درگیری حل و فصل کنید. اگر شما با دوست خود در مورد موانع دوستی تان صحبت کنید، مطمئنا رابطه تان آسیب نخواهید دید. شما می توانید نگرانی هایتان  را توضیح دهید. برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. دوستان موجودات ارزشمندی هستند و نباید آنها را با کوچکترین مشکل از دست داد.

تنظیم زاویه دید:  هنگامی که شما در مورد موضوعی با دوست تان صحبت می کنید، ممکن است دریابید که نگاه آنها به موضوع متفاوت است  یا ذهن  او خط دیگری را دنبال می کند. افکار خود را در مورد موضوعات مختلف به اشتراک بگذارید. هنگامی که نظرات تان را با فراز ونشیب هایی که دارد، یک کاسه کنید، مطمئنا بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

اطرافیان مهم هستند اما برای داشتن یک رابطه سالم باید هم خودمان را دوست داشته باشیم و هم نیازهای اطرافیانمان را مدنظر قرار دهیم

صادق باشید: یکی دیگر از ضروریات هر رابطه ای صداقت است. در مراودات روزانه دروغ گفتن، هر رابطه ای را تحت الشعاع قرار می دهد و در طرف مقابل احساس خیانت بوجود می آورد و به مرور زمان این حس به شک تبدیل می شود. در واقع احساسات در بلند مدت منجر به آسیب دیدن رابطه می شود. در اکثر موارد  با دوستان خود صادقانه رفتار کنید. اگر فکر می کنید حرفهایی که به دوستانتان می زنید خیلی خصوصی است و نباید جایی درز کند باید این نکته را به آنها گوشزد کنید.

 گاهی خودخواه باشید: همه ما گاهی نیاز به کمی خودخواهی داریم . اگر ما  به تمام خواسته های اطرافیانمان پاسخ مثبت بدهیم و به نیازهای خود توجه نکنیم  و حتی در مواردی حق خود را ضایع کنیم، مطمئنا در درازمدت غفلت هایمان رنگ زندگی شخصی مان را تغییر می دهد. اطرافیان مهم هستند اما برای داشتن یک رابطه سالم باید هم خودمان را دوست داشته باشیم و هم نیازهای اطرافیانمان را مدنظر قرار دهیم.

هانیه ورشوچی

بخش خانواده ایرانی تبیان


مطالب مرتبط:

قدرت جاذبه هنگام برقراری تماس تلفنی

شما کمال‌گرا هستید؟!

یک سخنران حرفه‌ای و تاثیرگذار

اگر به شما توهین شده ...

تاثیر گذار ،‌صحبت کنید

چگونه در روابط ، مرز ایجاد کنیم؟

حسی که زندگی تان را متحول می کند

برقراری ارتباط را بیاموزید

به چشمانش مستقیم نگاه کن!

روابط تان را بهبود بخشید

تعارف خوبه اما به اندازه!

رمز تاثیر گذاری بر دیگران

لطفا به دیگران نچسبید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.